Sign İstanbul’un Hedefi Avrupa Dahil Bölgenin En Büyük Fuarı Olmak

15.Sign İstanbul Uluslararası Endüstriyel Reklam ve Dijital Baskı Teknolojileri Fuarı, 28 Kasım – 1 Aralık 2013 tarihlerinde Tüyap Fuar ve Kongre Merkezinde düzenleniyor. 

Bu yıl 15. Yılını kutlayan Sign İstanbul 2013 için geri sayım başladı. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde, 6,7,8, ve 9. salonlarda gerçekleştirilecek olan fuar 4 gün boyunca Türkiye’den ve yurt dışından gelen ziyaretçileri ağırlayacak. Sign İstanbul 2013 hali hazırda var olan 24 ülkeden 300’ü aşkın katılımcısı ile %90 doluluğa ulaştı. Fuara ait hazırlıklarla ilgili olarak İFO Fuarcılık Genel Müdür Yardımcısı Zekeriya Aytemur sorularımızı yanıtladı. 

Sign İstanbul 2013 için geri sayım başladı. Hazırlıklarınızın hangi aşamada olduğu ve ziyaretçilerin fuarda neler ile karşılaşacağı konusunda okurlarımızı bilgilendirir misiniz?

Sign İstanbul Uluslararası Endüstriyel Reklam ve Dijital Baskı Teknolojileri Fuarı, 28 Kasım’da kapılarını 15.kez ziyaretçilere açmaya hazırlanıyor. Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nin 6 – 7 – 8 ve 9. Salonlarında düzenlenen fuar, dört gün boyunca tüm Türkiye’den ve yurtdışından gelen ziyaretçilerini, 1 Aralık akşamına kadar ağırlamaya devam edecek.

Fuara bir aydan daha fazla bir zaman olmasına rağmen; Sign İstanbul 2013 hali hazırda var olan 24 ülkeden 300’ü aşkın katılımcısı ile %90 doluluğa ulaştı. Ulaştığı bu büyüklük ile Sign İstanbul; Avrupa dahil bölgede her yıl düzenlenen en büyük ticari etkinlik olma unvanını koruyor. Hedefimiz; önümüzdeki 3 yıl içerisinde “her yıl düzenlenen” sıfatına gerek kalmaksızın, Avrupa dahil bölgenin en büyük fuarı unvanını kazanmaktır.

Fiziksel büyüklüğünün yanı sıra, Sign İstanbul’u güçlü kılan diğer bir özellik de canlı bir ticaret ortamı oluşturmasıdır. Fuar alanına girişten itibaren kullanılan ‘banner’lar, bayraklar, flamalar, profesyonel giriş kayıt sistemleri, aydınlık salonlar, yönlendirmeler, salon dekorasyonları, katılımcılara ve ziyaretçilere verilen hizmetlerin, yurtiçi-yurtdışı ziyaretçi yoğunluğu ile bir araya gelmesinin ortaya çıkarttığı “kalite”; tüm fuar ziyaretçilerinin motivasyonunu yükselterek canlı bir ticaret ortamı oluşturuyor. Fuar katılımcılarının; görkemli standlarından, sergiledikleri ürün ve teknolojilerdeki çeşitliliğe kadar tüm profesyonel çabaları bu ortamı daha da canlandırıyor. 

Sözünü ettiğiniz bu büyüklük ve canlı ticari ortamın; fuarı ziyaret eden üreticiler açısından yararı nedir?

İş hayatı, herkes için giderek daha fazla rekabetçi ve daha yorucu hale geliyor. Bu yorgunluğun zaman zaman tüm işletme sahiplerinde olduğu gibi endüstriyel reklam üreticilerinde de; “yaptığım iş bu kadar emeğe değer mi” sorusunu akıllara getirdiğinden eminim. Sign İstanbul’da oluşturulan canlı ticaret ortamı ziyaretçilerini motive ederek, bu soruların yerini “bu ürünleri ve teknolojileri kullanarak işimi farklılaştırabilir ve büyütebilirim” duygusuna bırakmasına katkı sağlıyor. Özellikle daha önce yaşanan ekonomik durgunluk dönemlerinde bunu çok açık bir biçimde gözlemledik. Fuar ile birlikte sektörün “havası” değişti ve fuarın kazandırdığı iyimserlik, sektörün durgunluktan sıyrılmasına katkı sağladı. 15 yıl boyunca; tabelacılıktan endüstriyel reklamcılığa dönüşen sektörün büyümesindeki en önemli katkılardan birinin Sign İstanbul Fuarı’nın sağladığı süreklilik ve başarı olduğuna inanıyorum.

