SIGN İstanbul yeni iş fırsatlarıyla kapılarını açmaya hazırlanıyor

“Geçtiğimiz yıl sektörüne umut olan SIGN İstanbul’un katılımcılarını ve ziyaretçilerini, geçen yılkinden daha iyi bir fuar bekliyor. Bu yıl ilk kez fuara gelecek alım heyetleri de katılımcı firmalar açısından çok önemli bir fırsat olacak”

SIGN İstanbul 2019 Fuarı, 21. kez kapılarını açmaya hazırlanıyor. Katılımcıların bu seneki fuardan beklentisi daha yüksek. Bu beklentinin karşılanması noktasında fuar organizatörüne önemli görevler düşüyor. Dijital Teknik dergisi olarak fuarın son hazırlıklarıyla ilgili olarak Tarsus Turkey Fuarlar Direktörü Seda Bozkurt ve Pazarlama Müdürü Aslıhan Kaya ile bir söyleşi gerçekleştirdik.

SIGN İstanbul 2019 Fuarı için geri sayım başladı. Yaklaşan fuarla ilgili hazırlıklar nasıl gidiyor? Hem okuyucularımız hem de firmalar için geçen yıldan bu yana yapılan çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?

Aslıhan Kaya: SIGN İstanbul Fuarı’nın bu yıl 21.’sini düzenliyoruz. Alanında Avrasya’nın en büyüğü, ülkemizin ise en köklü fuarı SIGN İstanbul. Tarsus Turkey olarak Eylül ayındaki buluşmanın hazırlıklarına, henüz 2018’deki fuar devam ederken başladık. Katılımcılarımızın bir çoğu, daha o günden 2019 için yerlerini ayırtmıştı bile. Bizim temel hedefimiz, SIGN İstanbul’a katılan tüm firmaların fuardan maksimum verim almalarıdır. Bunun için firmalarla yaptığımız görüşmeler neticesinde sektörün hedef pazarlarını belirledik. Yurt dışı tanıtım ve pazarlama çalışmalarımızı bu pazarları temel alarak gerçekleştirdik. Yurt içi ziyaretçi sayısını artırmaya yönelik olarak ise Tarsus Turkey’in katılımcı – satın almacı buluşmalarına yönelik geliştirdiği Hosted Buyer programını, SIGN İstanbul 2019 için farklı bir konsept ile hayata geçirdik. Uygulama ile dijital baskı ve endüstriyel reklam sektörünün Anadolu genelindeki büyük alıcılarını özel olarak İstanbul’a davet ederek, doğrudan firmaların kendi standlarında katılımcılarla buluşmasını sağlayacağız. Bunların yanı sıra yurt dışında katıldığımız fuar ve organizasyonlarda SIGN İstanbul 2019’un tanıtımını gerçekleştiriyoruz. Hem yurt içinde hem de yurt dışında yıla yayılan ve doğrudan hedef kitleye odaklanan tanıtımlar için sektörel, ulusal ve dijital mecraları yoğun biçimde kullanmaya devam ediyoruz.

Ayrıca bu yıl SIGN İstanbul, Ticaret Bakanlığı’nın alım heyeti programına da dahil oldu. Bakanlığın koordinatörlüğünde, İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri İMMİB Genel Sekreterliği organizatörlüğünde gerçekleşen alım heyeti programı, yurt dışından satın almacıları fuara çekerek, katılımcılarımız için yeni iş fırsatları oluşturacak. Tüm yurt dışı temsilcilikleri ve ataşelikler ile ortaklaşa yürütülecek çalışmalar sayesinde endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektöründeki şirket temsilcilerinin, fuarımıza Alım Heyeti programı kapsamında katılımları sağlanacak.

4 günlük bir fuar için firmaların her biri farklı beklentiler içinde olabiliyor. Bu sene 21’ncisi düzenlenecek olan SIGN İstanbul’da katılımcı ve ziyaretçi açısından nasıl bir buluşmaya sahne olacak? Katılımcıların standlarına hangi ülke ve şehirlerden ziyaret bekleniyor? Ziyaretçiler açısından bakıldığı zaman da fuara gelenler neler görebilecek?

Seda Bozkurt: SIGN İstanbul, sergilenen ürün çeşitliliği bakımından alanının sadece bu coğrafyada değil dünya genelindeki sayılı fuar organizasyonlarından bir tanesi. Fuar ziyaretçilerimiz, Dijital Baskı başta olmak üzere, Tekstil Baskı, Sign Teknolojisi, Görsel İletişim, Led & Led Ekran, Endüstriyel Baskı, 3D Baskı ve Promosyon alanlarında aralarında sektörünün lider firmaları ve büyük markalarının da aralarında olduğu katılımcılarımızın en yeni ürün, makine, malzeme, ekipman ve teknolojilerini bir arada bulabilecekler. Ayrıca fuar süresince ziyaretçilerimiz için sponsor katılımcılarımızın bazı etkinlikleri de olacak. Bunlardan bir tanesi büyük ilgi gören araç kaplama uygulaması. Yine ziyaretçilerimiz için sponsor firmalarla birlikte fuarda çeşitli sürpriz çekilişler de yapmayı planlıyoruz.

