Prodigital Yenilikleriyle Ses Getirecek

Yaşar Şişman: “Çok önemli yenilikler sunmayı planlıyoruz. 2013 yılının ikinci yarısı ile başlayıp, 2014 yılının ilk çeyreğine kadar olan süreçte Prodigital olarak çok farklı yeniliklerimiz olacak” 

Prodigital, 25-29 Haziran 2013 tarihleri arasında gerçekleştirilen FESPA Londra Fuarı’nda distribütörü olduğu firmaların standından Türkiye’den gelen misafirlerin ağırladı. FESPA Londra Fuarı’nda çok olumlu görüşmeler gerçekleştiren Prodigital, fuardan memnun ayrıldı. Fuarın ardından Prodigital Satış ve Pazarlama Müdürü Yaşar Şişman sorularımızı yanıtladı. 

FESPA Londra Fuarı nasıl geçti? Fuara ilişkin izlenimlerinizi ve görüşlerinizi alabilir miyiz?

Yaşar Şişman: FESPA Londra Fuarı’na kalabalık bir ekiple gittik. Distribütörü olduğumuz Mutoh, DGI, DCS markalarının standlarında Türkiye’den gelen misafirlerimizi ağırladık. Her şeyden önce çok büyük bir fuar olduğunu ifade etmek isterim. Fuarı büyük ebatlı dijital baskı makineleri ve dijital tekstil makine ve aksesuarlarının olduğu bölüm olmak 2 gruptan oluşmaktaydı. Büyük ebatlı makine bölümünde; yeni teknolojileri inceleme fırsatı bulduk. UV, solvent. eko solvent, baskı teknikleri, kafa teknolojileri ve hızlarıyla ilgili ciddi bir bilgi arşivi elde ettik. Dünyanın çeşitli noktalarından gelen tedarikçilerle fikir alışverişinde bulunduk. Yine daha önceden planladığımız bazı firmalarla görüşmeler gerçekleştirdik. Nihai sonuçlara ulaştığımız takdirde sizlerin aracılığıyla gelişmeleri paylaşacağız. Çok önemli yenilikler sunmayı planlıyoruz. 2013 yılının ikinci yarısı ile başlayıp, 2014 yılının ilk çeyreğine kadar olan süreçte Prodigital olarak çok farklı yeniliklerimiz olacak. 

Tekstil alanında ne tür gelişmeler yaşanıyor? Bu noktada temsilciliğini yürüttüğünüz firmaların yeni ürün konusunda çalışmaları var mı?

Yaşar Şişman: Distribütörlerimizden Mutoh, DGI, DCS firmalarının standında Türkiye’den gelen misafirlerle buluştuk. Bizim ağırlıklı olarak tekstil alanındaki müşteri grupları fuarı ziyaret etti. Bu müşterilerimize, Mutoh ve DGI standında son teknoloji makineleri tanıtma fırsatı bulduk. Tekstil pazarında 320 ebadında piyasanın beklentisini karşılayan bir gelişme ve yenilik yok. Tekstilde stabilitesi yüksek, metrajı güçlü ve devamlılığı esas olan makineler ilgi görecek. Şu anda ev tekstili piyasası daha çok endüstriyel tipte 320 makineler talep ediyor. Bu noktada hem Mutoh’un hemde DGI’ın çalışmaları devam ediyor. DGI’ın ürettiği çok büyük beklentilerin olduğu bir makine var. 8 adet 1024 Konica Kafalı DGI’ın ürettiği bir makine var. Bu makineden ciddi bir beklenti içindeyiz. Bu makineyi de Eylül itibariyle satışa sunmayı planlıyoruz. Makine şu anda hazır. Ancak DGI’ın Ar-Ge süresini tamamlamasını bekliyoruz. 

Tekstilin polyestere olan ilgisi sürecek mi? Tekstil piyasasının beklentileri nelerdir?

Tekstil bölümünde ise polyester konusunda ciddi bir talep olduğunu gözlemledik. Fuara gitmeden önce bu sene pamuğa bir yöneliş olacağını düşünüyordum. Ancak gördüğümüz kadarıyla Avrupa’nın polyesteri kabul etmesi ve büyük boya üreticilerinin Dünya Sağlık Örgütü’nden aldığı onaylar çerçevesinde polyestere olan ilgi her geçen gün artmaktadır. Dolayısıyla polyester ürünü Avrupa kabul ediyor. Polyester ürünlerdeki transfer baskıdaki başarı, ürünlerdeki kalite, renklerdeki canlılık, boyalardaki güvenirliği ciddi bir talep oluşturdu.

Reklam sektörü Çin menşeili ürünleri tercih edip kullanmaya devam ediyor. Ancak tekstil piyasası daha çok marka odaklı çalışmayı tercih ediyor. Makinenin yanı sıra boya ve kağıt konusunda da kalite ön plana çıkmaktadır. Tekstil piyasasında, dünyada kendini kanıtlamış ve ispat etmiş firmaların güçlendiğini, diğer firmaların belli bir süre sonra pazardan geri çekildiğini gözlemliyoruz. 

Mutoh, dergimizin de üyesi olduğu EDP Derneği’nden ödül aldı. Bu ödüle ilişkin düşünceleriniz nelerdir?

Yaşar Şişman: Mutoh 1638W, Dijital Teknik Dergisi’nin de üyesi olduğu EDP Derneği’nden iki ödül birden aldı. Bu ödül bizi ayrıca memnun etti. Çünkü bu makinenin geliştirilmesinde Prodigital’in önemli paylaşımları ve yönlendirmeleri olmuştu. Böyle bir makineyi piyasaya kazandırdığımız için ayrıca mutluyuz. 

Fuara Türkiye’den önemli firmalar katıldı. Bu konudaki düşünceleriniz nelerdir? Bunun yanında fuardaki ziyaretçi sayısı sizce yeterli mi?

Yaşar Şişman: Fuarda Türkiye’deki üretici firmalarını görmek bizleri ayrıca mutlu etti. Fuarda meslektaşlarımızla görüşüp fikir alışverişinde bulunma imkanı bulduk.

İngiltere’nin vize konusunda yaşattığı sıkıntılar, birçok ziyaretçinin fuara gelmesini engelledi. Bu noktada bir sonraki fuar için önlemler şimdiden alınmalıdır. Fuar alanının çok büyük olmasından dolayı ziyaretçi sayısı az gözükebilir ancak ben katılımın yeterli olduğunu düşünüyorum. 

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Yaşar Şişman: Fuardan son derece memnun bir şekilde ayrıldık. Bizim açımızdan son derece güzel geçti. Gerekli iş bağlantılarımızı gerçekleştirdik. Bizi fuarda yalnız bırakmayan müşterilerimize sizlerin aracılığıyla bir kez daha teşekkür ediyoruz. 2013 yılının ikinci yarısı ve önümüzdeki seneler, hem reklam sektörü hem de tekstil sektörü açısından başarılı ve güzel geçer.

Print Friendly, PDF & Email