Pimms İstanbul Cam 2015 Fuarı’nda Müşterileriyle Buluştu 

Pimms, 11-14 Mart 2015 tarihinde İstanbul’da Tüyap Fuar ve Kongre Merkezinde gerçekleşen İstanbul Cam Fuarında Tabela, Tekstil ve Endüstriyel baskı sektörüne dair dijital baskı makinelerinin lider üreticisi Mimaki markasının geniş ürün yelpazesini sergilediği standında, bu makineler ile üretilmiş sayısız uygulama örneğini değerli ziyaretçilerine gösterme imkanı buldu. Fuarda Pimms Genel Müdürü Selçuk Aygüner’le ürünler hakkında konuştuk: 

Cam üzerine UV uygulamaları

“Pimms olarak İstanbul Cam Fuarı’na 98 metrekarelik bir standla katıldık. Burada iki farklı çözümümüzü tanıttık. Kısa süreli uygulamalar için reklam uygulamaları ve dekorasyon uygulamaları için UV teknolojisini tanıttık. Camın üzerine uygulanan primerla ya da direk baskılarda UV teknolojisi çok uzun süre dayanan bir teknoloji değildir. Fakat hızlı çözüm olduğundan dolayı dekoratif amaçlarda, kısa süreli kullanımlarda kullanabileceğiniz bir çözümdür. Bununla birlikte burada Mimaki markası tanıtıyoruz. 25 yıldır açık havada sertifika sunduğumuz ve outdoor ve iç mekân dayanımı, su dayanımı, kimyasal dayanımı çok yükse olan bir boya teknolojisi olan ve bunu camın üzerine direk basarak, iki camın lamine yöntemiyle uzun süre kullanım sağlayan bir teknoloji. Bu çok özel bir makine. Saatte 60 metrekareye varan baskı hızları var. İtalyan bir firmanın makinesini tanıtıyoruz. Ana baskı kasası Mimaki fakat alt kasa tamamen kendi üretimleri. Burada şu an 160/4 santim makine tanıtıyoruz. Bu 2.40’a ve 4 metreye kadar çıkabilen ebatları var. Daha ufak ebatları da mevcut. Bu teknolojinin en büyük özelliği aynı anda hem şeffaf hem beyaz basabiliyorsunuz. Artı camı 200 derecenin üzerinde lamine ederek kullanıyorsunuz. Bu sayede kırılmaya karşı çok uzun süreli kullanımlarda daha dayanıklı oluyor. Artık otellerde, evlerde seramik üzeri baskılar çok fazla kullanılıyor. Burada hem Mimaki ile hem İtalyan markasıyla, cam kullanıcılarına yönelik hem kısa hem uzun süreli kullanıma uygun tanıtımlar yapıyoruz.

Cam sektörüne baktığınız zaman, bu sektörde Mimaki’nin birçok makinesini kullanıyoruz ve bunları bu sektöre sunuyoruz.” 

Mimaki JFX200-2513 modeli

“Mimaki’nin piyasaya sunduğu saatte 25 m2 baskı hızı, 6 renk (CMYK+beyaz+lak) ve flatbed özelliği ile PVC, cam, alüminyum, metal, ahşap, taş, kapı, sert levha ve cephe giydirme malzemeleri gibi ürünlere baskı yapan bir makinesidir. Mimaki’nin bu modeli ile bu sektöre girdik. Tabi bir de bu sektörle birlikte paralel büyüyen bir etiket sektörü var. Endüstriyel etiket sektörü. Birçok matbaacıyı da ilgilendiren bir sektör. Burada sadece Türkiye’de bize özel olan LH100 boyasıyla şu an sektörün birçok iyi firmasının bu baskı makinesiyle, endüstriyel etiketleri üretebiliyorlar. Sektöre baktığımız zaman cam sektörü çok yeni. İnsanlar yılardır camı boyama tekniği ile gidiyorlar. Tabi bunlar hep düz boyamalardır. Bunlar hep bizim teknolojilerimizle düz boyalara desen verebiliyorlar. Camları kişiselleştirebiliyorlar. Dekorasyon ve bu kişiselleştirme teknolojisi her yere girdi. Baktığınız zaman artık otellerde gördüğünüz lobilerin, büyük AVM’lerin üzerinde gördüğünüz mermer desenli uygulamaların, mermer olmadığını cam olduğunu, hem ucuz hem de sağlıklı olduğunu görüyorsunuz. Cam kolay temizlenebildiği için her türlü desene verebildiğimiz bir teknolojiyi sergiliyoruz.”

Baskı artık her yerde

“Dijital baskı sektörü bugün artık hayatımızda ki her yerde. Biz Türkiye’de Mimaki ile özellikle tekstil sektöründe yüzde 80’lik bir pazar payına sahibiz. Dünya sıralamasında bir numarayız. Bizden sonra ise Brezilya geliyor ve Avrupa ülkeleri devam ediyor. Baktığımız zaman bu pazar çok fazla çok değişik pazarlara dijital baskı sektörü girebiliyor. Tekstil, dekorasyon, gıda sektörü dahil olmak üzere dijital baskı girmiş durumda. Çünkü insanlar artık az adetli ve değişik üretim istiyorlar. Milyon adetli ürünlerin satıldığı dünya artık kalmadı. Tekstil sektöründe kreasyonlar çok hızlı değişiyor. Bu değişen sektöre sadece dijital baskı ile ulaşabiliyorlar. Ve dijital baskıları çok ucuz maliyetlere getiriyorlar. Cam, ahşap, buzdolabı sektörü gibi. Bugün BOSCH firması bütün üretimlerinde, özellikle çamaşır makinesi, bulaşık makinesi üretimlerinde dijital baskı kullanıyor. Vestel artık televizyonların etrafında ki çerçeve alanlarını dijital baskıyla yapamaya başladı. Buna baktığımızda hem endüstriyel alanda hem kişisel kullanımlarında örneğin cep telefonlarına kadar giren bir sektör bu. Sektör çok gelişiyor. Dijital baskı hayatımızın artık her alanında olacak. Bugün en ufak aldığınız çikolataların kâğıtlarını bile dijital baskı ile yapıyorlar. Onun için gıdadan tutun da endüstriyel ahşap, evimize, iş yerimize kadar girmiş durumda. Örneğin; Mimaki firması ROLLS ROYCE da bile araç sahibinin araç üzerine ismini yazarak kişiselleştiriyor. Ve buna da insanlar çok ciddi paralar ödüyor. Bunun dışında baktığınız zaman SWATCH markaları çok renklidir. Tüm bu üretimini dijital ve değişken olarak yapar. Buradan baktığımız zaman dijital baskının bütün sektörlere yayıldığını görebiliriz.”

Print Friendly, PDF & Email