Prodigital Tekstil Çözümlerini Tanıttı

İbrahim Tekeş: Endüstriyel reklam sektörü 2013 yılında geriye doğru gitti. İş yoğunluğu 2012 yılına göre reklam sektöründe daha düşük seviyelerdeydi. 2014 yılındaki seçimler belki hareketlendirebilir diye düşünüyorum. 

Prodigital, ağırlıklı tekstil baskı çözümleriyle FESPA Avrasya Fuarı’na katıldı. Fuarın ardından Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş ile bir söyleşi gerçekleştirdik. 

FESPA Avrasya Fuarı nasıl geçti? Fuar beklentilerinizi karşıladı mı?

İbrahim Tekeş: Fespa Fuarı bizim için kötü değildi. Çünkü tekstil ağırlıklı olarak fuara katıldık. Genel olarak fuar iyi değildi. Bu fuar yeni olduğu için ve 2 aydan daha kısa bir süre sonra sektörün en büyük fuarı SIGN İstanbul 2013 Fuarı açılacağı için kimsenin beklentisi yüksek değildi. Beklentisi yüksek olanların hayal kırıklığı olmuş olabilir. Çünkü son güne kadar fuarın durumu tartışılıyordu. 

Fuarda hangi çözümlerinizi sergilediniz? Ziyaretçilerin ilgisi nasıldı?

İbrahim Tekeş: Fuarda genelde tekstil makinalarımız üzerinde durduk.

Mutoh 1624W direkt tekstil ve bayrak makinası- 1440 dpı çözünürlüğe sahip DX7 kafa 27-39 m2/s baskı hızı

Mutoh 1638W tekstil transfer baskı makinası- 1440 dpı çözünürlüğe sahip DX7 kafax2  65m2/s baskı hızı

Mutoh drafstatıon tekstil transfer baskı makinası- 1440 dpı çözünürlüğe sahip Dx5 kafa 39m2/s baskı hızı

Mutoh 1324/1624 eco ultra baskı makinası-1440 dpı çözünürlüğe sahip  DX7 kafa  27-30m2 /s baskı hızı

Mutoh 1638/2638 eco ultra baskı makinası-1440 dpı çözünürlüğe sahip  DX7 kafax2  36-50 m2/s baskı hızı

DCS UV system 1024UV HS 3 boyutlu UV baskı makinası 15 cm yüksekliğindeki her türlü malzemeye taş,mermer,cam,alüminyum,kağıt,ahşap,pvc,mdf,kapak,düğme vb.malzemelere kabartmalı baskı yapan makine.

PROPRİNTCUT 1671-BASKES 160 cm eninde DX7 kafa kullanan 1440 dpı çözünürlüğe sahip 34 m2/h (2pass) hıza sahip sınıfının en ucuz ve en iyi makinası

TRANSMATİK Rulodan ruloya calender ve tabaka 100×150,70×100 eninde transfer presleri

Mutoh makinalarının hem tekstilleri, hemde eco solvent ultra sistemleri tanıtıldı büyük ilgi gördü.Ayrıca BASKES ve UV makinalarında da ciddi satışlar oldu.

Ayrıca diğer ürünlerinde broşür ve kataloklar üzerinden tanıtımları yapıldı.Ziyaretçiler genelde fuar için hayal kırıklığı yaşadılar diyebilirim.Genel olarak ziyaretçi yoktu fakat organize olunan bölgelerden toplu ziyaretçiler gelmişti.Biz ayrıca müşterilerimizi özellikle tekstilciler görüşmeye fuara çağırdık hareket getirmeye çalıştık. 

Fuarda standınıza daha çok hangi bölgelerden ziyaretçiler geldi? Fuara yabancı ziyaretçinin ilgisi nasıldı?

İbrahim Tekeş: Fuarda standımıza hemen her yerden gelen oldu. Meslektaşlarımızın çalışanları ve bayileri de standımızı ziyaret etti. İstanbul’dan çok ziyaretçi gelmedi diyebiliriz. Ankara, Konya, Kayseri gibi bazı iller çoğunluktaydı. Fuarda yabancı ziyaretçi çok değildi. Çünkü fuarın ne olacağını kimse kestiremedi. Çevre ülkelerin karışıklıklarından dolayı fazla ilgi olmadı. 

Önümüzde Sign İstanbul Fuarı var. Bu fuara ilişkin düşünceleriniz ve beklentileriniz neler olacak?

