SDS Reklam A.Ş. İzmir’de Sektörü Buluşturdu

SDS’nin İzmir Çeşme Sheraton Otel’de düzenlediği ve 2 gün süren etkinlik Türkiye genelinde 96 firmadan 145 davetlinin katılımı ile gerçekleşti.

Mimaki marka dijital baskı makinelerinin satış ve pazarlama faaliyetlerini yürüten SDS Reklam A.Ş. tanıtım faaliyetleri kapsamında ikinci etkinliğini İzmir’de gerçekleştirdi. 2 gün süren etkinliğe 96 firmadan 145 davetli katıldı. Ayrıca Mimaki’nin yetkilileri de katıldı. Etkinliğin ardından SDS Reklam A.Ş. Pazarlama İletişim Direktörü Can Yalçın sorularımızı yanıtladı.

Geçtiğimiz yıl Adana’da ilkini gerçekleştirdiğiniz SDS & MİMAKİ etkinliğinin ikincisini bu yıl İzmir’de gerçekleştirdiniz. Bu etkinliklerin sebebi ve İzmir’de gerçekleştirilen programa ait detaylarını öğrenebilir miyiz?

Can Yalçın: SDS Reklam. A.Ş. olarak müşterilerimizden gelen yoğun talep üzerine (bizim açımızdan bu yoğun talebin manası şu idi; SDS bir güven markasıdır ve tavsiyelerinde yanıltmaz…) Dolayısı ile bu talepleri değerlendirerek geçtiğimiz yıl dijital baskı makinaları satışı yapmaya karar verdik, bizim için doğru markanın Mimaki olduğundan emin olduk, Japon Devi Mimaki markasının Türkiye distribütörü olan Pimms ile el sıkışarak Mimaki dijital baskı makinalarının Türkiye genelindeki mağazalarımızda satışını gerçekleştirme kararı aldık. Makinaların nitelik, kalite veya yatırım değerlerinden bahsetmeme gerek yok, çünkü istatistiksel olarak Mimaki Dünya da dijital baskı sektöründe en çok tercih edilen ve en çok satılan bir Japon markası ve Dijital baskı teknolojilerinde gerek Ar-Ge çalışmalarında gerekse teknolojisinde lider konumunu devam ettirmekte.

2014 yılında ilk olarak Adana Sheraton Oteli’nde 2 günlük bir lansman ve makine tanıtımları ile geçen bir etkinlik ile ilkini gerçekleştirdik. Oldukça başarılı geçen ve yine gelen yoğun talepler üzerine 2015 yılı nisan ayında İzmir Çeşme Sheraton Otel’de 2’ncisini gerçekleştirdik. Mimaki’nin Avrupa’dan gelen Hollandalı ve Japon yönetim kadrolarının da katıldığı etkinlik, Türkiye genelinde 96 firmadan 145 davetlinin katılımı ile gerçekleşti. Program söyle oldu, Sheraton’un exibition salonunda tüm davetlilere tiyatro düzeninde barkovizyon eşliğinde 30 dk kadar süren açılış konuşmaları ve teknik bilgilendirme akabinde, yine aynı salonda kurulmuş ve aktive edilmiş makinalar da örnekler basılmaya başlandı, akabinde tüm misafirlerimiz istedikleri makinalar ile alakalı olarak makine başında bire bir info aldılar, Mimaki’nin yeni jenerasyon tüm dijital baskı makinalarının sunum ve tanıtımlarını yapıldı.

2 gün süren bu etkinlikte, dijital baskı sektörünün bilinenleri, bilinmeyenleri, merak edilenleri, gelecekteki trendlerin taleplerini karşılamaya yönelik doğru makine tavsiyeleri ve tercihleri, etkinliğe özel fiyatlar ile sunuldu. Son derece başarılı, misafirler açısından oldukça faydalı ve keyifli bir etkinlik geçirildi, sunum ardından müzikli bir gece eşliğinde hep birlikte eğlenildi, Çeşme’nin güzelliğinin tadı çıkartıldı diyebilirim.

Adana etkinliği oldukça yoğun bir katılımla gerçekleşmişti. İzmir etkinliğine olan ilgiyi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Can Yalçın: İlgi oldukça yoğundu doğrusu, Her yıl farklı bir bölgede gerçekleşen etkinliklerimizde, ne yazık ki tüm SDS müşterilerini aynı anda davet edemiyoruz, o sebeple her yıl ülkemizin farklı bir bölgesinde düzenliyoruz. Bu yılda talep İzmir bölgesinden oldukça yoğun talep oldu bu sebeple Çeşme de düzenledik. Müşterilerimizin Düzenlediğimiz etkinliklere olan ilgisinin sebebi aslında söyle. Biz bir satış pazarlama firması olmamıza rağmen bu tarz etkinliklerde tüm misafirlerimizin konuya objektif bakabilmelerini sağlayacak ve tüm sorularına veya soru işaretlerine objektif cevaplar bulacakları bir etkinlik tarzı ve organizasyonu oluşmasını sağlıyoruz. SDS olarak, bu tarz etkinliklerde kerhen bir durum veya sektörel fuarlarda oluşan atmosferler gibi Satış veya Pazarlama yapmak zorunluluğu gibi bir kaygı taşımıyoruz, böyle bir tarz bir mantığı tercih ve tasvip te etmiyoruz.  Bu sebeple etkinliğimize katılan tüm misafirler koşulsuz ve özgür iradeleri ile tüm merak ettiklerini en yetkili kişilerden detayları ile keyif alarak öğreniyor, eğleniyor dost ve arkadaşları ile bir araya gelip kararlarını da sıkıcı olmayan böyle bir atmosferde özgür olarak veriyorlar. İşte bu sebeplerden dolayı SDS’nin düzenlediği etkinliklere olan ilgi oldukça fazla oluyor.

