Soletex, kumaş çözümlerindeki yenilikleriyle beğeni topladı

Mehmet Efe: “SIGN İstanbul’daki standımızda özellikle duvar kaplamaları, perde, döşemelik, halı gibi transfer ve süblime baskıya uygun yeni ürünler daha çok ön plandaydı”

Soletex, 21-24 Eylül 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilen SIGN İstanbul Fuarı’na katıldı. Ağırlıklı olarak ışıklı kumaşları (backlit), canvas, tekstil duvar kaplama (wall-tex) kumaşlarını ve ürün yelpazesine eklediği iç dekorasyon kumaşlarına yoğunlaşan Soletex, bunun yanında daha çok transfer baskıya uygun şal, battaniye, havlu, perdelik (blackout), ve kadifemsi halı kumaşını ziyaretçilerin beğenisine sundu. Fuarın ardından Soletex Genel Müdürü Mehmet Efe, Dijital Teknik Dergisi’nin sorularını yanıtladı.

 SIGN İstanbul Fuarı’na başarılı bir şekilde tamamlandı. Bu yılda standınızda misafirlerinizle bir araya gelme fırsatı buldunuz. SIGN İstanbul 2023 Fuarı’na ilişkin görüş ve düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Mehmet Efe: İşin doğrusu, 2022 yılı gerçekten bizim memnun olduğumuz bir yıldı, fuar açısından gayet güzel ve verimli geçti. Ancak, 2023’te şimdiye kadar ziyaretçi olarak katıldığım veya firma olarak katıldığımız fuarlarda, 2022 yılındaki yoğunluğu ve coşkuyu pek göremediğimi söyleyebilirim. SIGN İstanbul Fuarı’nda bu etki minimum düzeyde gerçekleşti. Pandemi öncesi gibi olmasa da yoğun, tempolu fuarı geride bıraktık.

SIGN İstanbul Fuarı’ndaki standınızı ziyaret eden misafirler, hangi teknoloji ve ürünlerinizi standınızda gördü?

Mehmet Efe: Bildiğiniz gibi, biz dijital baskı sektörüne tekstil ürünleri üreten bir firmayız. Alışagelmiş olduğumuz bayrak ve reklam sektörünün haricinde geçen yıl ilk defa dekorasyon kısmını öne çıkarmıştık, bu yıl da dekorasyon kısmı yine ön planda oldu. Özellikle duvar kaplamaları, perde, döşemelik, halı gibi transfer ve süblime baskıya uygun yeni ürünler daha çok ilgi çekti. Ayrıca, eski mevcut ürünlerimizden de geliştirdiğimiz, özellikle süblime backlit çözümleri yer aldı. Yine bununla birlikte geri dönüşüm iplikten dokunmuş kaplanmış ürünleri ziyaretçilerin beğenisine sunduk.

Ziyaretçilerin büyük bir bölümü fuarda yenilik arayışında oluyor. Sizin fuara özel sunduğunuz yenilikler oldu mu? Bu yeniliklere ziyaretçilerin ilgisi nasıldı?

Mehmet Efe: Dekorasyon tarafı ve geri dönüştürülmüş iplikten ürettiğimiz ürünlerimiz ön plandaydı. Özellikle süblime Backlit Türkiye’de henüz daha tanınmayan bilinmeyen bir konu. Bu ürünü mümkün olduğu kadar daha fazla ön planda tuttuk.

Fuar ziyaretçisini değerlendirmek isterseniz yurt içi ve yurtdışı noktasında nasıl buldunuz? Yurtiçi ağırlıklı hangi bölgelerde ziyaretçi aldınız?

Mehmet Efe: SIGN İstanbul yıllardır bu bölgede bir adres olmuş bir fuar ve kendine göre bir ziyaretçi profili var. Yurtiçinin haricinde, özellikle de yakın çevremizden Balkanlar, Ortadoğu, Türkiye cumhuriyetleri ve kısmen de Avrupa’dan ziyaretçi profili var. Biz de bu bölgelerden gelen misafirlerle tanışma ve ürünlerimizi tanıtma fırsatı bulduk.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sektör üzerindeki etkisi hakkında neler söylemek istersiniz? Fuarın sektör açısından öneminden bahseder misiniz?

Mehmet Efe: Fuarlar sektörün buluşma noktasıdır. Gerek yurtiçi gerekse yurtdışında herkes bir araya gelir. Üreticilerin veya tedarikçilerin ürünlerini sergilediği, son kullanıcıların da ihtiyacı olan ürünleri bir çatı altında görebildiği bir organizasyondur. SIGN İstanbul Fuarı da dediğim gibi yıllardır bölgede kendini ispatlamış, bu konuda adres olmuş bir fuar. Biz de bu fuara katılmaktan memnuniyet duyuyoruz.

Endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Mehmet Efe: Her zaman dengelerin değişeceğini bilmemiz ve bu dengesizliklere karşı da firmanın kendi balansını oluşturabilmesi için bir ayağınız yurt içinde, bir ayağınızın yurtdışında olması gerekiyor. Diğer türlü, tek ayak üzerinde kalıyoruz. Bütün meslektaşlarıma, ihracat konusunu önemle tavsiye ediyorum. Hemen olmuyor belki ama bir yıl, üç yıl, beş yıl, günün sonunda, yurt dışında da bu ürünler kullanılıyor. Oralarda da ihtiyaç var. Önemli olan bu gayreti, bu iradeyi gösterirsek, hemen olmasa bile ileride bu malların satılabileceğini, dışarıdan bir pazardan pay alabileceğimizi bilmeleri gerekiyor. Önemli olan şey, dediğim gibi, gayret, ısrar, tekrar. Bunlar olduğu zaman, olumlu sonuçlar da ortaya çıkıyor.

Print Friendly, PDF & Email