SDS Reklam A.Ş. Pazarlama İletişim Direktörü Can Yalçın: Geleneksel reklamcı mantığı geride kaldı

“SDS olarak temsil ettiğimiz uluslar arası tüm markaların Türkiye pazarındaki gördüğü ilgi başarıları ile gurur duymaktayız” 

SDS Reklam A.Ş. Pazarlama İletişim Direktörü Can Yalçın, 2015 yılını ve sektörün geleceğini Dijital Tabela Teknik Dergisi’ne değerlendirdi.

Size göre 2015 yılı dijital baskı teknolojileri adına nasıl bir yıl olacak? Reklam, Tekstil ve diğer sektörlerle birlikte değerlendirmeniz nedir?

Can Yalçın: Her geçen gün gelişen ve büyüyen reklamcılık sektöründe nitelikli rekabetin artacağı muhakkaktır.  Bu rekabet koşulları içinde bir adım önde olabilmek her zamankinden daha önemli olacaktır. Bu sebeple alışılagelmiş ve geleneksel reklamcı mantığını bir kenara bırakmak ve teknolojik gelişmeleri yakından takip etmek gerekmektedir. Bir adım önde olabilmek adına yeni teknoloji ve yeni makine yatırımlarında şu detaylara dikkat edilmelidir. Eski teknolojilerde kontrol edilemeyen baskı maliyet ve miktarlarını ölçeklendirebilen. Birim maliyetlerini standart hale getirebilen, Değişken veri taşıyan içerikleri eş zamanlı olarak farklı ebatlarda ve aynı anda basabilen.  Sağladığı Kaynak kullanımı avantajları ile birim maliyet, işçilik, zaman, fire, vb gibi tasarruflar sağlayan ve yeni iş alanları oluşturabilen, bununla birlikte görsel kalite ve farklı malzemeler üzerine direk baskıları yapabilen geniş format makinalar tercihi göz önünde bulundurulmalıdır.

2014 yılında ağırlıklı olarak hangi ve çözümleriniz talep gördü?

Can Yalçın: SDS reklam AŞ ve MT Reklam A.Ş. olarak kendi ürettiğimiz ürünler olan Crown Truss modüler fuar standı sistemleri, Snapper Display sistemleri ve Plastech PVC Foam sadece yurt içi değil yurt dışında da olağanüstü başarılara imza attı. Bu ürünlerde üretimimizin ortalama % 65 ihrac edilmektedir.

Crown Truss; kendi fuar standını kendin kur konsepti ile hem yurt içi hem yurt dışında bir açığı kapattı, oldukça iyi bir ilgi ve talep ile karşılandı.

Snapper Display’in üreticisi olan ana firmamız MT Displays Avrupa nın en büyük Display üreticisi konumundadır. Ürettiği ürünleri 63 ülkeye ihraç etmektedir. Devlet tarafından seçilerek ödüllendirilen ve 2011 yılından beri ihracatta en başarılı 1000 Türk firması içerisinde olup 2014 yılında 575’ci sıradadır.

Plastech PVC Foam.  Ürün rengi, pürüzsüz yüzey kalitesi, kesim esnasında çapaklanma dökülme yapmaması, tam mm olması,  malzeme üzerine direk UV baskıda en başarılı sonuçları vermesi sebepleriyle, muhteviyatında zehirli madde bulunmaması yanı doğa dostu olması sebebiyle Avrupa da ve Türkiye deki pazar konumu tartışılmaz durumdadır.

SDS olarak temsil ettiğimiz uluslar arası tüm markaların Türkiye pazarında ki gördüğü ilgi başarıları ile gurur duymaktayız.

Türkiye’de dijital baskı hangi noktada? Kullanıcılar dijital baskı hakkında tam bir bilgi birikimine sahip mi? Makineler tam verimli şekilde kullanılabiliyor mu?

Can Yalçın: Türkiye’de ekonomideki gelişim ve değişimler, ülkemizin sosyal ve ekonomik konulardaki dalgalanmaları reklam sektörüne ve gidişatına direk etki eden faktörlerdir. Sürekli olarak yeni teknolojiler, yeni ürünler, iş alanları, yeni mecralar oluşturulmaktadır. Bu değişiklikler, imalatlarına geleneksel yöntemler ile devam eden reklamcılar için zor koşullar doğurmakta ve rekabete ayak uyduramamaktadırlar. Doğru yerde doğru ürün kullanmak konusundaki sorunuz ise can alıcı nokta aslında. Bir ürün imalatında elbet teki alternatif malzemeler ile de olsa bir şekilde doğru ürün doğru yerde kullanılmaktadır. Asıl soru ise, kendi işletmemizi bir “ürün” olarak görmemiz gerekirse, onu doğru yerde doğru hedefler doğrultusunda kullanıyor muyuz? İşletmeler bu durumun öz eleştirisini yapmaları gerek. Şirketlerinin hedefleri doğrumu, doğru makinalar ile hangi alanda uzmanlaşmak ister yoksa ne iş sds2olsa yaparım mı der..!  Sektörel ve imalat anlamında yeterli tecrübe var ama doğru yatırımlar ile teknolojiyi ve teknolojik ürünleri doğru kullanma anlamında daha kat edilmesi gerek yolumuz var diye düşünüyorum.

Müşteri her zaman en kaliteli çözümü en uygun fiyatla temin etmek ister. Bu mümkün müdür?

Can Yalçın: Günümüz rekabet koşullarında reklamcılar rekabet gücünü ellerinde tutmak için fiyat avantajlarını da kullanırlar ki bu çok doğar ve doğrudur. Bu fiyat avantajlarını ellerinde koz olarak tutmak için birkaç yöntem kullanılır, örneğin peşin olarak tedarik yapar, veya ithal üründe doğru zamanlama ile kur avantajını değerlendirir, promosyon veya kampanya süreçlerini takip eder vb gibi. Ancak normal koşullarda en kaliteli ürün veya malzeme sadece en “uygun” fiyata alınabilir, ama “en ucuz” fiyata alınamaz, eğer en ucuz fiyata alınırsa o ürün ya en kaliteli ürün değildir, ya da olması gereken kaliteden taviz verilmiştir.

İleriye dönük sektörde daha güçlü bir marka olmak adına yurt içi veya yurt dışında ortaklık veya birleşme gibi bir düşünceniz var mı?

Can Yalçın: Başka bir firma ile birleşme gibi bir düşüncemiz yok. Ancak global olarak tanınan, bilinen yeni ve güçlü markaların temsilciliklerini almak ile ilgili çalışmalarımız mevcut.

2015 yılı içinde kısa, orta ve uzun vadede belirlediği planlar hakkında bilgi verir misiniz? Hedefiniz nedir?

Can Yalçın: SDS olarak sektörümüzün geleceğini ve trendlerini iyi okumaya gayret gösteriyoruz. Şu an Türkiye genelinde 8 şube ile hizmet vermeye devam ediyoruz. Uzun vadede hedefimiz şube sayımızı arttırmak ile alakalı planlamalarımız mevcut, orta vadede ise müşteri memnuniyeti odaklı servis hizmetimizi daha da geliştirmek, yurt dışı taleplerini karşılamak adına üretim alanlarımızda kapasite artırımı gerçekleştirmek planlarımız arasında. Daimi hedefimiz ise çalışanları ve müşterileri ile mutlu ve başarılı bir firma olmaya devam etmek.

Print Friendly, PDF & Email