Prodigital Endüstriyel Makine Grup Sorumlusu Yasemin Sönmez: Dijital baskı teknolojilerine ilgi artarak devam ediyor 

“Türkiye’de ambalaj, reklam ve endüstriyel sektörde dijital sistemlerine ilgi giderek artıyor. Yüksek kapasiteli ve hızlı kaliteli dijital UV baskı sistemleri firmalar tarafından yoğun talep görmektedir”

Prodigital Endüstriyel Makine Grup Sorumlusu Yasemin Sönmez, dijital baskıda yaşanan gelişmeleri Dijital Tabela Teknik Dergisi’ne değerlendirdi.  

Size göre 2015 yılı dijital baskı teknolojileri adına nasıl bir yıl olacak? Reklam, Tekstil ve diğer sektörlerle birlikte değerlendirmeniz nedir?

Yasemin Sönmez: Dijital baskı piyasası son 3-4 senedir tekstil pazarında hızla büyürken reklam ve tanıtım pazarında biraz durağan dönemine geçmişti. Burada ülkemizin ve dünyanın içinde bulunduğu ekonomik krizin   reklam piyasasına olan etkisinin yanı sıra klasikleşmiş solvent baskıların artık bilinçlenen satın almacılar tarafından talep görmemesi ve sektörün daha kreatif ürünlere yeni tasarım ağırlıklı özel ürünlere yönelmesinin etkisi de çoktur. 2015 yılında tekstil pazarı büyüyerek ve gelişerek devam edecektir. Reklam tanıtım pazarında ise daha endüstriyel ve ekolojik ürünlere yönelişle sektör UV baskı teknolojilerine doğru kayacaktır. 2015’de pazar hedefimiz tekstil süblimasyon baskı pazarındaki lider konumumuzu koruyarak dijital direkt tekstil baskı sektöründe büyümek. Ayrıca reklam tanıtım sektöründe ise endüstriyel baskı ve kesim makineleriyle ile yol almaktır. Prodigital yıllardır olduğu gibi en yeni teknolojiler ile kalite ve profesyonelliğinden ödün vermeden teknoloji yatırım yapan müşterilerinin çözüm ortağı olacaktır. 

2014 yılında ağırlıklı olarak hangi model ve hangi ebatlı makineleriniz talep gördü?

Yasemin Sönmez: Türkiye pazarında gelişme hızından ivme kaybetmeyen tekstil sektörüne yönelik sunmuş olduğumuz teknolojiler yoğun talep gördü. Özellikle hali hazırda 3 yılı aşkın süredir distribütörlüğünü yapmış olduğumuz Mutoh firmasının Valuejet süblime tekstil baskı makinelerinin VJ 1624WX ve VJ1638WX modellerinin yanı sıra 2014 yılında Texpo fuarı süresince tanıtımını ve piyasa sürümünü yaptığımız Valuejet serisinin VJ 1924W modeli yoğun talep gördü. Ayrıca Türkiye’de bir ilk olarak her türlü kumaşa direkt baskı yapan ve tekstilde pigment boyalar ile çalışan Protexjet 1804B model dijital tekstil baskı makinamız yoğun talep gördü ve pazarda yerini aldı. İstanbul, Bursa, Çorlu başta olmak üzere seçkin boyahane ve tekstil firmalarının tercihi oldu. Reklam ve grafik pazarına yönelik kampanya ile çıkışını yaptığımız ekonomik fiyatlı PROPRINT UV serisi flatbed 1325, Hybrid 180-250 cm ve rulodan ruloya 320 cm’lik UV baskı makinelerinde yılın son çeyreğinde hem bizlerin  hem de kullanıcıların yüzünü güldürdü. Makinelerimiz ambalaj reklam sektörünün yanı sıra özellikle cam, mobilya, izolasyon malzemesi satışı yapan firmalarımız tarafından tercih edilmektedir. Alman teknolojisi Aristo kesim makinemizde ise GL serisinde 2400 mm x 3200 mm ebatlı makinemizin kurulumu gerçekleşti. Promosyon ve butik iş yapan müşterilerimizin masa tipi UV makinelerimize ilgisi de oldukça sevindiriciydi. Prodigital olarak pazarın ihtiyacı yeni teknolojileri en uygun fiyat ve koşullarda kullanıcılarla buluşturmaktan gurur duyuyoruz.

Türkiye’de dijital baskı hangi noktada? Kullanıcılar dijital baskı hakkında tam bir bilgi birikimine sahip mi? Makineler tam verimli şekilde kullanılabiliyor mu?

