Superwide Yenilikçi Çözümleriyle Türkiye Pazarına Girdi

Superwide, Dubai ofisinin ardından İstanbul ofisini de hizmete açtı. Türkiye pazarında Phaeton markasına ait çözümleri sunacak olan Superwide, hizmeti ve teknik servisi ile ön plana çıkmayı hedefliyor. 

2003 yılında İran merkezli olarak faaliyetlerine başlayan Superwide, Dubai ofisinin ardından İstanbul ofisini de hizmete açtı. Türkiye pazarında Phaeton markasına ait çözümleri sunacak olan Superwide, hizmeti ve teknik servisi ile ön plana çıkmayı hedefliyor. Şirketin önümüzdeki döneme ilişkin hedeflerini öğrenmek için Superwide Genel Müdürü Hamidreza Kheirolahi ve Teknik Müdür Tunç Susup ile bir söyleşi gerçekleştirdik.

Öncelikle Superwide firmasının kuruluşu ve hedefleri hakkında bilgi verir misiniz?

Hamidreza Kheirolahi: Bir grup şirketi olan Superwide 2003 yılında faaliyetlerine başlamıştır. İran merkezli olan şirketimize sırasıyla Dubai ve İstanbul ofisleri katıldı. Superwide dijital baskı üzerine yoğunlaşmış bir firmadır. Farklı pazarlara yönelik farklı distribütörlükler yürütmektedir. Türkiye pazarında sektörün yakından tanıdığı Phaeton markasına odaklanmış durumdayız. Phaeton markasının en yeni modellerini Türkiye pazarına sunuyoruz. Örneğin Phaeton D Serisi makine 3 pasta 109 metrekarelik bir hızla kullanıcılara önemli bir avantaj sağlamaktadır. Yine Seiko GS kafalı makineler ise şu an piyasadaki en son teknolojidir. Bu modellere ait tüm yeniliklerimizi de Sign İstanbul 2012 Fuarı’nda sergileme fırsatı bulduk. Fuarda sergilediğimiz ürünler ziyaretçilerden yoğun ilgi gördü. Bu noktada çok sayıda makine siparişi aldık. Müşterilerimizin firmamıza göstermiş olduğu ilgiden dolayı son derece memnunuz. 

Türkiye pazarında hangi ürünlerinizle yer alacaksınız?

Hamidreza Kheirolahi: Phaeton’un tekstil makineleri ile başladık. Ucuz makine sunarak rekabet etmek amacında değiliz. Piyasanın ihtiyaç ve beklentilerini karşılayan çözümler sunuyoruz. Örneğin üzerindeki yazılımı değiştirdik. İngiltere’de üretilen çok özel bir rip programı kullanıyoruz. Kaliteyi üst düzeye çıkarmak için çaba gösteriyoruz. 

Superwide olarak Sign İstanbul Fuarı’na katıldınız. Türkiye pazarına ilişkin görüşleriniz nelerdir? Neden Türkiye pazarında olma ihtiyacı duydunuz? Makine satışının yanı sıra malzeme konusunda da çözüm sunacak mısınız?

Hamidreza Kheirolahi: Sign İstanbul ilk fuarımız olması nedeniyle çok güzel bir başlangıç oldu. Reklam pazarının Türkiye’de çok çok iyi bir noktada olduğunu düşünüyorum. Bu sebeple pazara girmeden önce fizibilite çalışmaları gerçekleştirdik. Fizibilite çalışmalarımızın ardından Phaeton markasının Türkiye pazarı için çok iyi bir çözüm olduğuna karar verdik. Ardından pazara giriş yaptık. Bunun yanında boya konusunda da çözümlerimizi sunacağız. Geniş format makine ve tekstil makinelerine yönelik boyalarımız yakın zamanda Türkiye pazarında olacak.

Ortadoğu’nun en büyük pazarları Türkiye, İran ve Suudi Arabistan’dır. Bunun yanında Afrika bu üç ülkenin pazarından daha büyüktür. Superwide’ın hem Afrika hem de Ortadoğu pazarına yönelik çalışmaları başarıyla sürmektedir. Bunun yanında Afrika’da belirli bölgelerde teknik servis ekiplerimizle müşterilerimize destek olmaktayız. 

