SDS ziyaretçi beklentilerini karşılayan çözümlerini sergiledi

Can Yalçın: SDS olarak iyi hazırlandık, standımıza gelen mevcut ziyaretçilerimizin beklentilerine ve algılarına doğru hitap etmeye gayret gösterdik, doğru ürünler ile sunumlar yaptık, hem standımıza gelen ziyaretçilerin hem de kendimizin beklentilerine cevap verebildik kanaatindeyiz.

SDS, Fespa Avrasya “kendi fuar standını kendin kur” konsepti ile piyasaya çıkan CROWN TRUSS modüler display sistemleri, ileri teknoloji ve yeni nesil ADANUS LED ile MİMAKİ dijital baskı makinaları, kendi üretimi olan PLASTECH PVC foam ve SNAPPER ürünlerini ziyaretçilerle buluşturdu. Verimli geçen fuarın ardından SDS Reklam A.Ş. Pazarlama İletişim Direktörü Can Yalçın sorularımızı yanıtladı.

FESPA Avrasya Fuarı’na katıldınız. Fuar nasıl geçti? Beklentilerinizi karşıladı mı?

Aslında soru şu olmalı! Katılımcı firmalar, fuara gelen ziyaretçilerin beklentilerini karşıladı mı?

Ziyaretçi sayısı ve nitelikli misafir profili katılımcıların başarısına etki eden önemli faktörlerdir, ancak; daha önemli olan faktör ise sizin fuara nasıl hazırlandığınız! Fuar süresince nasıl bir süreç geçirmek istediğiniz, buna bağlı olarak fuar için nasıl bir hedef koyduğunuzla eşdeğer orantılıdır. SDS olarak biz müşteri profiline ve ziyaretçi sayısının çokluğuna hiç bir zaman focus olmadık, hiç bir zamanda olmayız. SDS olarak iyi hazırlandık, standımıza gelen mevcut ziyaretçilerimizin beklentilerine ve algılarına doğru hitap etmeye gayret gösterdik, doğru ürünler ile sunumlar yaptık, hem standımıza gelen ziyaretçilerin hem de kendimizin beklentilerine cevap verebildik kanaatindeyiz.

Hangi çözümlerinizi sergilediniz? Ziyaretçiler daha çok hangi ürünlerinize ilgi gösterdi?

Fuar süresince yaptığımız satış anlaşmaları baz alındığında en çok ilgiyi çekenlerin başında kendi standımızı da onunla kurduğumuz kendi üretimimiz olan ve kendi fuar standını kendin kur konsepti ile piyasaya çıkan CROWN TRUSS modüler display sistemleri ve ilaveten, ileri teknoloji ve yeni nesil ADANUS LED ile MİMAKİ dijital baskı makinaları oldu diyebiliriz. Ziyaretçiler özellikle yine kendi üretimimiz olan PLASTECH PVC foam ve SNAPPER ürünleri ne ilgileri zaten hiç eksilmiyor.

Genel olarak FESPA Avrasya Fuarı’nı verimli buldunuz mu? Fuar bu sene Aralık ayında düzenlendi. Bu tarihi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Sektördeki 2 büyük fuarın birbirlerine yakın tarihlerde olması mantıklı bir anlam ifade etmemekte idi zaten, şu an tarihlerin doğru konumlandırıldığı düşüncesindeyiz.  Fuara iyi hazırlanmış olmamızın faydasını görüyoruz, buna FESPA yöneticilerinin daha nitelikli ziyaretçi profili ve ziyaretçi sayısını arttırma gayretleri kendini gösteriyor.

Fuara gelen ziyaretçi yeterli miydi? Bununla birlikte yurt içi ve yurt dışından gelen ziyaretçi profilini nasıl buldunuz?

Fuara gelen ziyaretçi sayısı hiçbir zaman yeterli bulunmaz, önemli olan mevcut gelen ziyaretçiler ile nasıl fayda sağlandığıdır ancak sayıdan çok daha önemli olan şey nitelikli ziyaretçi profili ve farklı ve doğru sektörlerden doğru kişilerin gelmesi sağlanması daha önem arz eder. Önceki yıl ile kıyaslandığında Bu yıl yabancı ziyaretçi sayısında gözle görülür bir artış gözlendi diyebilirim.

Önümüzdeki senede fuarda yer almayı planlıyor musunuz?

Bu tarz sektörel fuarlar yurt dışında her 2 veya 3 yılda bir yapılmakta aslında, bizde ise her yıl 2 kez, bu çok tasvip ettiğimiz bir durum olmasa da arz ve talep dengesi böyle, bizde Pazarlama stratejilerimizi bu duruma göre organize ediyoruz. Önümüzdeki yıl FESPA fuarına yine katılmamız muhtemeldir.

2014 yılını tamamlıyoruz. Firmanız açısından nasıl bir 2014 yılı geçti? Belirlediğiniz hedeflere ulaştınız mı?

SDS olarak oldukça başarılı bir yıl geçirdiğimizi gururla ifade edebilirim.

Son olarak sektörümüze bir mesajınız var mı?

Özellikle yabanci ziyaretçiler için Fespa Avrasya ismi, ”FESPA İSTANBUL” olarak değiştirilmesi gerekir diye düşünüyorum. İSTANBUL ibaresi, Avrasya (Eurasia) ibaresinden çok daha güçlü ve bilinirliği daha fazla, yerli ziyaretçiler bile cümlelerinde Eurasia ibaresini kullanmadan sadece FESPA olarak telaffuz etmektedirler. İSTANBUL ibaresi olması, şehrimizin marka değerine ve tanıtımına katkıdır.

Print Friendly, PDF & Email