SDS Reklam A.Ş. Pazarlama İletişim Direktörü Can Yalçın: “Malzeme kullanımında Fiyat ve Fayda dengesi çok önemlidir”

“SDS Reklam A.Ş. Türkiye genelinde farklı şehirlerde 8 mağazası bulunmaktadır. 1900 kalem ürün çeşidi ve 15 bin katalog kodu mevcut olan ürün çeşitliliğimizde indoor ve outdoor reklam malzemelerinin yanı sıra, otomotiv, inşaat, asansör, fotoğrafçılık mobilya, yatçılık, inşaat gibi birçok sektöre de hitap edebilmektedir”

SDS Reklam A.Ş. Pazarlama İletişim Direktörü Can Yalçın, Dijital Tabela Teknik Dergisi’nin “Türkiye’de reklam malzemeleri” konulu sorularımızı yanıtladı. 

Endüstriyel reklam sektörü malzeme kullanımı konusunda yeterli bilgi birikimi ve tecrübeye sahip mi?

Can Yalçın: Genel anlamda, spesifik veya özel çalışma gerektiren bir takım özel işler hariç, sektörümüz büyük ölçüde malzeme kullanımı hakkında yeterli bilgi birikim ve tecrübeye sahip olduklarını düşünmekteyiz.

Kullanıcılar malzeme seçiminde öncelikli olarak hangi kriterleri göz önünde bulunduruyor?

Can Yalçın: Bu kriterler firmaya, işin niteliğine ve kullanım sürelerine göre değişkenlik arz edebiliyor. Örnek; sadece 1 veya 2 gün için sürecek bir tanıtımda kullanılacak malzeme tercihinde elbette öncelik fiyat ve ürünün kullanım kolaylığı olmaktadır. Diğer yandan rekabet içerisindeki birçok firma için ürün fiyatı ilk sıradadır. Ancak fiyat ile değil yaptıkları işlere güvence ve garanti vererek isim ve piyasa yapmış birçok firmanın öncelik tercih sıralaması şöyledir; Kalite, kullanım kolaylığı ve tercih ettikleri ürünün tedarik süresi ve sürekliliği olan ürünler ardından fiyat gelmektedir.

Siz firma olarak kullanıcılara doğru malzeme kullanımına yönelik bilgiler veriyor musunuz?

Can Yalçın: SDS Reklam A.Ş olarak; ürün tanıtım ve bilgilendirme konularına yıllık ayırdığımız bütçe oldukça büyük bir meblağdır. Bunun içerisinde kendi iç satış ve sahada bulunan personelimizin eğitimleri dahildir. Türkiye’deki tüm şubelerimizden periyodik olarak her yıl farklı tarihlerde yoğun bir eğitim organizasyonlarına tabii olurlar. Ürettiğimiz veya temsil ettiğimiz markaların fabrikalarında üretim aşamaları, kullanım teknikleri vb. çalışmaların ardından performans değerlendirmelerinde etken olan bir eğitim süreci geçirirler. Diğer yandan, bilinçli müşteri en rahat çalışma ortamı sergilediğimiz müşteridir. Türkiye genelinde davet ettiğimiz müşterilerimizi ürünlerin üretim aşamaları ve kullanım teknikleri konularında hem yurt içi hem yurt dışı firma ve fabrika ziyaret ve eğitim toplantıları gerçekleştirmekteyiz.

Örnek vermek gerekirse, geçen yıl Adana’da toplamda 140 firma temsilcisinin katılımıyla Adana Sheraton Otel’de gerçekleşen dijital baskı makinaları ve gelişmiş baskı teknolojileri ile ilgili çalışmamızı Mimaki ile birlikte gerçekleştirdik. 2014 yılı en son etkinliğimiz ise, ürünlerimizi yoğun kullanan 14 farklı firmanın yetkililerini 3 günlük bir eğitim gezisi kapsamında Almanya’da akrilik devi EVONİK (ROHM) ile birlikte gerçekleştirdiğimiz EVONİK Fabrika ziyareti olmuştur. Fabrika yönetici ve Ar-Ge mühendisleri tarafından verilen akrilik üretimi, akrilik işleme, kesme, yapıştırma vb. gibi yeni yöntemlerin gösterildiği uygulamalı bir eğitim gerçekleştirilmiştir. Diğer yandan pazarladığımız birçok ürün sürekli olarak güncellenen çalışmalar ile teknik detay ve bilgiler mailing, katolog, ürün broşürleri vasıtası ile bilgilendirmekte birçok ürün teknik bilgileri ve spesifikasyonları da ihtiyaç anında web sitemizden çok rahat edinilmektedir.

Kullanılan malzemeden en iyi sonucu alabilmek için nelere dikkat edilmelidir? Örneğin malzemenin doğru boya ve baskı makinesinde basılması başarılı sonuç almanızı sağlar mı?