Fuarın fiziksel büyüklüğü; sergilenen daha fazla hizmet, daha fazla ürün ve daha fazla teknoloji demektir. Sign İstanbul, bugün tüm dünyada üretilen dijital baskı makinelerinin neredeyse tamamının sergilendiği bir fuar haline gelmiştir. Fuarı ziyaret eden üreticiler 4 gün içerisinde farklı segment, kalite, hız ve üretim ekonomisindeki geniş format dijital baskı makinelerini bir arada görerek; kendi ihtiyaçlarına uygun seçim şansı yakalayarak “doğru yatırım yapma” olanağına kavuşuyorlar.

Fiziksel büyüklük aynı zamanda sergilenen ürün çeşitliliğinin de artmasını sağlıyor. Sign İstanbul; dijital baskı makinelerinden tekstil baskıya, CNC router’lardan Lazer teknolojisine, baskı malzemelerinden boyalara, display sistemlerinden ürün teşhir standlarına, LED ve LED ekranlardan promosyon malzemelerine, üreticinin ihtiyaç duyabileceği tüm çeşitliliğin bir arada sunulduğu bir ortamdır. Bu zengin çeşitlilik, ziyaretçilere bir yandan karşılaştırma ve doğru seçim olanağı sunarken, öte yandan yenilikleri birinci elden takip etme fırsatı da veriyor. 

Fuarda bu yıla özgü özel bir etkinlik var mı?

6.Salonda “Sign İstanbul Reklam Atölyesi” kuruluyor. İstanbul Reklam’ın sponsorluğunda organize edilen bu atölyede; ziyaretçilerin uygulayarak “paraya” çevirebilecekleri üretim bilgileri paylaşılacak. Dört gün boyunca, konusunda uzman “usta”lar tarafından canlı üretimler yapılacak. Atölye; üretim bilgisini genişletmek isteyen sektör profesyonellerine hem yeni bilgiler kazandıracak hem de şu anda gerçekleştirdikleri üretimlerle ilgili, işi kolaylaştıran ve üretim kalitesini artıran kimi “püf noktaları”nı öğrenmelerini sağlayacak. 

Okurlarımızla paylaşmak istediğiniz başka bilgiler var mı?

Daha ekonomik, daha hızlı ve daha kaliteli üretim yapmak isteyen ve yatırımlarına doğru yön vermeyi hedefleyen; her endüstriyel reklam üreticisinin bu fuarı kaçırmak istemeyeceğinden eminim. Bu nedenle söyleyebileceğim tek şeyin tarihi tekrar hatırlatmak olduğunu düşünüyorum. 15.Sign İstanbul Uluslararası Endüstriyel Reklam ve Dijital Baskı Teknolojileri Fuarı, 28 Kasım – 1 Aralık 2013 tarihlerinde Tüyap Fuar ve Kongre Merkezinde düzenleniyor.

Fuar katılımcılarının sergileyecekleri ürün ve hizmetlerden düzenli olarak haberdar olmak isteyen sektör profesyonelleri, gelişmeleri facebook ve twitter hesaplarımızdan takip edebilirler. Fuarı ziyaret etmek isteyen üreticilerimiz; ücretsiz giriş davetiyelerini tedarikçilerinden talep edebilecekleri gibi, www.signistanbul.com adresinden de on-line davetiyelerini bastırabilirler.

Sektörün pazar büyüklüğünü artırmaya devam edeceğine inandığım 15.Sign İstanbul fuarının, şimdiden tüm katılımcılarımıza ve ziyaretçilerimize hayırlı olmasını diliyorum.

Print Friendly, PDF & Email