SDS’nin Mimaki Buluşması Büyük İlgi Gördü

“Etkinliğimizde, Türkiye’nin her bölgesinden gelen misafirlerimiz klasik fuar anlayışının dışına çıkartarak hem eğlenecekleri hemde dijital baskı sektörü ve doğru makine alternatifleri ile ilgi kafalarındaki her sorunun cevaplarını birinci elden öğrenmelerini amaçladık”

Pimms ile gerçekleştirdiği işbirliği çerçevesinde Mimaki ürünlerinin Türkiye’deki satış ve pazarlamasını üstlenen SDS, Mimaki adına ilk etkinliğini Adana Sheraton Otel’de gerçekleştirdi. Türkiye’nin dört bir yanından etkinliğe katılan misafirler, Mimaki’nin yenilikçi çözümlerinin sağladığı avantajlar hakkında bilgi sahibi oldu. Programın ardından SDS Pazarlama İletişim Direktörü Can Yalçın sorularımızı yanıtladı.

Adana’da gerçekleştirilen Mimaki programına ait detaylarını öğrenebilir miyiz?

Bilindiği gibi, Mimaki dijital baskı makinalarının tüm Türkiye’deki satışı ile ilgili PİMMS ile SDS iş birliği kararı aldı, Bu bağlamda SDS olarak MİMAKi adına ilk etkinliğimizi gerçekleştirmek üzere Adana Sheraton Otel’de da bir etkinlik düzenledik. Türkiye’nin her bölgesinden davetli olarak gelen misafirlerimiz klasik fuar anlayışının dışına çıkartarak hem eğlenecekleri hemde dijital baskı sektörü ve doğru makine alternatifleri ile ilgi kafalarındaki her sorunun cevaplarını birinci elden öğrenmelerini amaçladık. Akabinde geleneksel Adana lezzetleri, şehir ve çevre turu ile birlikte bir SDS yatırımı olan Yağız Süt Çiftliği’nde misafirlerimize hayvancılık üzerine bir sunum yapıldı, ardından yöresel tatlar ve lezzetler eşliğinde etkinliği tamamladık.

Hangi amaçla böyle bir etkinlik düzenlendi? Etkinliğe kimler katıldı?

Müşterilerimizin dijital baskı makinası da satmamız konusundaki taleplerinin SDS ile PİMMS işbirliği dolayısı ile bu etkinliğin doğmasına sebep oldu. Çeşitli şehirlerden birçok müşterimiz makine parkını değiştirmek, yeni makine almak veya makine almaya karar vermiş ancak tercihini ne yönde kullanacağına henüz karar vermemiş olan müşterilerimizin katılımı ile oldu. Bu etkinlikte de özen gösterilen en önemli nokta, her müşterimizin kafalarındaki tüm soruların cevaplarını SDS’nin objektif hakemliğinde gerçekleştirmek istemeleri idi, bizde etkinliğimizi bu doğrultuda değerlendirip organize ettik. 2 gün süren etkinliğe Türkiye genelinde 8 mağazamızın bulunduğu illerden misafirlerimiz ile birlikte mağazamızın henüz olmadığı birçok şehirden toplamda 89 farklı firmadan 136 kişi davet edildi.

Ziyaretçilerin ilgisi nasıldı? Katılımcılar ve sizin açınızdan nasıl geçti?

Etkinliğe ilgi olağanüstü idi, gönül isterdi ki, her müşterimizi davet edebilelim. Ancak bu işbirliğinin ilk etkinliğinde sadece makine talepleri olan veya makine parkına yeni bir makine ilave etmek isteyen müşterilerimizi davet edebildik. Ancak bir sonraki etkinliğimizde daha geniş katılımlı bir davet gerçekleştirip Adana’daki etkinliğimiz için davetiye gönderemediğimiz müşterilerimiz için bir telafi gerçekleştireceğiz.