İbrahim Tekeş: Sign İstanbul Fuarı sektör olarak bölgenin en büyük fuarı olarak görünüyor. Bu fuarın çok iyi olacağını düşünüyorum. Ziyaretçi açısından organizasyon bakımından fuar alanındaki düzenden her şeyin en iyi olacağını düşünüyorum. Sign İstanbul Fuarı’nın yurt içi ve yurt dışı tanıtımları başladı, bunları görüyoruz. Çok iyi bir fuar geçireceğimizi düşünüyorum. Tekstil Endüstriyel ve sign ürünleri olarak üç bölümde fuarda olacağız.

DGI (Kore) Sıgn tekstil makinaları

DILLI (Kore) Sıgn tekstil UV sistemler

MUTOH(Japon) Sıgn tekstil UV sistemler

DCS Dıgıtal Color System (America) Sıgn makinalar

GONGZHANG (Çin) Sıgn makinaları

ARISTO(Almanya) Endüstriyel makinalar

MEGAPLOT(Polonya) Sıgn Endüstriyel makinalar

PROROUTER(Türkiye) Sign Endüstriyel makinalar

PROLAZER (Türkiye) Sıgn Endüstriyel makinalar

KALA (Fransa) Sıgn makinalar 

Endüstriyel reklam sektörünün 2013 yılı performansını nasıl buluyorsunuz? Geçtiğimiz yıl ile kıyasladığınızda iş yoğunluğu nasıldı?

İbrahim Tekeş: Endüstriyel reklam sektörü 2013 yılında geriye doğru gitti. İş yoğunluğu 2012 yılına göre reklam sektöründe daha düşük seviyelerdeydi. 2014 yılındaki seçimler belki hareketlendirebilir diye düşünüyorum. 

Sektörümüzde çok sık dile getirilen haksız rekabet konusunda sizin görüşleriniz nelerdir?

İbrahim Tekeş: Dünyanın çivisi çıkmış kardeşim haksız rekabete ne diyebilirsiniz ki. Emek harcıyoruz reklam veriyoruz. Masraf yapıyoruz. Sonunda tek kişilik bir firma el altından makinayı getirip %1 karla satıyor. Ne diyebilirsiniz ki insanlar hakkı -hukuku haram ve helal kavramını bilmiyorsa veya insanların vicdanı hakkı kabul etmiyorsa kimseye bir şey söyleyemeyiz. 

Pazarda firmanızı ön plana çıkaran özellikler nelerdir? Müşteri neden sizi tercih etmeli?

İbrahim Tekeş: Pazarda firmamızı öne çıkaran birçok özellik var. Öncelikle tekstil endüstri ve reklam sektörüne yönelik olarak tüm makinaları satan tek firma Prodigital’dir. Türkiye’nin en kapsamlı teknik ekibine sahibiz ve satış sonrası hizmetlerde çok iyi durumdayız. Tekstil transferi ve direkt tekstili belki de dijital anlamda en kapsamlı bilen firma Prodigital’dir. Şu anda yetişmiş personel makine yatırımları ve satış sonrası hizmetler olarak eksiksiz hizmet vermeye çalışıyoruz. En önemlisi hakkı hukuku biliyoruz. Kazancın helalinden olmasını isteyen bir firmayız. Bundan dolayı asla yalanla makine satmıyoruz ve teslimatları gününde ve eksiksiz yapmaya çalışıyoruz. 

2014 yılına ilişkin ne tür projeleriniz ve hedefleriniz var?

İbrahim Tekeş: 2014 yılında öncelikle Avrupa’dan ve Japonya’dan görüştüğümüz birkaç firmadan birinin Avrupa dağıtım merkezini Türkiye’ye getirmeyi düşünüyoruz. Bazı markalarla 3 boyutlu UV baskı makinalarımızla ve CNC lazer sistemleri üretiminde lisans anlaşmalarımız bitmek üzere Bu markalarla Türkiye’de ortak üretime gireceğiz. Tekstil Digital baskı makinaları ve endüstriyel tekstil makinalarıyla ilgili olarak da alt yapı çalışmalarımız ve lisans anlaşmalarımız yapıldı. 2014 yılının ikinci yarısı üretim ve satışlar dünya çapında başlayacak. 

Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

İbrahim Tekeş: Sektörün toparlanması gerekiyor. Ölçü; kaliteli sat, kaliteli yap, az sat, para kazan herkes mutlu olsun. Fiyat düşürerek altımızda bindiğimiz aracın motorunu patlattığımızın farkında olmayız artık. Bu tabiî ki insanları fahiş fiyatla kazıklamak değil ama bir noktada ileri geri maliyet kar hesabını yaparak hareket etmeliyiz. Yolumuz, Yolunuz açık olsun. Doğruların haklıların daima kazanması dileğiyle…

Print Friendly, PDF & Email