Soletex, Dijital Baskıya Uygun Kumaş Çeşitliliğiyle SIGN İstanbul Fuarı’na Katıldı

Cüneyt Çetinkaya: “Soletex açısından fuar genel anlamda başarılı geçti. Yeni ürünlerimizi tanıtıp yeni müşteriler ile tanışma fırsatımız oldu”

 

Soletex, 8-11 Eylül 2022 tarihleri arasında düzenlenen SIGN İstanbul Fuarı’na katılarak yeniliklerini sergiledi. Ağırlıklı olarak ışıklı kumaşları (backlit), canvas, tekstil duvar kaplama (wall-tex) kumaşlarını ve ürün yelpazesine eklediği iç dekorasyon kumaşlarını sergileyen Soletex, bunun yanında daha çok transfer baskıya uygun şal, battaniye, havlu, perdelik (blackout), ve kadifemsi halı kumaşını ziyaretçilerin beğenisine sundu. Fuarın ardından Soletex İhracat Müdürü Cüneyt Çetinkaya, Dijital Teknik Dergisi’nin sorularını yanıtladı.

SIGN İstanbul Fuarı’na başarılı bir şekilde tamamlandı. Bu yılda standınızda misafirlerinizle bir araya gelme fırsatı buldunuz. SIGN İstanbul 2022 Fuarı’na ilişkin görüş ve düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Cüneyt Çetinkaya: Firmamız açısından fuar genel anlamda başarılı geçti. Yeni ürünlerimizi tanıtıp yeni müşteriler ile tanışma fırsatımız oldu. Geçen senenin ardından Soletex olarak katıldığımız 2. SIGN Istanbul fuarı oldu. Görmeyi beklediğimiz yurtiçi müşterilerinin büyük çoğunluğu fuarı ziyaret etti. Fakat, yabancı ziyaretçi sayısını geçen sene ile karşılaştırdığımızda sayı düşük kaldı. Geçen seneki fuarın olan yoğun ilginin de pandemiden sonraki ilk fuar olmasına bağlıyorum.

SIGN İstanbul Fuarı’ndaki standınızı ziyaret eden misafirler, hangi ürünlerinizi standınızda gördü?

Cüneyt Çetinkaya: Fuarda hali hazırda kataloğumuzda olan ürünleri ve bunun yanında katalogda olmayıp hazırladığımız yeni ürünleri de tanıtma fırsatımız oldu. Standımızda ağırlıklı olarak ışıklı kumaşları (backlit), canvas, tekstil duvar kaplama (wall-tex) kumaşlarını ve ürün yelpazemize eklediğimiz iç dekorasyon kumaşlarını sergiledik.

Ziyaretçilerin büyük bir bölümü fuarda yenilik arayışında oluyor. Sizin fuara özel sunduğunuz yenilikler oldu mu? Bu yeniliklere ziyaretçilerin ilgisi nasıldı?

Cüneyt Çetinkaya: 2022 yılı bizim için değişiklik yılı oldu. Dijital baskıya uygun olan iç dekorasyon kumaşlarında bir talep olduğunu gördük. Bu talep kaymasından kaynaklı olarak duvar kaplama ve döşemelik kumaş gamımıza eklemeler yaptık, bunun yanında daha çok transfer baskıya uygun şal, battaniye, havlu, perdelik (blackout), ve kadifemsi halı kumaşımızı sergiledik. Daha önceleri müşterilerimizden gelen talepler doğrultusunda bu yenilikleri yaptığımız için, gelen ziyaretçilerin bu yeni kumaşlarımızı beğeneceklerini biliyorduk. Beklediğimizden fazla bir ilgi gördük ve birçok müşterimiz fuar esnasında bu kumaşlardan sipariş verdiler. Önümüzdeki yıllarda da dijital baskıya uygun iç dekorasyon kumaşlarına olan talebin artacağını düşünüyoruz.

Fuar ziyaretçisini değerlendirmek isterseniz yurt içi ve yurtdışı noktasında nasıl buldunuz? Yurtiçi ağırlıklı hangi bölgelerde ziyaretçi aldınız?

Cüneyt Çetinkaya: Yurtdışından gelen ziyaretçi sayısını geçen sene ile karşılaştırdığımızda, SIGN İstanbul 2022’deki ziyaretçi sayısı biraz daha azdı. Yurtiçi müşterisi içinde aynı şeyi söyleyebilirim. Fakat, beklediğimiz ve görmeyi umduğumuz müşterilerin çoğu katılım sağladı.

Katılım belki düşük fakat verim olarak güzel bir fuardı. Birçok yurtiçi müşterisinden fuar esnasında siparişler aldık, birçoğundan da fuar sonrası siparişlerini aldık. Yurtiçi katılımcılarının çoğu İstanbul ve çevresinden geldi, sırasıyla Ankara ve İç Anadolu olarak takip etti diyebilirim.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sektör üzerindeki etkisi hakkında neler söylemek istersiniz? Fuarın sektör açısından öneminden bahseder misiniz?

Cüneyt Çetinkaya: SIGN İstanbul’un Türkiye’de ilk fuar olması ve çevre ülkelerdeki en büyük fuarlardan bir tanesi olması, fuarı önemli bir hala getirmekte. Senelerin vermiş olduğu tecrübe ve sezon öncesi yapılıyor olması ilgiyi artırmaktadır diye düşünüyorum.

Fuar vesilesiyle endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Cüneyt Çetinkaya: Sektör ile ilgili çalışanlar yeni teknoloji ve trendleri iyi takip etmeli. Standart işlerinin dışına çıkıp, nasıl fark yaratabileceklerine odaklanmalılar. Fuarlar bu konuda bilgi alıp yenilikleri kolayca gözlemleyebilecekleri bir yer.

Print Friendly, PDF & Email