Remifol, Folyo Çözümlerinde Gösterisi Yaptı

Mesut Utku: “Günümüzün küreselleşen dünya ekonomisinde küresel bir Türk markası olan Remifol yabancı iş ortakları arasına bu fuarlar sayesinde yenilerini eklemektedir. Ayrıca küresel marka olmanın zorunluluklarından biri de bu tür platformlarda yer almaktır. Bu bağlamda baktığımızda bu yıl da amaçladığımızı elde ettiğimiz bir fuar oldu diyebilirim”

Türkiye’nin folyo üreticisi Remifol, 23-26 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirilen Fespa Global Print Expo 2023 Fuarı’na katıldı. Ülkemizi başarıyla fuarda temsil eden firmalardan olan Remifol, dijital baskı folyoları ve renkli plotter folyolarını tanıttı. Bununla birlikte Avrupa’nın en geniş enli 204 cm’lik baskı folyoları yoğun ilgi çekti. Ayrıca geçtiğimiz yıl üretimine başlanan ve popülaritesi her geçen gün artan dekoratif desenli kaplama folyoları ilk kez Avrupa ziyaretçileriyle buluştu. Bununla birlikte yakın zamanda üretimine başlanması planlanan one way vision ürünlerin tanıtımlarına başlandı. Başarılı geçen fuarın ardından Remifol Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Utku, Dijital Teknik Dergisinin sorularını yanıtladı.

Firma olarak Fespa Global 2023 fuarı katıldınız. Ülkemizi başarıyla temsil ettiğiniz için öncelikle sizleri tebrik ederiz. Fuarla ilgili öncelikle katılım amacınızı ve sonuçlarına dair görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?

Mesut Utku: Öncelikle Dijital Teknik Dergisi olarak Münih’de de bizi yalnız bırakmayıp destek olduğunuz ve bu sayfalarda bizlere kendimizi ifade edebilme imkanı verdiğiniz için teşekkür ederiz. Bildiğiniz gibi Remifol olarak Fespa’nın Avrupa fuarlarına da yıllardır katılım sağlamaktayız. Günümüzün küreselleşen dünya ekonomisinde küresel bir Türk markası olan Remifol yabancı iş ortakları arasına bu fuarlar sayesinde yenilerini eklemektedir. Ayrıca küresel marka olmanın zorunluluklarından biri de bu tür platformlarda yer almaktır. Bu bağlamda baktığımızda bu yıl da amaçladığımızı elde ettiğimiz bir fuar oldu diyebilirim.

Fuar süresince hangi ürün gruplarınızı sergilediniz? Bu noktada ürünlerinize olan ilgiden memnun musunuz?

Mesut Utku: Öncelikle bizim lokomotif ürünümüz olan dijital baskı folyoları ve renkli plotter folyolarını sunduk. Bu gurupta genişlik olarak Avrupa’nın en geniş enli folyosu olan 204 cm’lik baskı folyomuz yine yoğun ilgi çekti. Geçen yıl üretimine başladığımız, giderek popülaritesi artan dekoratif desenli kaplama folyolarımızı ilk kez Avrupa sahnesinde sergiledik. Ne kadar doğru bir yatırım yaptığımızı gösterilen ilgi ile kanıtlamış olduk. Fuarda sergilemek üzere 12 farklı desende numune götürdük. 200 mikron kalınlığında, kabartma desenli, ahşap, mermer ve düz renklerden oluşan, kendinden yapışkanlı folyolar termoform özelliği sayesinde her türlü kavisli yüzeye rahatça uygulanabiliyor. Ayrıca yatırımının devam ettiği ve kısa süre sonra üretimine başlanacak olan one way vision ürünün de tanıtımını yaptık.

Ağırlıklı olarak hangi ülkelerden ziyaretçi standınızı ziyaret etti? Bu noktada satışa yönelik bağlantı kurduğunuz ülkeler hangileri oldu?

