Remifol, Yeniliklerini Sergilemeye Hazırlanıyor

Mesut Utku: “SIGN İstanbul Fuarını gelişimimizi ve ürünlerimizi sektör temsilcilerine sunmak için önemli bir fırsat olarak görüyoruz”

 

Türkiye’nin folyo üreticisi Remifol, SIGN İstanbul 2023 Fuar’nda yerini aldı. Remifol, 21-24 Eylül tarihleri arasında İstanbul TÜYAP Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek olan fuarda dijital baskı için PVC folyoları ve yeni geliştirdiği tüm geniş format baskı makinalarına uyumlu PVCFREE ekolojik baskı folyolarının tanıtımını gerçekleştirecek. Ayrıca kartelada artan renk çeşitliliği ile kesim folyoları ve yenilenmiş desen ve kalitesiyle dekoratif folyo grubu da firmanın standında sergilenecek. Remifol Yönetim Kurulu Üyesi Mesut Utku, sorularımızı yanıtladı.

SIGN İstanbul Fuarı’na sayılı günler kaldı. Bu yılda standınızda misafirlerinizle bir araya gelme fırsatı bulacaksınız. 2022 yılında gerçekleşen fuar oldukça başarılı geçmişti. Öncelikle bu seneki fuardan beklentileriniz neler olacak?

Mesut Utku: Öncelikle tüm okuyucularımıza selamlarımı sunuyorum. Biz sürekli ar-ge ve yatırım yapan bir firmayız. Fuarları pazarlamaya yapılan bir yatırım olarak görmenin yanı sıra ürün ve üretim geliştirme adına yaptığımız yatırımların da sektöre sunulması adına çok büyük önem taşıyor. Bu minvalde önümüzdeki fuarı da gelişimimizi ve ürünlerimizi sektör temsilcilerine sunmak için önemli bir fırsat olarak görüyoruz.

SIGN İstanbul Fuarı’ndaki standınızı ziyaret eden misafirler, hangi teknoloji ve ürünlerinizi bulacak?

Mesut Utku: Ana grubumuz olan dijital baskı için PVC folyolarımızın yanı sıra yeni geliştirdiğimiz tüm geniş format baskı makinalarına uyumlu PVCFREE ekolojik baskı folyomuzun da sunumunu yapacağız. Kartelamızda artan renk çeşitliliği ile kesim folyolarımız ve yenilenmiş desen ve kalitesiyle dekoratif folyo grubumuzun da ilgi çekeceğini düşünüyoruz.

Ziyaretçilerin büyük bir bölümü fuarda yenilik arayışında oluyor. Sizin fuara özel sunacağınız yenilikler olacak mı?

Mesut Utku: Standart yapışkanlı ürünlerimizin yanı sıra sökülebilir tutkallı ve zor sökülebilir tutkallı ürünlerimizi ziyaretçilerle buluşturacağız. Ayrıca yenilenmiş ürün grubuyla dekoratif kaplama folyolarını da ilk kez tanıtacağız.

Fuarda daha çok hangi sektörlerden ilgi bekliyorsunuz? Bununla birlikte yurt içi ve yurt dışı ziyaretlerine ilişkin beklentileriniz nasıl?

Mesut Utku: Açıkhava reklam sektöründeki tüm ziyaretçileri bu ailenin bir üyesi olarak görüyoruz. Her bir ziyaretçi bizim için ayrı ayrı önem taşıyor. Bizi ziyarete gelen herkese aynı ilgi ve alakayla yaklaşmak adına çaba sarf edeceğiz. Yurt dışından gelen ziyaretçiler de bir araya gelme fırsatını her zaman bulamadığımız için elbette bu süreçte çok değerli bir fırsata dönüşecektir.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sektör üzerindeki etkisi hakkında neler söylemek istesiniz? Fuarın sektör açısından öneminden bahseder misiniz?

Mesut Utku: Bizim için zamanlama ve konum açısından çok değerli bir fuar organizasyonu. Sektör temsilcilerinin de öyle düşündüğünü tahmin ediyorum. Bu sorunuzun cevabını fuara yurt içi ve yurt dışından gelen ziyaretçi sayısının doğru cevap vereceğini düşünüyorum.

Döviz kurlarındaki artış piyasaları oldukça olumsuz etkiledi. İçinde bulunduğumuz endüstriyel reklam sektörüne ve firmanıza olan yansımaları hakkında neler söylemek istersiniz?

Mesut Utku: Kurların artmasından ziyade ani artışlar ve öngörülemeyen dik dalgalanmalar gerek biz hammadde ithalatçıları ve gerekse tüketiciler açısından elbette tedirginlik yaratıyor. Sattığımız fiyata ürünü yerine koyamama endişesi herkeste oluşuyor. Bu da vadeli satış ve vade süreleri hakkında sıkı politikalara götürüyor. Dolayısı ile sektörde bir daralmaya yol açıyor. Elbette krediye ulaşabilme ve kredi fiyatlamalarındaki belirsizlik de bu daralmanın başlıca sebeplerinden biri.

Daha stabil piyasa koşulları ile yatırım iştahı artacaktır. Bunun oluşması için öngördüğünüz bir zaman dilimi var mı? SIGN İstanbul Fuarı bunun için bir başlangıç olabilir mi?

Mesut Utku: Daha stabil piyasa koşullarının yakın zamanda oluşacağını düşünmüyorum. Biz uzun yıllardır bu piyasada gerilla tipi bir finans ve satış yönetimine kendimizi alıştırdık. Her an uyanık olmak, piyasaları dönemlik değil anlık takip etmek, her an yeni stratejiye hazırlıklı olmak bizim doğalımız oldu. Daha çok çalışmak, daha iyi ürünler ile rekabete dahil olmak, yeni pazarlar bulmak ve finansal varlığınızı sürdürebilmek için daha kötü senaryolara hazırlıklı olmak zorundasınız. Dolayısı ile en baştaki sorunuza cevap olarak şu dönemde yatırım iştahından ziyade yatırım zorunluluğundan bahsetmek daha gerçekçi olur. Evet Sign İstanbul fuarı da bu koşullar içerisinde oldukça değerli bir fırsat kapısı olarak değerlendirilebilir.

Fuar vesilesiyle endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Mesut Utku: Evet, tüm sektör temsilcilerine işlerinde başarılar diliyorum. Remifol’un yeniliklerini ve sektöre sunduğu değerleri takip etmeyi sürdürsünler.

Print Friendly, PDF & Email