Soletex, Yeni Ürünleriyle Beğeni Topladı

Mehmet Efe: “Soletex olarak bu seneki fuardan olumlu sonuçlar aldık ve beklentilerimizi karşıladı diyebilirim. Seçim sonrası ülkemizde oluşacak olan pozitif atmosfer yatırımı da beraberinde getirecektir”

Dünyada dijital baskı kumaşlarının sayılı üreticilerinden olan Soletex, yeni ürünlerini Avrupa pazarı ile buluşturdu. 23-26 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirilen Fespa Global Print Expo Fuarı’na katılan Soletex, backlit (ışıklı tabela) ve dekorasyon kumaşları, direkt ve transfer baskıya uygun Universal backlit, Premium Backlit, Duvar kaplama gibi birçok ürün çeşidini ziyaretçilerin beğenisine sundu. Fuarın ardından Soletex Genel Müdürü Mehmet Efe, sorularımızı yanıtladı.

Firma olarak Fespa Global 2023 fuarı katıldınız. Ülkemizi başarıyla temsil ettiğiniz için öncelikle sizleri tebrik ederiz. Fuarla ilgili öncelikle katılım amacınızı ve sonuçlarına dair görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?

Mehmet Efe: Fespa Global sektörün en büyük uluslararası fuarı konumunda ve dünyanın her yerinden ziyaretçi ve katılımcıyı her sene bir araya getirmektedir. Bu fuar Soletex için artık bir gelenek halini aldı ve her sene katılımcı olarak yerimizi alıyoruz. Fespa Global’e katılmaktaki en büyük amacımız beraber çalıştığımız müşterilerimiz ile buluşmak, portföyümüze yeni müşteriler eklemek ve ürünlerimizi detaylı bir şekilde sergilemektir. Münih’e çevre ülkelerden gelenlerin araba ve uzaklardan gelenlerin ise uçak ile kolay ulaşabilmesi katılımın sayısını yüksek tuttu. Bu fuarda yeni müşteriler ile tanıştık ve sergilediğimiz yeni ürünlerimize müşterilerimizden yüksek talep ve ilgi oldu. Soletex olarak bu seneki fuardan olumlu sonuçlar aldık ve beklentilerimizi karşıladı diyebilirim.

Fuar süresince hangi ürün gruplarınızı sergilediniz? Bu noktada ürünlerinize olan ilgiden memnun musunuz?

Mehmet Efe: Bu seneki fuarda bizim açımızdan sergilediğimiz en önemli ürünler backlit (ışıklı tabela) ve iç dekorasyon kumaşlarımız oldu. Direk ve transfer süblime baskıya uygun olan streç Universal backlit ( KW 083) kumaşımız çok ilgi çekti. Bu yeni backlit dokuma olmasına rağmen konstriksiyon ve kullanılan iplik özelliğinden dolayı esnek, kırık yapmayan (katlanabilir) ve renk kalitesi olarak rakiplerine fark yaratan bir ürünümüz. Universal backlit tarzında bir ürünü esnek olarak 320cm üzerinde dokuyarak üreten dünyadaki çok nadir firmalardan bir tanesiyiz. Aynı zamanda UV ve Latex baskıya uygun olan Premium Backlit (KS 081) kumaşımızı da bu sene yine sergiledik. Bu ürünümüz yerli ve yabancı müşterilerimiz tarafından fiyat ve kalite dengesi bakımından çok beğeniliyor ve bu ilginin artarak devam etmesini bekliyoruz.

Aynı zamanda iç dekorasyonda duvar kaplama (KS 045), transfer baskıya uygun kadifemsi halımızı, döşemelik kumaşlarımızı, havlu, şal gibi ürünlerimizi sergiledik.

Ağırlıklı olarak hangi ülkelerden ziyaretçi standınızı ziyaret etti? Bu noktada satışa yönelik bağlantı kurduğunuz ülkeler hangileri oldu?

Mehmet Efe: Dünyanın çok farklı yerlerinden ziyaretçiler vardı fakat orta ve güney Avrupalı ziyaretçiler yoğunluktaydı. Ülke olarak bizim gözlemlediğimiz İtalya, Fransa, İspanya, İngiltere ve Polonya ülkelerinin ziyaretçileri ağırlıkta olmasıydı. Ayrıca fuar süresince Avustralya, Latin Amerika ve Güney Afrika gibi uzak ülkelerden gelen birçok kişi ile tanıştık ve çalışmaya en yakında zamanda başlayacağız.

Rekabet noktasında ürünlerinizi ön plan çıkaran etkenler neler oldu? Birçok marka arasında hangi özelliklerinizi ön plana çıkardınız?