Yasemin Sönmez: Türkiye’de ambalaj, reklam ve endüstriyel sektörde dijital sistemlerine ilgi giderek artıyor. Yüksek kapasiteli ve hızlı kaliteli dijital UV baskı sistemleri firmalar tarafından yoğun talep görmektedir. Kullanıcılar maalesef tam bir bigi birikimine sahip değiller. Kullanacakları alanları doğru tespit etseler de uygulama esnasında makinelerden beklenenin üstünde beklentiler içerisine girebilmekteler. Özellikle endüstriyel alanda kullanımda dijital baskının yanı sıra malzemelerin özellikleri itibariyle baskıdan önce veya sonrasında uygulanması gereken işlemler konusunda yeteri kadar bilinçli değiller. Bu da makineleri tam verimli şekilde kullanmalarını etkilemektedir. Prodigital olarak distribütörlüğünü yaptığımız üretici firmalarımızın sayesinde tüm kullanıcılarımıza ve talep eden müşterilerimize hem makinenin kullanımı hem de malzemelerinin nasıl daha doğru bir şekilde baskıya hazırlanabileceği konusunda bilgilendirme ve yönlendirmeleri yapmaya özen gösteriyoruz.

Her sektörde olduğu gibi içinde bulunduğumuz sektörde de ciddi bir rekabet yaşanıyor. Bu ortam içinde markanızı ve çözümlerinizi bir adım önde bulundurmak için ne tür çalışmalar yapıyorsunuz?

Yasemin Sönmez: Prodigital olarak yıllardır digital baskı sektörüne yönelik teknoloji sağlayıcısı olarak faaliyet göstermekteyiz. Dünya devi marka ve teknolojilerin uzun yıllardır. Mutoh, DGI, Dilli, Aristo, DCS……. Distrübütörlüğünü yapmaktayız. Temsil ettiğimiz markalar çok ciddi ve çok büyük firmalardır. Bu firmalar ile uzun yıllardır ortaklık yapmak önce markaya sonra insana yatırım yapmaktan ve devamlı gelişen öğrenen ve eğitilen profesyonellerle çalışmaktan geçer. Bütün dünyada teknolojik gelişmeleri takip ettiğimiz gibi kendi bünyemizdeki profesyonel ekip ile hareket etmemiz diğer firmalardan farkımızı ortaya koymaktadır. Güçlü bir teknik kadromuz var ve piyasa rekabetinde  profesyonel hizmetlerimiz ile ilk tercih edilen teknoloji firmasıyız. Teknolojik yatırımlar yaparken satın alma süreci önemli olduğu gibi doğru makinayı doğru firmadan almakta çok önemlidir. Yani satın alma sürecinde yatırım sonrası destek alacağınız firmanın alt yapısı, tecrübeleri ve profesyonelliği de önemli olmaktadır.  Prodigital’de bu rekabet piyasasında ortaya koyduğu hizmet ve uzun soluklu çözüm ortaklığı ile farkını ortaya koymuştur.

Müşteri her zaman en kaliteli çözümü en uygun fiyatla temin etmek ister. Bu mümkün müdür?

Yasemin Sönmez: Doğru satınalma teknikleri içinse en uygun ve işini geleceğe taşıyacak bir teknolojiye yatırım yapmak,günlük değil uzun soluklu planlar yapmak en kaliteli ürünü en ucuza almamızı sağlayacaktır. Yatırım yaparken ilk kural işini sektörü ve yapmak istediklerinizi iyi belirlemek gerekir. Nerden başlamak ve nereye gitmek istediğinizi buda size doğru teknolojiye doğru fiyatlarla  ulaşmanızı sağlayacaktır.

Firma olarak sosyal medyayı yeterli düzeyde kullanabiliyor musunuz? Müşteriye ulaşma noktasında en çok tercih ettiğiniz sosyal ağlar hangileridir?

Yasemin Sönmez: Her alanda hayatımızın bir parçası olan sosyal medyadan uzak durmak imkansız hale gelmiştir. Bu nedenle öncelikle web sitemizi sürekli güncel tutulmakta ve facebook, twitter aktif halde kullanmaktayız. İlgili sektörlere yönelik dergilerde yazılarımızla, müşterilerimizle ilgili haberlerle, makine kurulumlarımızla, kampanya ve reklamlarımızla her zaman firmamızın markasını sıcak tutmaya özen gösteriyoruz.

Print Friendly, PDF & Email