Can Yalçın: Öncelikle ürün veya malzemenin kullanım kılavuzunun okunması gerekmektedir. Birçok pahalı ürün doğru ürün olmayabileceği gibi birçok ucuz üründe ekonomik olmayabilir. Malzeme kullanımında Fiyat ve Fayda dengesi çok önemlidir. Ucuz malzeme değil “doğru” malzeme tercih edilmesi gerekmektedir. Doğru malzemenin ne olması gerektiğini bulmak teknolojik imkânlarında oldukça kolaydır. Örneğin; bir kaç metre kullanacağınız bir baskı işinde birkaç yıl solmazlık veya üstün baskı kalite garantisi verebilen iyi bir folyo ile ucuz bir folyo arasındaki fiyat farkı aslında birkaç Euro Cent’ten ibarettir, bu birkaç cent fark işinizi veya isminizi riske etmeye değer mi yoksa değmez mi doğru analiz edilmesi gerekmektedir..!

Firmanızın malzeme konusunda sunduğu çözümler hakkında bilgi verir misiniz? Bu çözümlerin kullanım alanları nerelerdir?sds2

Can Yalçın: SDS Reklam A.Ş. Türkiye genelinde farklı şehirlerde 8 mağazası bulunmaktadır. 1900 kalem ürün çeşidi ve 15 bin katalog kodu mevcut olan ürün çeşitliliğimizde indoor ve outdoor reklam malzemelerinin yanı sıra, otomotiv, inşaat, asansör, fotoğrafçılık mobilya, yatçılık, inşaat gibi birçok sektöre de hitap edebilmektedir. Birkaç örnek vermek gerekirse;

Endüstriyel levhalar (PVC foam, kompozit panel, akrilik levha vb.)

Display ürünler ve modüler display sistemleri (Snapper)

Dijital Baskı folyo çeşitleri (3M-Orafol-Unifol-Adanus vb.)

Çift taraflı bant ve sektör ihtiyaçları doğrultusunda hırdavat çeşitleri

Elektrik LED sistemleri

Sunduğunuz malzemelerin muadillerine göre avantajları nelerdir?

Can Yalçın: SDS Reklam A.Ş. olarak Avrupa endüstri standartları gereğince üretimi gerçekleştirilen ve ihraç edilen Plastech PVC Foam, Snapper Display sistemleri vb gibi kendisini kanıtlamış ürünler ile distribütörlük veya yetkili temsilciliğini yaptığımız 3M – Evonik – MargaCipta – Mimaki gibi ürünler uluslararası piyasalarda zaten kendisini kanıtlamış markalardır. Bununla birlikte ithal ettiğimiz bir takım ürünlerde ülkemiz ve piyasa endüstri standartlarını belirleyerek nitelikli üretim yaptırtabilme yeteneğimiz vardır.

Fark oluşturabilmek adına ise SDS olarak dikkate aldığımız önemli ve önem verdiğimiz unsurlar şunlardır; Müşterilerimiz ile interaktif bir iletişim içerisinde bulunmak. Gerektiğinde onların müşterilerine bile ürün yetkilileri tarafından teknik destek verebilmek. sattığımız her ürünün her daim arkasında durmak. Piyasa koşullarını göz önünde bulundurarak Fiyat ve fayda dengesini doğru ayarlamak,  Müşteri muhtemel ihtiyaçları doğrultusunda sağlıklı stok bulundurmak, iyi işleyen servis ve dağıtım ağı ile hizmet verebilmek.

Can Yalçın: “Sektörün gelişimine verdiğiniz emeklerden ötürü Dijital Tabela Teknik dergisine teşekkürlerimizi ifade etmek isterim”

İşinizi veya isminizi riske etmeye değer mi?

Malzeme kullanımında Fiyat ve Fayda dengesi çok önemlidir. Ucuz malzeme değil “doğru” malzeme tercih edilmesi gerekmektedir. Doğru malzemenin ne olması gerektiğini bulmak teknolojik imkânlarında oldukça kolaydır. Bir kaç metre kullanacağınız bir baskı işinde birkaç yıl solmazlık veya üstün baskı kalite garantisi verebilen iyi bir folyo ile ucuz bir folyo arasındaki fiyat farkı aslında birkaç Euro Cent’ten ibarettir, bu birkaç cent fark işinizi veya isminizi riske etmeye değer mi yoksa değmez mi doğru analiz edilmesi gerekmektedir..!

SDS neler yapıyor?

SDS Reklam A.Ş olarak; ürün tanıtım ve bilgilendirme konularına yıllık ayırdığımız bütçe oldukça büyük bir meblağdır. Bunun içerisinde kendi iç satış ve sahada bulunan personelimizin eğitimleri dahildir. Türkiye’deki tüm şubelerimizden periyodik olarak her yıl farklı tarihlerde yoğun bir eğitim organizasyonlarına tabii olurlar. Ürettiğimiz veya temsil ettiğimiz markaların fabrikalarında üretim aşamaları, kullanım teknikleri vb. çalışmaların ardından performans değerlendirmelerinde etken olan bir eğitim süreci geçirirler. Diğer yandan, bilinçli müşteri en rahat çalışma ortamı sergilediğimiz müşteridir. Türkiye genelinde davet ettiğimiz müşterilerimizi ürünlerin üretim aşamaları ve kullanım teknikleri konularında hem yurt içi hem yurt dışı firma ve fabrika ziyaret ve eğitim toplantıları gerçekleştirmekteyiz.

Print Friendly, PDF & Email