Mesut Utku: Fuar ziyaretçi sayısı olarak oldukça tatmin ediciydi. Dünyanın her yerinden ziyaretçilerle tanıştık. Özellikle Avrupa ülkeleri, kuzey Afrika ülkeleri, Arap ülkeleri ve Rusya’dan da ziyaretçilerimiz oldu. Henüz ürün satmadığımız 2-3 Avrupa ülkesinden gelen konuklarımızla çok verimli görüşmeler gerçekleştirdik. Tabiki yaptığımız onlarca görüşmenin satışa dönüşmesi biraz sürece bağlı olarak fuar sonrasındaki ilk 3 aylık zamanı kapsamaktadır. Bizim için önemli olan bir defalık ürün satmaktan ziyade hedeflediğimiz ülkede uzun yıllar kalıcı olarak sürdürülebilir bir ilişki kurmaktır.

Rekabet noktasında ürünlerinizi ön plan çıkaran etkenler neler oldu? Birçok marka arasında hangi özelliklerinizi ön plana çıkardınız?

Mesut Utku: Biz tüketiciler bir alternatif sunuyoruz. Avrupa standartlarında ürettiğimiz kalitedeki ürünlerimizi daha ulaşılabilir şartlarda sunuyoruz. Ayrıca ürün çeşitliliği olarak da tüm ihtiyaçlara cevap verebilecek düzeydeyiz.

 Fuara Türkiye’den hem katılım hem de ziyaretçi sayısı noktasında ilgi oldu. Size göre ülkemizden ilgi nasıldı?

Mesut Utku: İlk defa bu kadar yoğun bir Türk gurubu oldu diyebilirim. Türk katılımcı sayısı da ziyaretçi sayısı da oldukça fazlaydı geçmiş yıllara göre.

Yurtdışı fuar katılımları oldukça ciddi bir maliyet oluşturuyor. Sonuçları itibariyle sizin için verimli bir organizasyon olduğunu düşünüyor musunuz? Gelecek senede de bu tarz organizasyonlarda olmayı planlıyor musunuz?

Mesut Utku: Maliyetin en önemli kısmını Euro’nun TL karşısındaki değeri oluşturuyor. Zaten bu amaçla Avrupa pazarına açılıp ihracatımız artırmaya çabalıyoruz. Türk ziyaretçileri ve katılımcılılarının bu yıl fazla olmasının temel sebebi de budur. Ülke ekonomimizdeki belirsizlik ve kaos süreci devam ettikçe bu arayışlar mecburen devam edecektir. Remifol olarak biz bu fuarlara maliyetine bakmadan katılmak zorundayız. Bunlar da bir yatırımdır. Biz gelecek sene için şimdiden hazırlıklara başladık bile diyebilirim.

Ülkemizde seçimlerin tamamlanmasıyla birlikte artık daha öngörülebilir bir sürece geçiyoruz. Belirsizlik ortamının azalması yatırımları daha fazla ön plana çıkarır. Size göre yatırıma yönelim artar mı?

Mesut Utku: Evet seçimler bitti ama belirsizliğin bittiğini söylemek şu an için biraz zor. Paraya ulaşmak, parayı ya da parasızlığı yönetmek halen daha zor. Ümit ediyorum en kısa zamanda yatırımların arttığı bir sürece başlarız.

2023 yılının ilk altı aylık döneminin tamamlanmasına az bir zaman kaldı. Bu noktada ilk altı aylık dilim firmanız açısından nasıl geçti? Bununla birlikte ikinci altı aylık dilime ilişkin beklenti ve öngörülerinizi öğrenebilir miyiz?

Mesut Utku: Seçim süreci ve belirsizliklerle dolu bir altı ay geride kaldı. Ekonomik ve siyasi belirsizliklerin olduğu bir dönemde daha dikkatli ve temkinli olmanın yanında fırsatları da kovalamak gerekiyor. Herkesin endişeyle beklediği süreçlerde sizin yapacağınız doğru hamleler aradan sıyrılmanızı sağlayabilir. Remifol olarak biz de tabii ki temkinli ve planlı davranıp yaptığımız stratejik adımlarla güçlenmeye devam ettik diyebilirim. Yılın ikinci yarısında artık siyaset ve ekonomi yerine sadece iş konularının konuşulacağı bir süreç olacak diye düşünüyorum. Remifol olarak her zamanki gibi çok çalışıp en iyi hizmeti vermeye devam edeceğiz.

Son olarak endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Mesut Utku: Tüm sektör temsilcilerine başarılar diliyorum.

Print Friendly, PDF & Email