Remifol, SIGN İstanbul’da Yeni Yatırımının Lansmanını Yapacak

Mesut Utku: “Çok kısa bir süre içinde yerli üretim olarak Türkiye’de, Avrupa standartlarında, One Way Vision üretimini hayata geçirmiş olacağız. Ekim sonu gibi ürün testlerine başlamış olmayı planlıyoruz. Bu, ülkemiz adına çok konuşulacak dev bir adımdır. Fuarda One Way Vision yatırımımızın da lansmanını yapacağız”

Türkiye’nin folyo üreticisi Remifol, adından söz ettirmeye devam ediyor. Firma kısa bir süre sonra yerli üretim One Way Vision üretim hattını faaliyete geçirmeyi planlıyor. Remifol, bu çok büyük adımla ilgili SIGN İstanbul Fuarı’nda bir lansman gerçekleştirecek. Remifol yine Türkiye’de bir ilk kendinden yapışkanlı dekoratif kaplama filmleri üretimine başladı. Dünya pazarında rekabet etmeyi planlayan bu güçlü ürün grubunu DECOVER markası ile sunacak.  Remifol markasının yeni yatırımlarıyla ilgili olarak Remifol Yönetim Kurulu Üyesi Mesut Utku, Dijital Teknik Dergisi’nin sorularını yanıtladı.

SIGN İstanbul Fuarı’na sayılı günler kaldı. Bu yılda standınızda misafirlerinizle bir araya gelme fırsatı bulacaksınız. 2021 yılında gerçekleşen fuar oldukça başarılı geçmişti. Öncelikle bu seneki fuardan beklentileriniz neler olacak?

Mesut Utku: Uzunca bir pandemi arasından sonra geçen yıl çok keyifli ve verimli bir fuar geçirmiştik. Bu yıl da Remifol olarak sektöre kattığımız yenilikleri sunmanın heyecanını yaşamaktayız.

SIGN İstanbul Fuarı’ndaki standınızı ziyaret eden misafirler, hangi teknoloji ve ürünlerinizi bulacak?

Mesut Utku: Ürün kategorilerimizin her geçen gün artmasıyla ziyaretçilerimizin ilgisinin de o oranda arttığını görüyoruz. Bu ilgi bizi sürekli gelişmeye doğru yönelten güç oluyor.

Ziyaretçilerin büyük bir bölümü fuarda yenilik arayışında oluyor. Pandemi sürecinde ise yenilikten ziyade daha çok hizmet odaklı çözümler ön plana çıktı. Sizin fuara özel sunacağınız yenilikler olacak mı?

Mesut Utku: Remifol olarak geride bıraktığımız 1 yıl boyunca yepyeni adımlar attık. Türkiye’de ilklerin markası olarak yine bir ilki gerçekleştirmek adına dev bir yatırım yaptık. Burada sizlerin aracılığıyla sektöre bir müjde olarak sunmak istiyorum. Çok kısa bir süre içinde yerli üretim olarak Türkiyede avrupa standartlarında One Way Vision üretimini hayata geçirmiş olacağız. Ekim sonu gibi ürün testlerine başlamış olmayı planlıyoruz. Bu, ülkemiz adına çok konuşulacak dev bir adımdır. Fuarda mevcut geliştirilmiş ürün gruplarımızın yanında One Way Vision yatırımımızın da lansmanını yapacağız.

Ayrıca yeniliklerimiz bununla da bitmiyor. Yine Türkiye’de bir ilk olacak bir ürün grubu olan kendinden yapışkanlı dekoratif kaplama filmleri üretimine başlamış bulunmaktayız. Dünya pazarında rekabet etmeyi planladığımız bu güçlü ürün grubunu DECOVER markası ile sunacağız. Şu an üretime hazır konumda olan ürün grubu için gerekli marketing ve kurumsal satış stratejileri üzerine çalışmalar sürdürmekteyiz. Gördüğünüz gibi bu fuarda yine dopdolu olacağız.

Fuarda daha çok hangi sektörlerden ilgi bekliyorsunuz? Bununla birlikte yurt içi ve yurt dışı ziyaretlerine ilişkin beklentileriniz nasıl?

Mesut Utku: Biz içinde bulunduğumuz sektörün dinamiklerini çok iyi biliyoruz. Yaptığımız yatırımlarla sektörel genişleme yapmayı hedefliyoruz. Özellikle yurt dışından edineceğiz yeni pazar payları için fuarların önemi daha da belirginleşiyor.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sektör üzerindeki etkisi hakkında neler söylemek istersiniz? Fuarın sektör açısından öneminden bahseder misiniz?

Mesut Utku: Özellikle yaz dönemlerinde daralan iç piyasanın canlanması için zamanlaması itibarıyla da çok gerekli ve faydalı olduğunu düşünüyorum.

Dünya tedarik zincirindeki aksamalar neticesinde oluşan fiyat artışlarına, ülkemizdeki döviz kurlarındaki hareketliliğin eklenmesiyle tüm sektörler olumsuz etkilendi. İçinde bulunduğumuz endüstriyel reklam sektörüne ve firmanıza olan yansımaları hakkında neler söylemek istersiniz?

Mesut Utku: Tedarik zincirinde yaşanmakta olan sorunlar üreticilerin değerini bir kez daha gösterdi. Hammadde tedariği konusunda yaşanan sorunları minimize etmek adına tedarikçilerimizle ilişkilerimizi daha yakın tutmaya çalıştık. Her üretici gibi bizde etkilendik ve etkilenmeye devam ediyoruz. Maalesef fiyatlandırmalar henüz stabil hale gelmedi diyebilirim. Biz bu sorunu ürün gruplarında çeşitlendirmeye giderek karlılığı yüksek olan ürünlere odaklanarak aşmaktayız diyebilirim.

Oluşan fiyat artışları müşterileriniz tarafından nasıl karşılanıyor? Bu noktada satışlarda azalma oldu mu? Azalmayı önlemeye yönelik ne tür adımlar atıyorsunuz?

Mesut Utku: Döviz bazlı fiyat artışları doğal olarak maliyetlere ciddi yansımalar yapmakta. Bu süreçte artan ürün fiyatları da piyasadaki tüketim miktarlarını olumsuz yönde etkilediği gibi, bizler için ihracat anlamında yeni fırsatlar yarattığını da söylemek istiyorum.

Daha stabil piyasa koşulları ile birlikte yatırım iştahı artacaktır. Bunun oluşması için öngördüğünüz bir zaman dilimi var mı? SIGN İstanbul Fuarı bunun için bir başlangıç olabilir mi?

Mesut Utku: Elbette daralan ekonominin tekrar canlanması için fiyat istikrarı ve sürdürülebilirlik elzem değer taşımaktadır. Bu noktada sonbaharda seçim sürecinin başlaması ile birlikte sektördeki canlılığın oluşup artacağını düşünüyorum.

Fuar vesilesiyle endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Mesut Utku: Remifol olarak sektörün ihtiyaçlarını en iyi şartlarda ve zamanında karşılamak için var gücümüzle çalışmaya devam etmekteyiz. Tüm paydaşlarımıza ve bizlere güvenip yanımızda olanlara teşekkür ederiz.

Print Friendly, PDF & Email