SDS olarak Mimaki ve dijital baskı pazarına bakışınız nedir?

Can Yalçın: Dijital baskı makinaları pazarında rekabet üst düzeydedir. Dijital baskı sektörü nün şanssızlığı ise her yıl Trendlerin, Taleplerin ve ihtiyaçların değişebilmesi, Pazara yeni ürünlerin girmesi veya mevcuttaki ürünlerin daha ekonomik alternatiflerinin üretilmesi, vb. gibi, dolayısı ile bu gün tercih edilen makinaların birçok marka ve modelleri birkaç yıl içerisinde bu değişimlere ayak uyduramayarak atıl duruma düşürmektedir. bu duruma düşmemek, makine tercihlerinde oldukça dikkatli davranmak, tüm bu yeni değişim ve gelişimlere ayak uyduracak makinaların veya modellerin tercih edilmesi gerekmektedir. SDS’nin Mimaki’yi tercih ve tavsiye etmesindeki önemli bir diğer etkende bu durumdur. Bir örnek vermek gerekirse, bundan tam 25 yıl önce Trabzon’da bir firmaya Pimms tarafından satılmış olan Mimaki Plotter’ın hala günümüzde kullanılmaya devam ediliyor olmasıdır. Mimaki, tüm Dünyada ki toplam cirolarının % 10 gibi bir miktarını Ar-Ge çalışmalarına harcıyor. Teknolojide Lider olmak ve günümüzden 10-15- yıl sonrasının muhtemel talep ve ihtiyaçlarını öngörerek makine tasarımları yapabilmek müthiş bir durumdur. Sanırım bu yüzden Mimaki dijital baskı teknolojilerinde hep bir kaç adım önde gidiyor.

Mimaki’nin çözümlerini farklı ve avantajlı kılan etkenler nelerdir? Bununla birlikte Mimaki ve Pimms ile nasıl bir işbirliği içindesiniz? Bu işbirliğini daha da geliştirmeyi planlıyor musunuz?

Can Yalçın: Mimaki tartışmasız olarak sektöründe lider, dijital baskı teknolojilerinde öncü ve güçlü bir Japon markadır. Pimms ise Mimaki’nin dünyada ki en eski aktif distribütörüdür ki bu önemli bir özellik. 27 yıldır Mimaki Türkiye’de Pimms ile birlikte var ve var olmaya devam etmekte, bu tartışılmaz bir teknik tecrübedir. SDS olarak Pimms ile iş birliği yaparak 2014 yılı itibari ile Türkiye genelinde Reklam ve dijital baskı sektöründe Mimaki dijital baskı makinalarının Satışını üstlenmiş bulunmaktadır. Bu işbirliğin den kaynaklı başarımızdan ötürü kıvanç duyduğumuzu da belirtmek isterim.

Etkinliğiniz öncelikle firmanız, ardından ziyaretçiler açısından nasıl geçti? Katılımcıların merak ettikleri konularda sonuç aldıklarına inanıyor musunuz?

Can Yalçın: Hem SDS açısından hem de Mimaki markası adına oldukça değerli ve başarılı ve eğlenceli geçti diyebilirim, Misafirlerimiz için etkinlik sonunda yüzü gülmeyen, davet edildiklerinden ötürü minnettarlığını ifade etmeyen misafirimiz olmadı zaten. Bu da onur verici bir durum bizim için.

Sizce SDS’nin başarılarındaki etkenler nelerdir? Kendisini sektöre nasıl ifade ediyor? Müşterilerinizle iletişimlerinizdeki başarının kaynağı nelerdir?

Can Yalçın: SDS bir grup şirketi olarak Türkiye’nin farklı illerinde mağazaları bulunan ve toplam 205 çalışanıyla büyümeye devam eden bir grup şirketidir. SDS Reklam A.Ş,  Misyonu, Vizyonu ve Değerlerinin yanında 4 farklı kimlik taşımaktadır. Satış ve pazarlama kimliği, üretici kimliği, yatırımcı kimliği ve çalışanları ile mutlu bir şirket kimliği vardır. Bunları şöyle ifade edebilirim.

