Prodigital etkin ve verimli çözümleriyle Sign İstanbul Fuarı’nda yer aldı  

İbrahim Tekeş: Sign İstanbul bizim için bir prestij fuarı haline gelmiştir. Standımıza gelen ziyaretçi oranından son derece memnunuz. Prodigital açısından verimli ve güzel bir fuar oldu. 

Prodigital, Sign İstanbul 2014 Fuarı’nda sign, tekstil ve endüstriyel çözümlerini ziyaretçilerle buluşturdu. Fuar süresince yeni çözümler ve ürünler hakkında ziyaretçileri bilgilendiren Prodigital fuardan memnun ayrıldı. Fuarın ardından Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş sorularımızı yanıtladı.

Sign İstanbul 2014 Fuarı’na katıldınız. Yeni tarihi ve yeni salonlarında gerçekleştirilen fuarı nasıl buldunuz? Fuar beklentilerinizi karşıladı mı?

İbrahim Tekeş: Teşekkür ederiz. Sign İstanbul yeni tarihi ve salonlarına yönelik birçok görüşle birlikte gerçekleştirildi. Ramazan ayı ve ardından gelen Ağustos ayı ile birlikte birkaç aylık dönem biraz durgun geçmişti. Eylül ayı oldukça hızlı başladı. Öncelikle Promosyon Fuarı’na katıldık ardından Sign İstanbul Fuarı’nda yer aldık. Bu yıl Sign İstanbul hazırlıklarını zamanında tamamlayarak eksiksiz bir şekilde fuarda standımızı açtık. Prodigital olarak sign, tekstil ve endüstri grubunu tamamen birbirinden ayırdık. Bu noktada her grup için ekipler oluşturduk. Tekstil grubunda, Mutoh, DGI ve tekstil pigment baskı makinelerinin satış ve pazarlama hizmetlerini yürütmekteyiz. Tekstil konusunda yoğun bir şekilde ilgi gördük. İFO Fuarcılık şirketine zaman zaman tekstil konusuna ağırlık vermeleri konusunda tavsiyelerde bulunuyoruz. Çünkü şu an için sign sektörü doyuma ulaştı. Bu alan birkaç yıl sonra tekrar bir ivme kazanacaktır. Şu anda dijital tekstil konusu ön planda. Eskiden daha çok numune amaçlı kullanılırken bugün üretimin bir parçası haline geldi. Fuar organizatörü de bu konunun üzerinde durdu ve çalışmalar yaptı. Bu çalışmalar neticesinde ciddi sayıda tekstil müşterisi fuarı ziyaret etti. Çok sayıda makine satışımız buna ilave olarak satışa yönelik ön anlaşmalarımız oldu. Yeni bir bayrak makinesi getirdik. DX7 kafalı bu makineyle ilgili çok yüksek miktarlarda satış görüşmelerimiz var. 300’ün üzerinde müşteri sadece bayrak makinesini inceledi. Bu artan ilginin nedeni artık çevreci ürünler talep görüyor. Bu makine hem reklam hem de tekstil sektörü tarafından takip ediliyor.

Hangi çözümlerinizi ziyaretçilerle buluşturdunuz? Ürünlerinize genel olarak ilgi nasıldı? Ağırlıklı olarak hangi çözümleriniz dikkat çekti ve ilgi gördü?

İbrahim Tekeş: Sign sektörü daha çok endüstriyel UV sistemlere doğru ilerliyor. Buna entegre olamayan firmalar ya elindeki demir işi ile uğraşacak yada parkurundaki solvent makineyle yoluna devam edecek. Dolayısıyla bu gelişmelere entegre olmak zorunda. Çünkü dünya UV sistemlere dönüyor. Daha sağlıklı ve çevreci çözümler ve ürünler talep görüyor. Sign grubunda Mutoh’un orta sınıfa yönelik makineleri ve küçük ebatlı UV sistemlerinin satışları hızlı bir şekilde sürüyor.

Endüstriyel grupta daha çok büyük çaplı firmalarla çalıştığımız gruptur. Bu grupta Dilli ve Aristo markalarının satışlarını yürütmekteyiz. Yine endüstriyel alana ciddi bir talep var. Daha spesifik ve özel işler ortaya çıkarmak isteniyor. Bunun içinde bu tarz makinelere ihtiyaç var. Ulusal ve uluslar arası endüstriyel firmaların bu makinelere olan talebi ve ilgisi arttı.

Fuara gelen yurt içi ve yurt dışı ziyaretçi kitlesi nasıldı? Yatırım için gelenlerin ağırlıklı olduğunu söyleyebilir miyiz?

İbrahim Tekeş: Standımıza gelen ziyaretçi oranından son derece memnunuz. Bundan sonrasında yaptığımız görüşmeleri satışa çevirmeye çalışacağız. Sign İstanbul bizim için bir prestij fuarı haline gelmiştir. Fuar süresince Türkiye’nin dört bir yanından misafirlerimiz geldi. Dolayısıyla standımızda ayrılma imkanı bulamadık. Ancak ürün gruplarına ait sorumlu arkadaşlarımız fırsat buldukça fuarı gezmeleri konusunda bilgilendirmiştim. Mümkün olduğu kadar gezmeye çalıştık. Sonuçlarını değerlendireceğiz. Rakiplerimizin ve piyasanın durumunu analiz edeceğiz. Önümüzdeki ay Gaziantep’teki tekstil fuarına katılıyoruz. Burada da tekstil çözümlerimizi sergileyeceğiz. Yıl içinde farklı sektörlerde birçok fuara katılıyoruz. Aralık ayında düzenlenecek olan FESPA Fuarı’na katılım konusunda kararımızı vermedik. Kendi içimizde değerlendiriyoruz.

Sezon açılışıyla birlikte firmanızda ne tür yenilikler ve çalışmalar olacak? Önümüzdeki döneme ilişkin proje ve hedefleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

İbrahim Tekeş: Şu anda rakiplerimize göre en büyük avantajımız yetişmiş insan gücümüzdür. Sektörel grupları oluşturduktan sonra her bölüm için ekipler oluşturduk. Bu bölümlerdeki arkadaşlarımız kendi alanında hem satış hem de teknik konularda tam donanımlıdır. Sektöre daha verimli, etkin ve kaliteli çözümler sunmaya devam edeceğiz.

Print Friendly, PDF & Email