Pimms 35. kuruluş yılını kutluyor  

Selçuk Aygüler: Pimms bu sektörde tabelayı fırçadan bilgisayar teknolojisine çeviren bir firma olarak hep bu konuda Türkiye’de öncelik yapmış ve hep ilklerin ithalatçısı olmuştur. 35 yıl nedeni ile de bugüne kadar eskiyen makinaları yenilemek için kampanya düzenlemek, eğitim seminerleri yapmak gibi projelerimiz vardır.

Endüstriyel reklam sektörüyle ilgili en son yenilikleri ve gelişmeleri sunan Pimms, 11-14 Eylül 2014 tarihleri arasında düzenlenen Sign İstanbul 2014 Fuarı’na katıldı. Mimaki’nin çözümlerini sergileyen Pimms, fuardan memnun ayrıldı. Fuarın ardından Pimms Genel Müdürü Selçuk Aygüler sorularımızı yanıtladı.

Sign İstanbul 2014 Fuarı’na katıldınız. Yeni tarihi ve yeni salonlarında gerçekleştirilen fuarı nasıl buldunuz? Fuar beklentilerinizi karşıladı mı?

Selçuk Aygüler: Sign İstanbul 2014 fuarı başlarken fuar tarihinin değişmesi nedeni ile yeterli ilginin olmayacağı yönünde bazı tereddütlerimiz vardı. Ancak fuar boyunca gelen ziyaretçi sayısında azalma olmadığını gözlemledik. Bunun yanı sıra fuar salonları genişlikleri ve yükseklikleri ile eski salonlara nazaran çok daha ferah bir görünümdeydi ve daha önceki fuarlardaki stantlarda görülen sıkışıklık bu fuarda oluşmadı. Hatta bazı arkadaşlarımız o sıkışıklığı görmedikleri için ziyaretçi sayısının azlığına ilişkin yorumlarda bulundular. Fuar beklentilerimizi fazlası ile karşıladı. Gelen ziyaretçilere diğer bayi stantlarında kurduğumuz 40 adet makinemizle hizmet verdik. Bayilerden aldığımız satış bilgilerine istinaden fuarın beklentimizi karşıladığını söyleyebiliriz.

Fuara gelen yurt içi ve yurt dışı ziyaretçi kitlesi nasıldı? Yatırım için gelenlerin ağırlıklı olduğunu söyleyebilir miyiz?

Selçuk Aygüler: Fuar ziyaretçisinin geçen seneye oranla daha fazla olduğunu gördük. Fakat firma olarak yurtdışına satış yapmadığımızdan yatırım için gelip gelmediklerini bilmemiz mümkün olamamakta.

Hangi çözümlerinizi ziyaretçilerle buluşturdunuz? Ürünlerinize genel olarak ilgi nasıldı?

Selçuk Aygüler: Biz Pimms olarak genellikle her fuarda gelen ziyaretçilere sektörümüzle ilgili dünyadaki en son gelişmeleri sunmaktayız. Bu sene de yine 3 yeni ürünümüzü tanıttık. Hatta bir tanesinin Avrupa’daki ilk lansmanı oldu. Genel olarak ürünlerimize gösterilen ilgiden çok memnun kaldık.

Ağırlıklı olarak hangi çözümleriniz dikkat çekti ve ilgi gördü?

Selçuk Aygüler: Fuarda tanıtımı yapılan aşağıda belirtilen 3 yeni ürünümüz büyük ilgi gördü. Fuar süresince şu anda bütün dünyada kendi kategorisinde en popüler ürün olan Mimaki JV300 modelini tanıttık. Bu makine ile saatte 112 m2’ye kadar baskı yapılabilmektedir. Bu makine ile eko-solvent boya kullanarak reklamcılar ve tabelacılar için, iç mekan boyası ile poster ve fotoğraf baskısı yapan firmalar için, süblime boyası ile de transfer yapan tekstil firmaları için uygundur.

CJV300 modeli; Avrupa’da ilk kez tanıtımı Sign Fuarı’nda yapılan Mimaki’nin en son modellerinden biridir. Yukarıda özelliklerini belirttiğimiz JV300’ün aynı zamanda baskes modeli olup, hızlı ve özel üretim yapan etiket firmaları için uygun ve önemli bir makinadır.

JFX200 modeli; Mimaki’nin piyasaya sunduğu saatte 25 metre, 8 renk (C+M+Y+K+2beyaz+lak+primer) özelliği ile kapı, sert levha, forex, cephe giydirme malzemelerine, ahşap ve cam gibi ürünlere baskı yapan bir makinadır. Bunların yanı sıra UJF3042, UJF6042, JF2 kesici, TS34 ve TS500 ile SRIII gibi makinaları tanıtılmıştır.

Sign İstanbul Fuarı sektörümüzün önümüzdeki dönemine ilişkin ipuçları verdi mi? Sektörün önümüzdeki dönem nasıl bir performans göstereceğini  düşünüyorsunuz?

Selçuk Aygüler: Bu fuar önümüzdeki dönemin de çok heyecanlı ve hareketli geçeceğinin göstergesi oldu. Müşterilerin işlerini geliştirmek için tabela dışında da diğer ürünlere baktıklarını gözlemledik.

Size göre endüstriyel reklam sektöründe doğru ve bilinçli yatırımlar yapılıyor mu? Doğru ve bilinçli yatırım için hangi konular ön plana alınmalı?

Selçuk Aygüler: Son zamanlarda bütün yatırımcılar kendi iş hacimlerini genişletmek için değişik yatırımlar yapmaya başladılar ve bunu da geçmiş yıllara istinaden şimdi yapacakları yatırımları markası köklü, servis alabileceğine inandığı markalara Avrupalılar gibi planlayarak yaptıklarını gözlemledik. Bu da bizi sektörün geleceği için çok umutlandırdı ve sevindirdi.

Sezon açılışıyla birlikte firmanızda ne tür yenilikler ve çalışmalar olacak? Önümüzdeki döneme ilişkin proje ve hedefleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Selçuk Aygüler: Bizim tarafımızdan sezon açıldı diye bir şey söyleyemeyeceğiz. Çünkü yaz aylarında biraz hafifleme pimss2olmasına rağmen sezonu yoğun geçirdik. Bunun için müşterilerimize gösterdikleri ilgiden dolayı teşekkür ederiz. Bildiğiniz üzere bu sene Pimms’in 35. kuruluş yıldönümü. Pimms bu sektörde tabelayı fırçadan bilgisayar teknolojisine çeviren bir firma olarak hep bu konuda Türkiye’de öncelik yapmış ve hep ilklerin ithalatçısı olmuştur. 35 yıl nedeni ile de bugüne kadar eskiyen makinaları yenilemek için kampanya düzenlemek, eğitim seminerleri yapmak gibi projelerimiz vardır.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Selçuk Aygüler: Son olarak; sektördeki arkadaşların ve yeni yatırımcıların özellikle teknoloji konusunda yatırım yaptıklarında yolda kalmamak için sektörde güçlü servise sahip, çalıştıkça yorulmayan ve para kazandıran ürünleri satın almalarını önerebiliriz. Bu durum rakiplerine nazaran daha pahalı görünse de uzun vadede çok daha karlı olacaklarını göreceklerdir. Ah vah demesinler Pimms ürünü kullansınlar!

Print Friendly, PDF & Email