Prodigital Uluslararası İş Geliştirme Direktörü Şahsen Kazancı: “Sektörümüzü üretime, yatırıma ve istihdama davet ediyoruz”

Şahsen Kazancı: “Fespa GPE 2023 Fuarı distribütörü olduğumuz markaların yeniliklerini sunmak için iyi bir fırsat.  Türkiye’den ve diğer dünya ülkelerinden birçok müşterilerimizi ağırladık”

 

Prodigital, 23-26 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirilen temsilcisi olduğu markalarla Fespa GPE 2023 Fuarı’na katıldı. Yoğun geçen fuarın ardından Prodigital Uluslararası İş Geliştirme Direktörü Şahsen Kazancı, Dijital Teknik dergisinin sorularını yanıtladı.

Firma olarak Fespa Global 2023 fuarını ziyaret ettiniz. Fuarla ilgili öncelikle ziyaret amacınız ve sonuçlarına dair görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?

Şahsen Kazancı: Fespa Global 2023 fuarı bu sene Almanya’nın Münih kentinde 23-26 Mayıs tarihleri arasında düzenlendi.  Prodigital olarak temsilciliğini yapmış olduğumuz markalar ile uzun yıllardır Fespa fuarının katılımcısıyız. Bu sene de Mutoh ve Aristo Markalarımız ile katılımcı olarak yerimizi aldık. Fespa Global Avrupa fuarlarını hem katılımcı hem de ziyaretçi olarak sektör yeniliklerini takip etmek, sektör temsileri ile bir araya gelmek ve bilgi alış verişi yapmak için tercih ediyoruz.  Fespa Global fuarı distribütörü olduğumuz markaların yeniliklerini kendi üretici statlarımızda Türk ziyaretçi ve katılımcılarına sunmak için iyi bir fırsat.  Türkiye’den ve diğer dünya ülkelerinden birçok müşterilerimizi statlarımızda ağırladık ve sektör gelişmelerine yönelik görüşmeler yaptık. Fespa Gobal’in Avrupa’da düzenlediği fuarların en küçüğü Münih şehrinde olmasına rağmen  bu sene hem katılımcı hem de ziyaretçi acısından yoğun bir fuar olduğunu gözlemledik. Pandemi ve dünya ekonomik dar boğazı izlerinin giderek zayıflamış olması bu fuara ilginin artmasına neden olmuş ve katılımcı firmaların sergiledikleri yenilikler ile ziyaretçilerin bekletenlerini bir nebzede olsa karşılama çabasında olduğunu gördük ve bizim için başarılı bir fuar oldu.

Temsilciliğini yürüttüğünüz markalar hangi ürün gruplarını sergilediler?  Bununla birlikte yenilik noktasıda neler yaşandı?

Şahsen Kazancı: Bu sene biz Mutoh ve Aristo markalarımız ile Fespa Global Munih fuarında yerimizi aldık.

Mutoh bir Japon markası olup, 80 yılı aşkın süredir Dijital Baskı Teknolojileri üreticisi olarak sektörün lider markalarındandır. Reklam, Grafik, Tekstil ve Endüstriyel baskı sektörlerine yönelik makineler üretmektedir. Üretim grubundaki modellerin  %80’ninden fazlası tamamen Japonya da üretilmektedir. Bir Japon teknoloji markası olarak halen üretimini Japonya’da sürdüren yegâne markadır.  Kaliteden taviz vermeyen güçlü ve yenilikçi yapısını ve çizgisini,  fiyat odaklı dünya trendlerine uyarak bozmamıştır.

Fespa Global Münih Fuarı süresince Dünya Pazarına sunmuş olduğu yeni modellerini  Xpertjet markası altında toplamış:  İç ve Dış mekan reklam baskı, Sublimasyon Tesktil  ve Dijital UV  baskı makinelerini sergiledi ve bu  yıl da bu marka altına yeni bir ürün ekledi.

Bu senenin yeniliği olarak da XPertJet  1462UF modelimiz sektör temsileri ile  Fespa Global Münih standımızda buluştu. Yoğun ilgi ve talep gören modelimiz diğer Mutoh marka ve modelleri gibi kısa bir süre içeresinde Türkiye pazarında yerini alacaktır.