Mehmet Efe: Türkiyeli bir üretici olarak Avrasya, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’ya yakın olmak bize uzak doğulu üreticiler karşında lojistik anlamında avantaj sağlamaktadır. 2022 sonunda Soletex Dokuma & Örme fabrikamızı açtık ve yeni aldığımız dokuma ve örme makinaları ile üretim kapasitemizi daha fazla büyüttük. Şu an için tam entegre olmuş bir üretim modelimiz var ve bu entegre sistem bize üretimde hız kazandırdı ve kaliteyi kontrol etmemize imkân sağlamış oldu. Bu yapmış olduğumuz yatırım, bize önceki senelere göre müşterilerimize daha hızlı terminler vermemizi sağladı.  AR & GE çalışmalarını güçlendirmek ve hızlandırmak için Ar & Ge laboratuvarımıza eğitimli ve deneyimli insan kaynağı sağlamış olduk. Böylece müşterilerimizin istediği yeni ürünlerde ve almış oldukları projelerde onlara daha hızlı geri dönüşler vermeye başladık.

Fuara Türkiye’den hem katılım hem de ziyaretçi sayısı noktasında ilgi oldu. Size göre ülkemizden ilgi nasıldı?

Mehmet Efe: Bu sene ki Fespa fuarında Türk firmaları olarak katılımcı sayısı geçen senelere oranla daha fazlaydı. Birçok yerel firma müşteri ağını geliştirmek ve yurtiçindeki negatif durumlardan kendilerini ihracat yaparak koruyabilmek için fuara katılmış görünüyor. Fakat aynı şeyi Türkiye’den gelen ziyaretçiler için söylemek biraz zor.  Gördüğümüz kadarıyla vize almadaki zorluk ve yüksek kurdan dolayı oluşan gezi masrafları, yerli müşterilerimizin bu seneki fuara olan ilgisini azalttığını düşünüyorum.

Yurtdışı fuar katılımları oldukça ciddi bir maliyet oluşturuyor. Sonuçları itibariyle sizin için verimli bir organizasyon olduğunu düşünüyor musunuz? Gelecek senede de bu tarz organizasyonlarda olmayı planlıyor musunuz?

Mehmet Efe: Yukarıda da belirtiğim gibi Soletex olarak her sene FESPA Global fuarına katılıyoruz ve geçen seneden itibaren Amerika’daki sektörün en büyük fuarı olan SGIA PrintingUnited fuarına da katılmaya başladık. Sizin de söylediğiniz gibi devletten az miktarda destekte alsak maliyet olarak ciddi bir masraf oluşturuyor. Fakat vizyonu olan global bir firma olabilmek bunu gerektiriyor. Benim sevdiğim ve bu durumu anlatan güzel bir deyim var ‘’ hamama giren terler ‘’.

Ülkemizde seçimlerin tamamlanmasıyla birlikte artık daha öngörülebilir bir sürece geçiyoruz. Belirsizlik ortamının azalması yatırımları daha fazla ön plana çıkarır. Size göre yatırıma yönelim artar mı?

Mehmet Efe: Türkiye’de uzun bir süredir politik ve ekonomik bir belirsizlik vardı ve seçimin bitmesi ile bu durumun yavaşta olsa değişeceğiniz düşünüyorum. Fakat, bizler gibi birçok iş insanı ilk başta devlet tarafından yapılacak ekonomik ve politik reformları ve olumlu gelişmeleri görmek isteyecektir. Ülkede oluşacak olan pozitif atmosfer yatırımı da kesinlikle beraberinde getirecektir.

2023 yılının ilk altı aylık döneminin tamamlanmasına az bir zaman kaldı. Bu noktada ilk altı aylık dilim firmanız açısından nasıl geçti? Bununla birlikte ikinci altı aylık dilime ilişkin beklenti ve öngörülerinizi öğrenebilir miyiz?

Mehmet Efe: 2022’deki yurtdışı satışlarımız bir önceki seneye göre %100 artmıştı ve bizim için çok verimli bir yıl olmuştu. 2023 aynı şekilde devam etmekte ve çok iyi bir ilk 6 ay geçirdik. Fakat bunu yurtiçi pazarı için söylememiz zor. Şubat ayında yaşadığımız deprem felaketi yurdumuzu manevi ve maddi olarak etkiledi. Fakat yaz aylarına doğru bir hareketlenme hissediyoruz. Yurtiçi piyasasının son yarısının, ilk yarısına göre daha hareketli geçeceğini düşünüyorum.

Son olarak endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Mehmet Efe: Reklam sektörü renkli ve çok dinamik bir sektör. Yeniliklere ve değişimlere çok açık. Bundan dolayı bu sektörle ilgilenen ve çalışanlara yenilikleri hep takip etmelerini ve alışılmışın dışına çıkarak fark oluşturacak işlere yönelmelerini öneririm.

Print Friendly, PDF & Email