Sign İstanbul bu yıl daha dinamik bir fuar oldu

Fleksmedia Genel Müdürü Ahmet Erben:

“Firmamız günde 350-400 arası müşteriyi ağırlama şansına sahip oldu. Toplam 15 makine fuar esnasında satıldı ama fuar sonrası da bunun devam edeceği kanaatindeyim”

 Endüstriyel reklam sektörünün uluslar arası partnerlerinin Türkiye temsilciliğini yürüten Fleksmedia, Sign İstanbul 2014 Fuarı’nda geniş ürün yelpazesini sergiledi. Fleksmedia, Efi Vutek, Flora, Seal, GCC, Excitech, Worldcut markalı çözümlerini ziyaretçilerle buluşturdu. Fleksmedia Genel Müdürü Ahmet Erben yeni tarihi ve salonlarında gerçekleştirilen Sign İstanbul Fuarı’nı değerlendirdi.

Sign İstanbul 2014 Fuarı’na katıldınız. Yeni tarihi ve yeni salonlarında gerçekleştirilen fuarı nasıl buldunuz? Fuar beklentilerinizi karşıladı mı?

Ahmet Erben: Sign İstanbul Türkiye’nin en saygın ve kendini ispatlamış fuarıdır. Fuarı nasıl bulduk sorusuna gelince: sanki gençleşmiş ve daha dinamik bir yapıya sahip bir fuar oldu. Öncelikle hepimiz yeni salonu biraz yadırgadık. Yıllardır girdiğimiz salonda daha farklı daha ferah, yüksek tavanlı ve büyük bir fuar salonunda gerçekleşti bu sene. Fuarın beklentilerimizi karşılaması konusunda bir problemimiz olmadı. Çünkü bu fuara piyasanın beklentilerinin de üzerinde hazırlanmıştık. Gerek yeni ürün portföyümüz, gerek mevcut ürün portföyümüzde üretilen yeni makineler ve gerekse fuar öncesi müşterilerimize yönelik ön çalışmalarımız fuar süresince çok olumlu oldu. Firmamız günde 350-400 arası müşteriyi ağırlama şansına sahip oldu. Toplam 15 makine fuar esnasında satıldı ama fuar sonrası da bunun devam edeceği kanaatindeyim.

Fuara gelen yurt içi ve yurt dışı ziyaretçi kitlesi nasıldı? Yatırım için gelenlerin ağırlıklı olduğunu söyleyebilir miyiz?

Ahmet Erben: Fuara gelen yabancılar vardı. Sanırım bir miktarda artmış gibi idi. Ortadoğu’dan gelen müşteriler bizi şaşırttı diyebilirim.

Hangi çözümlerinizi ziyaretçilerle buluşturdunuz? Ürünlerinize genel olarak ilgi nasıldı?fleks2

Ahmet Erben: Öncelikle Efi /Vutek markamızın amiral gemisi GS3250 LX tamamen LED teknolojili UV baskı makinesini tanıttık. Bu makine şu anda dünyada rakipsiz durumdadır. Saate 223 m2 hem rulodan ruloya hem de rigid yüzeyler 1000 dpi kalitesinde baskı yapabilen bu makine sektörden büyük bir beğeni kazandı. Bunun yanı sıra Efi’nin yeni üretimi olan başlangıç seviyesindeki H1625 hibrid ve LED teknolojisine sahip bir UV baskı makinesini de tanıttık. Son olarak Efi’den gene başlangıç seviyesinde ve son derece ekonomik olan H652 hibrid UV baskı makinesi tanıttık. Gördüğünüz gibi Efi ağırlıklı hibrid yani hem rulodan ruloya hem de flatbed basabilen makinelere sahip aynı zamanda LED teknolojisinde dünya lideri ve rakipsiz durumda.

Daha sonra Türkiye tek yetkili distribütörü olduğumuz Flora baskı makinelerinin 4 adet makinesini de aynı fuarda tanıttık.