Bizim bakış açımızdan ise, misafirlerimizin ilgisi ve Pimms’in desteği ile hazırlanan MİMAKİ  makine sunumlarının detaylandırılması dolayısı ile tüm cevapların en doğru ve objektif şekilde müşterilerimize aktarılmış olmasından ötürü çok mutluyuz. Diğer yandan biz SDS ve PİMMS ekibi olarak bu etkinlikte en az müşterilerimiz kadar eğlendik. Öyle ki, nostalji olarak müşterilerimize şalvarlar diktirilmişti, etkinlik sonrasının sabahında inanılmaz sayıda misafirimiz ki bunların içerisinde birçok bayan misafirimiz de vardı. Şalvarlarını giyerek etkinliğe devam ettiler, birlikte kahkaha dolu olağanüstü eğlenceli bir gün daha geçirildi.

Bundan sonrası için hedefleriniz nelerdir? Bu tarz etkinlikler devam edecek mi?2396

Dijital baskı makinası da satmamız doğrultusunda müşterilerimizden gelen yoğun talepleri değerlendirdiğimiz aşamada, bunun sadece bir ticaret değil bir sorumlulukta olduğunun bilincinde idik. Dolayısıyla satışı konusunda tercih edeceğimiz markadaki kriterlerin hepsinin MİMAKİ’de olduğundan emin olduk. PİMMS’in sektördeki 35 yıllık bilgi birikim ve tecrübesi, SDS’nin uzun yıllara dayanan profesyonellik ile birlikte güvene dayalı sağlıklı ilişkilerinin olduğu müşterilerinin ihtiyaçlarına cevap verecek. Dijital baskı markasının MİMAKİ olması gerektiğine hem fikir olduk. Bu konu ile alakalı olarak uzun vadede bundan sonraki hedeflerimizi yine müşterilerimiz belirleyecek olup bizde tatbikini gerçekleştireceğiz.

SDS’nin kuruluşu, amaçları ve hedeflerine ilişkin biraz bilgi verir misiniz?

Bir M&T Reklam iştiraki olan SDS, üretim hatlarından çıkan ürünlerin iç piyasa organizasyonunu ve dağıtımını üstlenmek amacıyla İstanbul kurulmuştur. Başlangıç faaliyet alanı tanıtım sistemleri olan SDS, sektördeki firmaların tüm ihtiyaçlarını anında karşılamayı hedeflemiştir. Bu hedef doğrultusunda Ağustos 2006’da Tuzla’daki tesisine taşınmış ve daha iyi hizmet verebilmek için gerekli alt yapıyı tamamlamıştır.

Şu an ürün gamında 6.000’in üzerinde ürün kalemi 15.000 civarında katolog kodu olan firmadır. Bu malzemelerin büyük bir kısmını stoğunda sürekli bulundurmaktadır. Yalnızca kendi ürettiği ürünlerin değil müşterilerinin ihtiyaçlarına cevap verebilmek adına ithal ürünlerin de satışını yapmaktadır. Hedef sektörlerse reklamcılık, inşaat, ambalaj ve otomotivdir. Bu sektörlere hizmet verirken grup şirketlerinde çalışan yaklaşık 1000 kişinin, 3 adet plastik levha ekstruderinin, rotasyon ve enjeksiyon ünitelerinin, profesyonel pazarlama kadrolarının ve Türkiye’deki 8 mağazasının yanı sıra ve Türkiye distribütörü ve temsilcisi olduğu 3M, EVONİK, MARGA CİPTA, EVELÜX, MİMAKİ, LG, kendine ait markalar olan SNAPPER, PLASTECH, ADANUS, EZO’nun gücünü arkasında hissederek büyümeye devam etmektedir. En önemli ilkesi ise adil ve etik ticaret ile müşterilerine hizmet vermeye devam edecektir.

SDS ne tür çözümler sunmaktadır? Sunduğunuz çözümleri Türkiye genelinde müşterilere nasıl ulaştırıyorsunuz?