Mutoh Xpertjet 1462UF modelimiz hem ebat olarak hem de yeni eklenen özelliklerle: hem Reklam &Grafik hem de Ambalaj üretim sektörlerinin beklentilerini karşılamaktadır.

Buna ek olarak yine ambalaj sektörüne yönelik  yeni yazılımları ve boyaları ile desteklenmiş ValueJet VJ1627MH modelimiz Valuejet VJ628MP modeli ile Flex Ambalaj üreticilerinin ürün numunelendirme (color-proofing )   ve kısa metraj üretim taleplerini karşılayacaktır.

Aristo 150 yıllık bir Alman üretici markası olup, bütün modeller %100 Almanya’da üretilmektedir. Bu sene yeniliklerini kendi evinde dünya sektör temsilcileri ile buluşturmuştur. Kendi evinde ziyaretçileri ile buluşan ARISTO,  dünyanın en hızlı ve en hassas Digital Cutter modeli olan Aristomat XLR2233 serisinin pazar lansmanını  Fespa Global Munih fuarında yapmıştır. Gerçek bir üretim makinesi olan XLR modellerimiz bıçaklı kesim ve eklene bilir Digital Router özelleri taşımaktadır.  Üretimde hızı artırmak ve insan gücüne dayalı üretim modellinden çıkmak için opsiyonel otomatik palaka/rulo malzeme besleme ve toplama robotik otomasyon sistemleri ile donatılabilmektedir. Endüstri 5.0 modellemesinin bütün özelliklerini taşıyan Aristo Dijital Kesim ve İşleme makinelerimizin modellerine uygula bilen kamera ve yansıtıcı sistemler üretimde zamandan tasarruf sağladığı gibi malzeme fire ve kayıplarını minimize etmektedir.

Ambalaj,  Reklamcılık ve Endüstriyel üretim sektörlerinin vaz geçilmez teknoloji markası ARISTO ve Mutoh teknolojide yeniliklerin önderi sıfatı ile uzun yıllardır PRODIGITAL çatısı altında sektör temsilcileri ile buluşup üretime değer ve iveme kazandırmaya devam etmektedir.

Fuar sonrası Türkiye pazarına getireceğiniz yeni ürünler olacak mı?

Şahsen Kazancı: Bu değerli dünya lideri 2 marka Mutoh ve Aristo’nun bölge distribütörü ve uzun yıllardır iş partneri olarak markalarımızın bütün yeniliklerini en kısa zamanda sektörümüz ile buluşturmanın sorumluğu ve haklı gururunu taşımaktayız.

Önümüzdeki kısa bir zaman süreci içerisinde kurulumlarımız ile yine sizler ve farklı sosyal mecralar aracılığı ile sektörümüzü bilgilendireceğiz. Ayrıca firma olarak DOMOTEX Antalya, Sign İstanbul, Ambalaj ve Paketleme Teknolojileri ve Fespa Eurasia İstanbul Fuarlarında tüm bu yenlikleri görmek için sevgili ve çok saygı değer dost ve müşterilerimizi yine sizlerin aracılığı ile PRODIGITAL stantlarına davet ediyoruz.

Kazanmak ve Kazandıran olmak için PRODIGITAL’  takip etmeye devam edin diyoruz.

Fuara Türkiye’den hem katılım hem de ziyaretçi sayısı noktasında ilgi oldu. Size göre ülkemizden ilgi nasıldı.

Şahsen Kazancı: Genel olarak uluslararası Fuarların hem üreticiler, hem aracı ticaret yapanlar ve hem de ziyaretçiler acısından önemi asla göz ardı edilemez.

Türkiye’den birçok üreticinin fuarda yerini alması ve sektörde Dünya markası olma yolunda ilerlemiş olmaları bizleri gururlandırıyor. Bu sayının her yıl artması ve daha fazla Türk üreticilerinin sektörde söz sahibi üretici ve marka olmaları tüm dilek ve temennimizdir.

Sonuçları itibari ile sizin için verimli bir organizasyon olduğunu düşünüyor musunuz?