PP2512 Flatbed UV modeli (Konica 1024), F1 Turbo roll to roll 3.20 m (Konica 1024), Konica 512 8 kafa ve şu an piyasada en çok tutulan ve kategorisinde lider konumda olan Flora LJ320 K Titanium serisi: kokusuz teknoloji kullanan bu makinede saatte 130 m2 baskı yapabilme, kolay kullanım, endüstriyel tasarım, negatif basınç, özel eko solvent boya ile 2 yıl dış mekan gibi özellikleri bulabilirsiniz.

Fuarda ayrıca, Seal laminasyon, GCC RX serisi kameralı plotterlar, Excitech CNC, başlangıç ve ileri seviyede kesim yapabilen lazerler sergiledik. Bunların içerisinde en büyük ilgiyi 150 cm x 300 cm’lik yeni World Cut markalı 150 watt metal tüplü laser makinamız aldı. Hem metal hem akrilik kesebilen bu makine sektör temsilcilerinden çok büyük bir ilgi gördü. World cut markasının diğer ürünlerinin de piyasaya sunmaya başlıyor olacağız.

fleks3Ağırlıklı olarak hangi çözümleriniz dikkat çekti ve ilgi gördü?

Ahmet Erben: UV teknolojisi ağırlıklı idi. Türkiye’de de UV’ye doğru bir yönelme var.

Sign İstanbul Fuarı sektörümüzün önümüzdeki dönemine ilişkin ipuçları verdi mi? Sektörün önümüzdeki dönem nasıl bir performans göstereceğini düşünüyorsunuz?

Ahmet Erben: Sektör Ramazan’da başlayan ve bayram süresince devam eden bir durgunluk içerisinde idi. Ama bundan çıkmayı başardı. Halen bunun etkilerini yaşayan firmalar gördük. Zaten bunların bazıları fuara bile katılmayarak tasarruf yaptı sanıyorum.

Sektörde artık iyi ve yeterli olmayan firmaların kalıcı olmadığına inanıyorum. Bugün alt yapınız iyi değilse yada teknik servis ağınız yeterli değilse müşteri sizi tercih etmeyecektir. Bir markanın Türkiye distribütörü varken o markayı getirmeye çalışan başka firmaların başarılarından nemalanmaya çalışan firmalar ise pazar tarafından reddedilmiştir. Sektörün daha iyiye gideceğini düşünüyor ve ümid ediyorum tabiki alıcıya gerekli desteğin gösterilmesi şarttır.

Size göre endüstriyel reklam sektöründe doğru ve bilinçli yatırımlar yapılıyor mu? Doğru ve bilinçli yatırım için hangi konular ön plana alınmalı?

Ahmet Erben: Bu çok iyi bir soru. Her firmanın talebi farklı maalesef elinde bir tek tip makine olanlar her şekilde aynı makineyi sunmak istiyorlar. Buda maalesef müşteride sukutu hayle sebep oluyor. Artık müşterinin ihtiyaçlarını iyi tanımak dahi yeterli değil müşterinizin müşterisinin ihtiyaçlarını bilmeniz ve ona göre çözümler sunmanız gerekmektedir.

Sezon açılışıyla birlikte firmanızda ne tür yenilikler ve çalışmalar olacak? Önümüzdeki döneme ilişkin proje ve hedefleriniz hakkında bilgi verir misiniz?fleks4

Ahmet Erben: Yukarıda bahsettiğim birçok yeni ürünü Türkiye’ye getirdik. Bu ürünlerin tanıtımını yapmaya devam ediyor olacağız.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Ahmet Erben: Sektörümüz son derece çalışkan ve üretmek isteyen bir sektör dolayısı ile bilinçlendirilmesi çok önemli. Bu konuda ARED’e çok iş düştüğünü düşünüyorum. Sektörde yatırım yapmak isteyen tüm değerli sektör temsilcilerine muhakkak ön araştırmayı iyi yapmalarını tavsiye ediyorum. Herkese başarılar diliyorum.

Print Friendly, PDF & Email