SDS’nin İstanbul’da 3 tane olmak üzere, İzmir, Ankara, Adana, Bursa ve Antalya’da mağazaları ve her bir mağazasında 18 ila 35 kişi arasında değişen kadroları mevcuttur. Her mağazamız kendi bölgesinde bulunan müşterilerine optimum hizmet verebileceği şekilde konuşlanmış bulunmaktadır, hedefleri, her bir bölgenin koşul ve dinamiklerine göre sipariş ten itibaren 2 saat içerisinde teslimatlarını yapacak şekilde servis, araç, ekipman ve sistemleri mevcuttur,

Bu imkanlar, sistem de dahil olmak üzere her mağazamızda o bölgenin arz ve taleplerine göre müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını karşılayabileceği ürünler stokları ile mevcut bulunmaktadırlar, İstanbul’da bulunan bir müşterimiz, mağazalarımızın olduğu şehirlerde veya yakın çevresinde bir çalışma, uygulama vb gibi bir ihtiyaçları durumlarında, İstanbul’dan yanlarında herhangi bir malzeme nakliyesi yapmalarına gerek olmadan o mağazadan tedariklerini yapabiliyor ve yaptırtabiliyorlardır. Bununla birlikte mağazalarımızın olmadığı uzak şehirlerde birçok müşterilerimiz mevcut, anlaşmalı kargo veya ambar aracılığı ile talep ettikleri ürünleri zamanında ellerinde olmalarına gayret gösterilmektedirler, bu şekilde uzun yıllardır çalıştığımız müşterilerimiz mevcuttur.

SDS firmasını ayrıcalıklı ve farklı kılan özellikler nelerdir?

Müşterilerimizle sürekli olarak yaptığımız PR çalışmalarında SDS ile ilgili ilk öne çıkan detay, müşterilerimizin SDS markasına duydukları güven idi, ki bu onur verici bir detay, etik, ticareti doğru kurallar ile oynayan bu konuda sonuç ne olursa olsun taviz vermeyen, çalışanlarının değerini bilen, onların haklarına sahip çıkan, empati yeteneği oldukça kuvvetli, dürüst ve Profesyonel yöneticiler tarafından yönetiliyor olması ve bu enerjinin direk müşterilerimize yansıyor olması SDS’nin başarısındaki önemli etkenlerden birisidir diye düşünüyorum.

2397Endüstriyel reklam sektörünün Türkiye’deki gelişimini nasıl görüyorsunuz?

İş kapasitesi oldukça fazla. Uluslararası zincirlerin Türkiye ye gelmesi ile birlikte tanıtım ve pazarlama alanlarında Endüstriyel reklamın etkin kullanılması sektörümüzü hızlı bir şekilde büyütmüştür. Bundan sonra da gelecek 5-10 sene boyunca büyümesi bu şekilde devam edecektir diye düşünüyoruz.

SDS ihracat çalışmalarında hangi noktada?

Firmamızın tüm fokus alanı sadece iç pazardır. İhracat kısmı ise ana firmamız olan MT tarafından yapılmaktadır. Uzun yıllardır ihracat ta sıralamaya giriyoruz. (Bu yıl Türkiye genelinde ihracatta 549’uncu sıradadır) İhracatımız iki ana grupta toplanıyor, Levha ve Display. Display grubunda de 80 e yakın ülkeye ihracat yapıyoruz. Levha grubunda ise 30 un üzerinde ülkeye ihracat yapmaktayız. Şu an da levha üretimimizin % 65 civarı ihraç edilmektedir.

Bu yıl içinde yeni ve farklı ürünler konusunda yenilikleriniz olacak mı?

Elbette, bu sürekli takip ettiğimiz bir konu, bu sebepten dolayı Avrupa ve Uzakdoğu da tüm fuarları katılmakta bununla birlikte fabrika ve üretici ziyaretlerimizi sıkça gerçekleştirmekte olup yeni veya alternatif olabilecek ürünlerin takibini çok yakından takip etmekteyiz. Yenilik olarak ise kendi üretimimiz PVC foam da yeni hat siparişini veriyoruz. Yılbaşında kapasitemizi % 50 artırmış olacağız.

 

SON RESİMİN ALTI

Bir SDS yatırımı olan Yağız Süt Çiftliği’nde misafirlere hayvancılık üzerine bir sunum yapıldı, ardından yöresel tatlar ve lezzetler eşliğinde etkinlik tamamlandı.

Print Friendly, PDF & Email