Bu yıl SIGN İstanbul fuarını 3 bini yurt dışından olmak üzere 22 bin 500 sektör profesyonelinin ziyaret etmesini bekliyoruz. Katılımcılarımız, Türkiye’nin yanı sıra Ortadoğu, Balkanlar, Orta Asya, Kuzey Avrupa ve BDT coğrafyasından gelecek binlerce alıcıyla SIGN İstanbul 2019’da buluşacaklar.

Katılımcılar daha çok yurt dışı ziyaretçi beklentisi içinde. Bu beklentiyi karşılamaya yönelik olarak ne tür çalışmalar yapıyorsunuz?

Aslıhan Kaya: Tarsus Turkey olarak tüm fuarlarımız için gerçekleştirdiğimiz yurt dışı tanıtım ve pazarlama çalışmalarını SIGN İstanbul 2019 için de yoğun biçimde yürüttük. Bu noktada Tarsus Group’un sahip olduğu global network’ün gücünden de yararlanıyoruz. SIGN İstanbul, düzenlendiği ilk yıldan bu tarafa yurt dışı ziyaretçi sayısını sürekli artıran bir organizasyon. Şu anki online kayıtlar üzerinden şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki bu yıl da geçen senenin üzerinde bir yurt dışı ziyaret oranı gerçekleşecek.

Dijital baskı, son yıllarda tekstil, mobilya, seramik, ahşap, promosyon gibi farklı alanlara hizmet vermeye başladı. Bu anlamda sektörel çeşitliliğin artması ziyaretçi kitlesindeki beklentileri de değiştiriyor. Yurt içi ziyaretçi noktasında hangi sektörler üzerine yoğunlaşıyorsunuz?

Aslıhan Kaya: Sizin de vurguladığınız gibi son yıllarda tekstil, mobilya, seramik, cam, ahşap, promosyon malzemeleri gibi farklı yüzeylere yapılan uygulamalarda dijital baskı sıklıkla kullanılmaya başlandı. Bununla birlikte hem pazar genişledi hem de katılımcı firmalarımız yeni ve gelişmiş ürünleriyle ön plandalar. Bu doğrultuda katılımcılarımızı hedef pazarlarıyla buluşturmak için biz de tüm bu sektörlere yönelik ayrı ayrı çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Bununla birlikte endüstriyel reklam, tekstil baskı, sign teknolojisi, serigrafi teknolojisi gibi fuarımızın diğer ana konularına yönelik ziyaretçi çalışmalarımız, bilinirliğimizi artırmaya yönelik faaliyetlerimiz ve tanıtımlarımız da güçlü biçimde devam ediyor.

Alanının en köklü ve en büyük fuar organizasyonlarından birisi olan SIGN İstanbul’un sunduğu çeşitliliğin farkında olan ziyaretçilerimiz, fuarımızı aylar önceden takvimlerine işliyorlar. Sektör, bu önemli buluşmayı heyecan ve merakla bekliyor. Anadolu’nun pek çok yerindeki ticaret odalarından reklam, matbaa gibi alt meslek grupları toplu olarak fuarımıza geliyor. Biz de organizasyon olarak bu ziyaretçi gruplarına ait listelere özel yaka kartları hazırlayıp, onların zaman kaybetmeden fuara girişlerini sağlıyoruz.

Fuar katılımlarının desteklenmesi noktasında hem bakanlıklar hem de ilgili birimlerin açıkladığı birçok paket var. SIGN İstanbul Fuarı’na katılan firmalar destek noktasında hangi birimlere başvurabilirler? Ne tür desteklerden yararlanabilirler?

Seda Bozkurt: SIGN İstanbul, Ticaret Bakanlığı’nın sayılı uluslararası fuara verdiği özel destek kapsamındadır. Yılda ortalama 470 fuar düzenlenmekte olup 2019 yılı için aralarında SIGN İstanbul’un da olduğu sadece 48 fuar bu desteğe hak kazanmıştır. Bunun yanı sıra katılımcılarımız bu fuarda da KOSGEB’in sunduğu desteklerden de yararlanabilecekler. Her iki kurum kapsamında da teşvik oranları geçen yıla göre arttırıldı.

2019 yılı itibariyle ekonomik anlamda bir miktar durağanlık yaşanıyor. Özellikle döviz kurlarındaki dalgalanmalar hem firmaları hem de kullanıcıları zorladı. İçinde bulunduğumuz dönemde piyasaların normalleşme dönemine girdiğini görmekteyiz. Piyasa koşulları katılımcıları ve ziyaretçileri hangi düzeyde etkiliyor?