Satış ve Pazarlama Kimliğimiz: SDS Reklam A.Ş olarak Türkiye genelinde  farklı şehirlerdeki 8 mağazasında 1900 kalem ürün ve 15.000 katolog kodu ile reklamcılık sektörünün en büyük tedarikçi firması konumundadır.

Üretici Kimliğimiz: SDS ve MT reklam ile birlikte Düzcefabrikamız  entegre tesislerinde Plastech markası adı altında PVC FOAM Ekstrüzyon hatları ile endüstriyel levha üretimleri gerçekleştirmektedir.

Düzce fabrikasında mevcut olan 2 adet PVC foam ekstrüzyon hattına ilave olarak 1 adet PET ve PET-G üretim hattı. 1 adet Polistren ABS hattı ile üretimlerine devam etmektedir.

2015 sonu itibari ile 2 yeni PVC foam extrüzyon hattı devreye alınarak sadece PVC foam için 2 si yeni olmak üzere 4 adet ekstrüzyon hat ile toplam 6 extrüzyon hatı ile yıllık üretim kapasitesini 2 katına çıkarmayı hedeflemektedir. Gebze fabrikamız da kendi markamız olan ve toplamda 63 ülkeye ihraç edilen Snapper Display ürünlerimizi üretilmektedir. Toplam üretimlerimizin takribi %60’ı yurtdışına ihraç edilmekte ve gururla söylemek isterim ki bakanlık tarafından açıklanan Türkiye ihracat şampiyonu ilk 1000 firmanın içerisinde bu yıl 513 sırada yer aldık ve bakanlık tarafından ödüllendirildik.

Yatırımcı Kimliğimiz: Geçtiğimiz yıllarda başlattığımız Adana’nın Kozan ilçesinde57 dönüm arazi içerisinde 850 adet sürü mevcudu olan bir süt üretim çiftliği yatırımımız mevcuttur, nitelikli ve zengin bir süt için, çiftliğin kendi ihtiyacı olan yem kapasitesinin %65 ini çiftliğinin etrafında bulunan 700 dönüm arazide, yonca silajı, mısır silajı, buğday silajı üretimini kendisi gerçekleştirmektedir. 2015 Ocak ayı itibari ile günlük 5500 litre süt üretim kapasitesine çıkmıştır, Bu çiftliğimizde 2016 hedefimiz günlük 10,000 litre süt kapasitesidir. Yakın bir zamanda benzer bir yatırımı İstanbul’da da hayata geçirerek perakende süt endüstrisine girmek ile ilgili projemizin hazırlıklarını tamamlamış bulunmaktayız.

Mutlu Bir Şirket Kimliğimiz: Şirketin 10 yıl içerisinde bu kadar büyümesi gelişmesi ve başarısın da ki en büyük paylardan biri Etik ve dürüst ticaret anlayışının yerleşmiş olmasıdır ama daha önemli kısmı SDS çalışanları ve SDS nin çalışanlarına verdiği değerdir.

Saygı ve Sevgi, en alt ile en üst pozisyonlar arasındaki uçurumu yok edebilen tek köprüdür. ve SDS de uçurum yoktur ve asla da olamaz.”

İşte mutlu bir şirket olmamızdaki anahtar bu olsa gerek. Bu mutlu şirket olgususun verdiği şevk ile geçen yıl personellerimiz ile hazırladığımız bir sürprizimizi Barkovizyon gösteri ile misafirlerimizle paylaştık,

Tüm SDS personeli olarak etkinliğe katılamayan, mağazalarımızda ve merkezde görevli tüm birimlerimizde çalışan personelimiz, etkinliğe katılan misafirlere Selam ve sevgilerini yollayabilmenin şöyle bir yöntemini geliştirdik.

Biliyoruz ki Etkinliğe katılan tüm misafirlerimiz, belki hemen her gün telefon ile iletişim kurduğu, sipariş verdiği, bilgi aldığı, ama belki de hiç yüz yüze gelmedikleri veya tanışmadıkları tüm SDS personelinin katıldığı ve Tüm şehirlerde her birimdeki SDS personelini kapsayan bir video clip çekimi hazırladık.  Personellerin çalıştıkları görev alanlarında ve görev anında görüntülenmiş ve özenle montajlanarak bir bütün hale getirilmiş bu video clip te tüm SDS personeli farklı şehirlerden de olsa aynı şarkıyı söyleyerek ahenk ile dans ederek misafirlerimize selam ve sevgilerini ilettiler. Misafirlerin çok beğendiği ve çok alkışladığı İzlemesi çok keyifli ve eğlenceli bu video clip te şarkı söyleyen ve dans eden tüm SDS personeline ayrıca sevgilerimizi iletiyoruz.

Çalışanları ile mutlu olabilmeyi başarmak, sanırım bu sorunuza ait tüm cevaplarını karşılıyor.

Etkinliğe katılan tüm misafirlerimize teşekkür ediyoruz.

 

Print Friendly, PDF & Email