Solvetex Güvenle Büyüyor

Mehmet Efe: Pazarda firmamızı ön plana çıkaran en önemli unsur güvendir. Müşterilerimiz bize güvenir. Hatasız mal sattığımızı iddia etmeyiz, hata olursa düzeltme garantisi veririz. Malımızın arkasında dururuz.

Kristal Tekstil ortaklarından Mehmet Efe, FESPA Avrasya Fuarı’nda beklentilerinin üzerinde bir ilgiyle karşılaştıklarını söyledi. 3-5 Ekim 2013 tarihleri arasında düzenlenen fuara katılan Kristal Tekstil, dijital tekstil çözümleri ve yeni üretime başladığı dekota ürünlerini sergiledi. Mehmet Efe fuara ilişkin sorularımızı yanıtladı. 

FESPA Avrasya Fuarı nasıl geçti? Fuar beklentilerinizi karşıladı mı?

FESPA Avrasya ilk fuar olmasına rağmen beklentimizin üzerinde bir fuar oldu. Gelecek için uluslar arası bir fuar olma yolunda bizi daha da umutlandırdı. 

Fuarda hangi çözümlerinizi sergilediniz? Ziyaretçilerin ilgisi nasıldı?

Fuarda ana üretim konumuz olan dijital tekstil ürünlerimizi ve yeni üretimine başladığımız PVC FOAM (Dekota) ürünlerimizi sergiledik. Özellikle tekstil konusunda yabancı müşterilerin yoğun ilgisi vardı. Bu konuda alternatif olabilmek bizim için de sevindiriciydi. 

Fuarda standınıza daha çok hangi bölgelerden ziyaretçiler geldi? Fuara yabancı ziyaretçinin ilgisi nasıldı?

Yerli ziyaretçilerin dışında yurtdışından özellikle Balkanlar, Rusya, Ortadoğu ve Doğu Avrupa ülkeleri yoğunluktaydı. Yani yakın coğrafyamız fuara ilgi gösterdi. Bir de tabi FESPA’nın kendine has ziyaretçileri de vardı. Sonuç olarak bizim standımızı 50’nin üzerinde yabancı ziyaret etmiş. Bu bizim açımızdan Türkiye’de yapılan bir fuar için oldukça iyi bir rakam. Bence FESPA ufak tefek eksiklikler dışında üzerine düşeni yaptı. Bundan sonrası artık bize kalmış, fiyat, kalite, servis, lojistik gibi avantajlarımızı kullanarak bu ziyaretçilerin bir kısmını müşteriye çevirmemiz lazım. 

Önümüzde Sign İstanbul Fuarı var. Bu fuara ilişkin düşünceleriniz ve beklentileriniz neler olacak?

Sign fuarı da tabi 15 yıldır kendini ispatlamış bir fuar. Ancak önümüzdeki yıl Fespa ile birer hafta arayla yapılacak olmasını doğru bulmuyorum. Katılımcıları birini seçmeye zorlar bu durum. Bence her iki fuara da ihtiyaç var. Fespa biraz daha dışa dönük bir fuar yani ihracat yapmak isteyen üreticilerin katılması gereken bir fuar. Sign ise yurt içine mal satan ithalat yapan firmaların tercih edeceği bir fuar. Dolayısıyla her iki fuar da sektör için gerekli. Aralarında rekabetin olması güzel ama karşıdakini ortadan kaldırmaya dayalı rekabet en pahalı olanıdır. Bizi seçim yapmaya zorlamasınlar her ikisini de destekleyelim. 

Endüstriyel reklam sektörünün 2013 yılı performansını nasıl buluyorsunuz? Geçtiğimiz yıl ile kıyasladığınızda iş yoğunluğu nasıldı?

Ben firmam adına iyi bir yıl geçirdiğimi söyleyebilirim. Geçtiğimiz yıla göre iş yoğunluğumuz daha fazlaydı. Tabi bunda üretimine bu yıl başladığımız dekotanın da etkisi var.

Sektörümüzde çok sık dile getirilen haksız rekabet konusunda sizin görüşleriniz nelerdir?

Bu her zaman olacaktır. Şikayet etmenin bize bir faydası yok. 

Pazarda firmanızı ön plana çıkaran özellikler nelerdir? Müşteri neden sizi tercih etmeli?

Pazarda firmamızı ön plana çıkaran en önemli unsur güven. Müşterilerimiz bize güvenir. Hatasız mal sattığımızı iddia etmeyiz, hata olursa düzeltme garantisi veririz. Malımızın arkasında dururuz. Bizden dolayı müşterimizin para kaybetmesini istemeyiz. Bence bizi ön plana çıkaran unsur budur. 

2014 yılına ilişkin ne tür projeleriniz ve hedefleriniz var?

2014 yılı bizim açımızdan çok önemli bir yıl. Önümüzde mart ve ağustos aylarında iki seçim var. Yani harman zamanı. Bu seçimleri çok iyi değerlendirip yapacağımız yeni yatırımlarla entegre bir tesis olmak istiyoruz. Bu sayede bütün üretim süreçlerini kontrol altına alıp kalite seviyemizi en ust noktaya taşımak istiyoruz. 

Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Çok çalışmayın, akıllı çalışın, ciroya değil kara odaklanın. Herkesin geçmiş Kurban Bayramını tebrik ederim.

Print Friendly, PDF & Email