Soletex, kumaş çeşitliliğindeki yeni eğilimleri tanıtacak

Mehmet Efe: “SIGN İstanbul’daki standımızda dekorasyon kısmı yine ön planda olacak. Özellikle duvar kaplamaları, perde, döşemelik, halı gibi transfer ve süblime baskıya uygun yeni ürünler daha çok ön planda olacak”

Soletex, 21-24 Eylül 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilecek SIGN İstanbul Fuarı’na katılıyor. Ağırlıklı olarak ışıklı kumaşları (backlit), canvas, tekstil duvar kaplama (wall-tex) kumaşlarını ve ürün yelpazesine eklediği iç dekorasyon kumaşlarını sergilemeye hazırlayan Soletex, bunun yanında daha çok transfer baskıya uygun şal, battaniye, havlu, perdelik (blackout), ve kadifemsi halı kumaşını ziyaretçilerin beğenisine sunacak. Fuarın ardından Soletex Genel Müdürü Mehmet Efe, Dijital Teknik Dergisi’nin sorularını yanıtladı.

SIGN İstanbul Fuarı’na sayılı günler kaldı. Bu yılda standınızda misafirlerinizle bir araya gelme fırsatı bulacaksınız. 2022 yılında gerçekleşen fuar oldukça başarılı geçmişti. Öncelikle bu seneki fuardan beklentileriniz neler olacak?

Mehmet Efe: İşin doğrusu, 2022 yılı gerçekten bizim memnun olduğumuz bir yıldı, fuar açısından gayet güzel ve verimli geçti. Ancak, 2023’te şimdiye kadar ziyaretçi olarak katıldığım veya firma olarak katıldığımız fuarlarda, 2022 yılındaki yoğunluğu ve coşkuyu pek göremediğimi söyleyebilirim. İnşallah bu seneki fuar daha farklı olur ama bu yıl maalesef 2022 yılına göre biraz daha zayıf geçtiğini gözlemliyorum. İnşallah SIGN İstanbul fuarında bu etki minimuma düşmüş olur. Beklediğimiz alışık olduğumuz yoğun tempolu fuarı gerçekleştirebiliriz diye umut ediyorum.

SIGN İstanbul Fuarı’ndaki standınızı ziyaret eden misafirler, hangi teknoloji ve ürünlerinizi bulacak?

Mehmet Efe: Bildiğiniz gibi, biz dijital baskı sektörüne tekstil ürünleri üreten bir firmayız. Alışagelmiş olduğumuz bayrak ve reklam sektörünün haricinde geçen yıl ilk defa dekorasyon kısmını öne çıkarmıştık, bu yıl da dekorasyon kısmı yine ön planda olacak. Özellikle duvar kaplamaları, perde, döşemelik, halı gibi transfer ve süblime baskıya uygun yeni ürünler daha çok ön planda olacak. Ayrıca, eski mevcut ürünlerimizden de geliştirdiğimiz, özellikle süblime backlit konusu ön planda olacak. Bir de tabii ki, geri dönüşüm iplikten dokunmuş kaplanmış ürünleri ziyaretçilerin beğenisine sunacağız.

Ziyaretçilerin büyük bir bölümü fuarda yenilik arayışında oluyor. Sizin fuara özel sunacağınız yenilikler olacak mı?

Mehmet Efe: Bahsettiğim gibi, az önceki soruda bu dekorasyon tarafı ve geri dönüştürülmüş iplikten ürettiğimiz ürünlerimiz olacak. Özellikle süblime Backlit Türkiye’de henüz daha tanınmayan bilinmeyen bir konu. Onu ön plana çıkarmayı düşünüyoruz.

Fuarda daha çok hangi sektörlerden ilgi bekliyorsunuz? Bununla birlikte yurt içi ve yurt dışı ziyaretlerine ilişkin beklentileriniz nasıl?