Şahsen Kazancı: Dünya’daki pazarların daralması, Pandemi süreci ve sonrası ekonomik etkiler göz önüne alınacak olursa ve Çinli üretici firmaların yoğun katılım göstermesi ve ziyaretçilerinin fuara ilgi duyması Fespa Global’in bu mihmanda gerek uluslararası dünya marka üretici ve gerekse sektör liderlerini bir araya getirerek  görevini layıkıyla  yerine getirmiştir. Fespa Munih 2023 başarılı ve verimli bir fuar olmuştur.

Ülkemizdeki seçimlerin tamamlanmasıyla birlikte artık daha öngörülebilir bir sürece geçiyoruz. Belirsizlik ortamının azalması yatırımları daha fazla ön plana çıkarır. Size göre yatırıma yönelim artar mı?

Şahsen Kazancı: Dünya Pandemi süreci gibi zorlu bir dönemin ardından ülkemiz Başkanlık seçimi gibi gündemi fazlası ile meşgul eden bir sürece girdi.  Doğal olarak her ülkede olduğu gibi bütün yatırımcılar bekle ve gör psikolojik etsine girdi. Henüz süreci yeni atlattık ve ülkemiz siyasi ve politik olarak yeniden yapılanma sürecine girdi. Ayrıca önümüzde Belediye seçimleri var.

Belediye seçimlerinin başkanlık seçimleri gibi yatırımları donduracağın düşünmüyoruz. Güven ve istikrarın hâkim olduğu bir sürece girdiğimiz ve piyasanın canlanacağı görüş ve izlenimi içindeyiz.

Reklam ve baskı sektörü acısından Başkanlık secim sürecinin dar bir zaman içeresinde gerçekleşmesi yeni yatırımları çok fazla canlandırmadı. Fakat belediye seçimlerin belediye başkanlarından, meclis üyeleri ve muhtarlara kadar geniş bir yelpazede yaklaşık 60.000 kişinin seçileceği göz önüne alırsak reklam ve baskı sektörünü canlandıracağını ve yatırma yönlendireceğini ön görüyoruz.

Biz de PRODIGITAL olarak tüm teknolojilerimiz ve markalarımız ile bu sürece hazırlanıyoruz.

Başkanlık seçiminde sektörün kazandıranı GONGZHENG oldu.  GONGZHENG marka teknolojilerimiz ile yerel seçimlerde de sektörün kazanan ve kazandıranı olmaya devam edeceğiz.

PRODIGITAL olarak her zaman sektör yatırımcılarını desteklemeye devam edeceğiz.

2023 yılının ilk 6 aylık döneminin tamamlanmasına az bir zaman kaldı. Bu noktada ilk 6 aylık dilim firmanız açısından nasıl geçti? Bununla birlikte ikinci 6 aylık dilime ilişkin beklenti ve öngörülerinizi öğrenebilir miyiz?

Şahsen Kazancı: Sektörün yenilikçi ve sağlam önder Teknoloji üretici ve tedarikçi olarak yatırımların durağan döneminde bile ilk tercih olduk.  Zorlu zamanlarda yanında olduğumuz ve desteklediğimiz dost ve müşterilerimiz Başkanlık seçimi ile azda olsa canlanan pazarda yeni yatırımlar için PRODIGITAL’i tercih ettiler.  Farklı sektörlere çözüm odaklı üretim teknolojileri sunan PRODIGITAL getirmiş olduğu marka ve teknolojilerle pandemi döneminde olduğu gibi Deprem sürecinde de bölgeye destek ve bölgedeki sektörü canlandırıcı girişimlerde bulunmuştur.  2023 yılı ilk 6 aylık süreç PRODIGITAL için bereketli ve yoğun geçmiştir.

İkinci 6 aylık dönemde de sektörü yerel seçimlere hazırlamak ve destek olmak için GONGZHENG, MUTOH, ARISTO, DILLI ve markaları ile hazır olacaktır. PRODIGITAL’i ve kampanyalarımızı takip etmeye devam edin.

Son olarak endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesaj var mı?

Şahsen Kazancı: Dünya Pandemi ve ulusal seçim süreçleri gibi gündemi fazlası ile meşgul eden sürenin sonundayız. Artık sektörü ülkemizi azami kalkındırmak için üretim, yatırım ve istihdama davet ediyoruz. “Süreç ne olursa olsun güven ve ikrar PRODIGITAL’de”

Print Friendly, PDF & Email