Seda Bozkurt: Endüstriyel reklam ve dijital baskı sektörü, hepimizin bildiği üzere ithalatın yoğun olduğu bir sektör. Bu yüzden döviz kurlarındaki dalgalanmaların sektör üzerinde bir takım yansımaları oldu. Piyasaların normale dönmeye başladığı bu dönemde SIGN İstanbul, katılımcı ve ziyaretçileri açısından önemli ticaret fırsatlarını bir arada sunuyor. Özellikle makine parkurlarını genişletmek veya yenilemek isteyen, yeni teknolojilere sahip olmayı planlayan, yeni yatırımlarla hizmet alanlarını çeşitlendirmeyi planlayan ve bu doğrultuda satın alma fırsatı kollayan firmalar, ihtiyaçları olan makine, malzeme, ekipman ve teknoloji çözümlerini daha ekonomik alternatifleriyle tedarik edebilmek için SIGN İstanbul’u bekliyor. Bununla birlikte çeşitli nedenlerle bekletilen, ertelenen ve birikin yatırımlar da söz konusu. 2019’un son çeyreğiyle birlikte artık bunların realize olmaya, hayata geçirilmeye başlayacağının sinyallerini almaya başladık. Dolayısıyla SIGN İstanbul bu noktada söz konusu yatırımlar açısından belirleyici bir fuar olacaktır.

Katılımcı ve ziyaretçi noktasında gerçekleştirdiğiniz anketlerde memnuniyet oranının oldukça yüksek olduğunu görmekteyiz. Bu başarının arkasındaki etkenler nelerdir?

Aslıhan Kaya: 2018 buluşmasında yaşanan canlılık, 2019 için sektöre umut olmuştu. Bu yılki SIGN İstanbul da sektörün gelecek yıllarına ışık olacak. Geçen yılki buluşmanın anketlerine göre katılımcılarımızın yüzde 89’u bu seneki buluşmada yine yer alacaklarını ifade ederken, ziyaretçilerimizin yüzde 86’sının da fuar hakkındaki genel izlenimleri iyi ve çok iyi oldu. SIGN İstanbul’un ziyaretçi ve katılımcı memnuniyetini sürekli yukarıda tutabilmemizin altında yatan birkaç temel faktör var. Bunların başında sektörle sürekli iç içe olmamız, sektörün tüm paydaşlarıyla iletişimi daima sıcak tutmamız, onları dinlememiz ve hem katılımcılarımızın hem de ziyaretçilerimizin istek, öneri, talep ve ihtiyaçları doğrultusunda fuarı kurguluyor olmamız geliyor. Bu yüksek memnuniyette, SIGN İstanbul satış, pazarlama ve yönetim ekibinin yıllara dayanan bilgi birikimi ve tecrübesi de önemli bir başka etken.

Tarsus Group çatısı altında olmanızın fuarın gelişimi ve katılımcıların beklentileri noktasında ne gibi avantajları olmaktadır?

Seda Bozkurt: Tarsus Group, 15 farklı ülkede 150’yi aşkın fuar ve etkinlik gerçekleştiren uluslararası bir yapı. Bu organizasyonlar içinde SIGN İstanbul’un profiliyle örtüşen fuarlar da var. Dolayısıyla, Tarsus Group’un hem genel olarak fuarcılık sektöründe hem de endüstriyel reklam ve dijital baskı sektörü özelinde sahip olduğu küresel networkten, sonuna kadar yararlanıyor ve bu gücü SIGN İstanbul’un katılımcılarımız ve ziyaretçilerimiz açısından çok daha verimli bir organizasyon olması yönünde kullanıyoruz.

Son olarak fuara katılma noktasında henüz karar vermeyen firmalara bir mesajınız var mı?

Seda Bozkurt: Sektörün tüm paydaşlarını, kendilerine sunulan eşsiz ticaret fırsatlarından yararlanmak üzere fuarımıza davet ediyoruz. Geçtiğimiz yıl sektörüne umut olan SIGN İstanbul’un katılımcılarını ve ziyaretçilerini, Eylül ayında geçen yılkinden daha iyi bir fuar bekliyor. SIGN İstanbul 2019; sahip olduğu zengin ürün çeşitliliği, ülkemizin ve dünyanın dört bir tarafından gelen çoğunluğu alıcı pozisyonundaki profesyonel ziyaretçileri, hem Türkiye’nin ulusal ölçekte lider firmalarından hem de alanının dünya markalarından oluşan nitelikli katılımcı profili ve Tarsus Group’un küresel gücünün sağladığı destek ve güvenle, yine sektörüne hareketlilik katacak. Ayrıca bu yıl ilk kez fuara gelecek alım heyetleri de katılımcı firmalar açısından çok önemli bir şans. Henüz katılım kararı vermemiş olan firmalara, SIGN İstanbul rüzgarını arkalarına alarak, rekabette öne geçmek için bu fırsatı kaçırmamalarını öneriyorum.

Print Friendly, PDF & Email