Mehmet Efe: SIGN İstanbul yıllardır bu bölgede bir adres olmuş bir fuar ve kendine göre bir ziyaretçi profili var. Yurtiçinin haricinde, özellikle de yakın çevremizden Balkanlar, Ortadoğu, Türkiye cumhuriyetleri ve kısmen de Avrupa’dan ziyaretçi profili var. Biz de bu bölgelerden gelecek yeni insanlarla tanışmak, ürünlerimizi tanıtmak istiyoruz.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sektör üzerindeki etkisi hakkında neler söylemek istesiniz? Fuarın sektör açısından öneminden bahseder misiniz?

Mehmet Efe: Fuarlar sektörün buluşma noktasıdır. Gerek yurtiçi gerekse yurtdışında herkes bir araya gelir. Üreticilerin veya tedarikçilerin ürünlerini sergilediği, son kullanıcıların da ihtiyacı olan ürünleri bir çatı altında görebildiği bir organizasyondur. SIGN İstanbul Fuarı da dediğim gibi yıllardır bölgede kendini ispatlamış, bu konuda adres olmuş bir fuar. Biz de bu fuara katılmaktan memnuniyet duyuyoruz.

Döviz kurlarındaki artış piyasaları oldukça olumsuz etkiledi. İçinde bulunduğumuz endüstriyel reklam sektörüne ve firmanıza olan yansımaları hakkında neler söylemek istersiniz?

Mehmet Efe: Pandemi öncesinde, faiz oranları ve enflasyon düşük olduğundan daha stabil bir dönem geçirdik. Bu koşullar geçicidir ve enflasyon düştüğünde konuşulmayacaktır. Ancak son iki üç yılda, ekonomik zorluklarla karşılaştık. Bu zorluklar, alternatif çözümler aramamız gerektiğini düşündürüyor. Örneğin, ihracata yönelmek iç piyasadaki daralmaları dengelemek adına iyi bir alternatif olabilir.

Daha stabil piyasa koşulları ile birlikte yatırım iştahı aratacaktır. Bunun oluşması için öngördüğünüz bir zaman dilimi var mı? SIGN İstanbul Fuarı bunun için bir başlangıç olabilir mi?

Mehmet Efe: Yatırım için ideal zamanlar, herkes için aynı tarih olmayabilir. Bence iş, kendi şartlarını değerlendirip, imkanlar ölçüsünde yatırım yapmalıdır. Yatırımın ideal bir zamanı veya yanlış bir zamanı bence yok. Kimi firma kriz ortamında, kimi firma işleri iyi iken yatırım yapar. Önemli olan firmanın kendi kaynakları, kredibilitesi, müşteri potansiyeli, satış kabiliyeti gibi parametreleri piyasaya ya da şartlara göre değil, kendi şartlarına göre bence karar vermeli. Biz pandemi döneminde bir yatırım yaptık. Herkes için çok kötü bir dönem gibi görünüyordu. Ama o dönemde yaptığımız yatırımın çok mantıklı bir yatırım olduğunu sonradan anlayabildik. Yani söylemek istediğim, yatırım için şu zaman iyidir, bu zaman kötüdür gibi bir şey bence yok. Bunu herkes kendi şartlarına göre değerlendirip karar vermelidir. Zaten Yatırım yapmanızı iş size söyler.

Fuar vesilesiyle endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Mehmet Efe: Vermek istediğim mesaj, böyle bir coğrafyada iş yapıyorsanız, her zaman dengelerin değişeceğini bilmemiz ve bu dengesizliklere karşı da firmanın kendi balansını oluşturabilmesi için bir ayağınız yurt içinde, bir ayağınızın yurtdışında olması gerekiyor. Diğer türlü, tek ayak üzerinde kalıyoruz. Bütün meslektaşlarıma, ihracat konusunu önemle tavsiye ediyorum. Hemen olmuyor belki ama bir yıl, üç yıl, beş yıl, günün sonunda, yurt dışında da bu ürünler kullanılıyor. Oralarda da ihtiyaç var. Önemli olan bu gayreti, bu iradeyi gösterirsek, hemen olmasa bile ileride bu malların satılabileceğini, dışarıdan bir pazardan pay alabileceğimizi bilmeleri gerekiyor. Önemli olan şey, dediğim gibi, gayret, ısrar, tekrar. Bunlar olduğu zaman, olumlu sonuçlar da ortaya çıkıyor.

Print Friendly, PDF & Email