Şirin Reklam, Üretimdeki Kalitesini Avrupa Pazarıyla Buluşturdu

23-26 Mayıs 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilen fuara ilk kez katılım gösteren Şirin Reklam, fuarda yeni bir marka olarak dikkat çekmeyi başardı.

 Ledbox ve reklam dubalarının yerli üreticisi Şirin Reklam, Fespa Global Print Expo 2023 Fuarı’na katılarak ürünlerini dünya pazarıyla buluşturdu. 23-26 Mayıs 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilen fuara ilk kez katılım gösteren Şirin Reklam, fuarda yeni bir marka olarak dikkat çekmeyi başardı. Fuarın ardından Şirin Reklam Sahibi İlhan Usta, Dijital Teknik dergisinin sorularını yanıtladı.

Firma olarak Fespa Global 2023 fuarı katıldınız. Ülkemizi başarıyla temsil ettiğiniz için öncelikle sizleri tebrik ederiz. Fuarla ilgili öncelikle katılım amacınızı ve sonuçlarına dair görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?

İlhan Usta: Fespa Fuarına katılım amacımız Şirin Reklam firmamıza prestij katmaktı. Daha önce yurt içinde 18 kere fuara katıldık. Fakat yurt dışında ilk kez fuara katıldığımız için çok bir beklenti içinde olmadık. Bir sıfırdan büyüktür mantığıyla katıldık ve çok güzel tepkiler aldık.

Fuar süresince hangi ürün gruplarınızı sergilediniz? Bu noktada ürünlerinize olan ilgiden memnun musunuz?

İlhan Usta: Fuar süresince Ledbox, Reklam Dubaları, Dijital baskıdaki kalitemiz ve bayraklarımızı sergiledik. Özellikle fuarın tek dubacısı olarak ilgiden çok memnunduk, daha sonra ise LED box’taki kalitemize ilgi de çok hoşumuza gitti.

Ağırlıklı olarak hangi ülkelerden ziyaretçi standınızı ziyaret etti? Bu noktada satışa yönelik bağlantı kurduğunuz ülkeler hangileri oldu?

İlhan Usta: Ağırlıklı olarak Balkan ülkelerinden ürünlerimize daha çok ilgi vardı. Hırvatistan, Yunanistan,  Bulgaristan ve İngiltere’den bağlantılarımız oldu. Özellikle İngiltere’deki bağlantımız sözleşme ve siparişe dönüştü. Yunanistan ve Bulgaristan’dan zaten müşterilerimiz vardı o ülkelerde tanınan ve bilinen bir firmayız. Hırvatistan’da bunlara eklenecek gibi gözüküyor.

Rekabet noktasında ürünlerinizi ön plan çıkaran etkenler neler oldu? Birçok marka arasında hangi özelliklerinizi ön plana çıkardınız?

İlhan Usta: Rekabet açısından şanslı bir firmayız. Ürünlerimiz yer kaplayan ürünler olduğu için Çin’den gelmiyor, üretimi Avrupa’da yapılmıyor, dolayısıyla duba kısmında rekabet konusunda rahatsız. Rekabette bizi öne çıkaran özelliklerimiz; söz verdiğimiz tarihlerde ürünlerimizi teslim etmek,  kalitemizi asla bozmamak ve tamamen dürüst davranmak olarak sıralayabiliriz.

Fuara Türkiye’den hem katılım hem de ziyaretçi sayısı noktasında ilgi oldu. Size göre ülkemizden ilgi nasıldı?

İlhan Usta: Bildiğim kadarıyla 25 firma ile ülkemizi temsil ettik. Hepsi de birbirinden kaliteli saygın firmalardır. Ülkemizin kalkınması da üretim ve ihracata bağlı,  fuara katılan firmalar da bu kriterlere uyan üretim yapan kaliteli ürünler çıkaran firmalar. Ziyaretçi olarak da çok sayıda Türkiye’den ziyaretçinin takip ettiğini gözlemledik. Bu durumun Avrupa kalitesinin Türkiye’ye taşınması Avrupa’nın ticaretini entegre olmamız açısından bence çok önemli sabır ve ısrarla bunu devam ettirmeliyiz.