Türkiye’deki yapılanmanız nasıl olacak?

Hamidreza Kheirolahi: Öncelikle Türkiye pazarını analiz etmek için çalıştık. Diğer ülkelerde uyguladığımız başarılı sistemi Türkiye’de de uygulamayı planlıyoruz. Türkiye’de iki noktanın göz ardı edildiğini düşünüyorum. Bunlardan biri yedek parça bir diğeri teknik servis hizmetleridir. Teknik servis konusuna son derece önem vermekteyiz. Bu noktada bir örnek vermem gerekirse, bir araç alacağınız zaman öncelikle aracı Türkiye’ye getiren firmaya ve teknik servis hizmetine bakarsınız. Bu kriterler beklentilerinizi karşılarsa böyle bir yatırım gerçekleştirirsiniz. Dijital baskı yatırımında da bu kriterler geçerlidir. 

Türkiye pazarının gelişimini nasıl görüyorsunuz? Superwide Türkiye pazarında başarıya nasıl ulaşacak?

Hamidreza Kheirolahi: Türkiye gerçekten çok büyük bir pazar. Bu nedenle pazarda küçük, orta ve büyük ölçekli çok sayıda işletme hizmet veriyor. Bu firmalar içinde sadece kaliteye önem veren firmalar olduğu gibi, sadece fiyat odaklı çalışan firmalarda mevcut. Superwide’ın amacı profesyonel ve kaliteye önem müşterilerle çalışmaktır. 

Makine yatırımında hangi konulara dikkat edilmelidir? Doğru makine yatırımı nasıl yapılır?

Hamidreza Kheirolahi: Bu noktada yatırımı yapan kişinin beklentilerini incelemek gerekir. Yaptığınız yatırımdan beklentiniz nedir? Doğru yatırım her zaman başarı getirir. Bu noktada yatırım yapmak isteyen müşterilerin, makineyi neden alacaklarını, nerede kullanacaklarını, kimlere hizmet vereceklerini iyi analiz etmelerini tavsiye ederim.

Ayrıca bazı kriterler göz önünde bulundurulmalıdır. Fiyat başlı başına bir kriterdir. Bunun dışında örneğin, almak istedikleri makineye ait baskı örneklerini görerek almalarını tavsiye ederim. İngilizler’in bir lafı vardır “O kadar zengin değilim, ucuz bir şey almak için”…

Türkiye pazarında ne yapmamız gerektiğini çok iyi biliyoruz. Sektörün her zaman hizmetinde olacağız. 

Uzun yıllardır bu sektörün içinde faaliyet gösteriyorsunuz. Superwide firmasını sektörde hangi etkenler başarıya ulaştıracaktır?

Tunç Susup: Uzun yıllardır bu sektörün içindeyiz. Bu noktada bazı eksiklikler tespit ettik. Bu çerçevede Superwide firmasının oluşumunda teknik servis ve hizmet konusuna yoğunlaştık. Şu ana kadar makine kurulumunu yaptığımız müşteriler, hem makine performansından hem de sunduğumuz hizmetlerden memnun olduklarını ifade ediyorlar. 

Tekstil pazarının gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Hamidreza Kheirolahi: Son yıllarda Türkiye tekstil pazarında çok ciddi bir şekilde artış söz konusu. Solvent ve eko solventin kullanımının azalmasıyla birlikte tekstil baskıları daha fazla ön plana çıkmaya başladı. Türkiye pazarı da bu noktada hızlı bir şekilde büyüyor ve gelişiyor. Örneğin Avrupa’daki çok büyük markaların baskılarının Türkiye’de yapıldığını görmek gerçekten çok büyük bir mutluluktur. Bunu yapmak için de kaliteye ihtiyaç var. Her şeyin çok kaliteli olması gerekir. 

Sizin makine yatırımı yapmak isteyenlere tavsiyeleriniz nelerdir?

Tunç Susup: Yatırım yaparken mantık çerçevesinde hareket edilmelidir. Fiyat odaklı yatırımlar yatırımcıya zarar vermektedir. Makinelerin çalışır halde olması gerekir. Bu noktada hiçbir firmayı mağdur etmemek gerekir.

Print Friendly, PDF & Email