Yurtdışı fuar katılımları oldukça ciddi bir maliyet oluşturuyor. Sonuçları itibariyle sizin için verimli bir organizasyon olduğunu düşünüyor musunuz? Gelecek senede de bu tarz organizasyonlarda olmayı planlıyor musunuz?

İlhan Usta: Yukarıda da belirttiğim gibi biz ilk etapta prestij için katıldığımızdan dolayı maliyeti açıkçası pek düşünmedik. Sadece orada bulunalım tanınalım ve halihazırda ihracat yaptığımız firmalarında bizi orada görmesini istedik. Gelecek senelerde ne olduğunu ne olacağını yaşayıp göreceğiz. Ama şu anki durumu devam ettirme niyetindeyiz.

Ülkemizde seçimlerin tamamlanmasıyla birlikte artık daha öngörülebilir bir sürece geçiyoruz. Belirsizlik ortamının azalması yatırımları daha fazla ön plana çıkarır. Size göre yatırıma yönelim artar mı?

İlhan Usta: Türkiye’de uzun yıllardan beri siyasi istikrar olmasına rağmen ekonomik olarak Gezi olaylarının sonrasında maalesef pek öngörülebilir bir ülke olamadık. Yatırım konusuna gelince de bence kriz ortamlarında ya da ekonominin dengesiz olduğu ortamlarda yatırım yapmanın daha ucuz olduğuna inanıyorum. Yatırımın tamamen istediğimiz şartlarda gerçekleştiğini görüyorum, bu da işimizi kolaylaştırıyor. Çok fazla kredi ile işimiz olmuyor, pek vadeli çalışmıyoruz, peşin alıp peşin satıyoruz. Bu da bize rekabette kolaylık sağlıyor. Elbette yatırıma yönelimin artmasını ülkemizde daha çok üretim olmasını biz de isteriz.

2023 yılının ilk altı aylık döneminin tamamlanmasına az bir zaman kaldı. Bu noktada ilk altı aylık dilim firmanız açısından nasıl geçti? Bununla birlikte ikinci altı aylık dilime ilişkin beklenti ve öngörülerinizi öğrenebilir miyiz?

İlhan Usta: 2020 yılından beri sürekli olarak makine parkurumuzu genişletme ve yeni tutma çabasındayız. Bu süreçte özellikle İbrahim abinin şahsında Prodijital firmasına bize sağladığı kolaylıklar için çok teşekkür ederiz. Daha sonra MRT Dijital İstanbul Mert beye ve son olarak da CMYK Reklam Oğuz beye bize kattıkları kaliteden dolayı çok teşekkür ederiz. Şirin Reklam olarak bizim her yılımız bir önceki yıldan daha güzel ve bereketli geçmiştir. 2023 yılının 2. yarısında taşınma durumumuz olabilir.

Son olarak endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

İlhan Usta: Reklam sektöründe pasta o kadar büyük ki malzemecisinden en basit reklamcısına kadar işini güzel yapan herkes çok güzel paralar kazanıyor. Ama bazı insanlar sadece fiyat odaklı rekabeti yaptıklarından dolayı maalesef bazen hoş olmayan durumlar olabiliyor yanlış anlaşılmalar olabiliyor. Rekabetin kalite ve hizmette olması sektörümüz açısından bence daha faydalı olacaktır.

Son olarak Dijital Teknik Dergisi’nin sektörümüze sağladığı tanıtım faydaları ve bilgilendirmeler açısından da çok faydalı olduğuna inanıyorum. Ahmet abinin şahsında tüm dergi çalışanlarına teşekkür edip kolaylıklar diliyorum. Tüm reklam sektörüne de bu dergiye sahip çıkmalarını destek vermelerini bekliyorum.

Print Friendly, PDF & Email