Teksjet global pazarda yoğun ilgiyle karşılaştı

Teksjet, yüksek kalitede üretimini gerçekleştirdiği süblimasyon, dispers ve pigment inkjet boya çözümlerini, ITMA 2019 Fuarı’nın ziyaretçileriyle buluşturdu.

Teksjet, yüksek kalitede üretimini gerçekleştirdiği süblimasyon, dispers ve pigment inkjet boya çözümlerini, ITMA 2019 Fuarı’nın ziyaretçileriyle buluşturdu. Dünyanın farklı noktalarından ziyaretçileri ağırlayan Teksjet, fuarın performansından oldukça memnun kaldı. Fuarla ilgili olarak Cengiz Değirmenci sorularımızı yanıtladı.

ITMA 2019 Fuarına katıldınız. Fuara hangi amaç ve beklentilerle katıldınız? Fuar nasıl geçti? Beklentilerinizi karşıladı mı?

ITMA 2019 Fuarı, Teksjet Kimya A.Ş için Türkiye’de Yüksek kalitede sublimasyon, Dispers ve Pigment Inkjet boya üreten firmanın varlığının tüm dünyaya duyurulması açısından verimli geçti. Dünyanın birçok noktasından ilk defa bizlerle iletişime geçen firmalar oldu bu vesile ile ITMA profosyoneller için çok doğru bir yerdi. Beklentimiz yıllara varan tecrübelerimizle her zaman gerçekçi tuttuk ve bu beklentilerimizin üzerinde bir durumla karşılaştığımız içinde memnunuz.

Fuarda hangi ürünlerinizi sergilediniz? Daha fazla ön plana çıkan ürün grupları hangileri oldu?

Fuarda Endüstriyel Sublimasyon, Dispers ve Pigment Inkjet mürekkeplerimiz ile Epson baskı kafalarına uygun ürünlerimizi sergiledik. Endüstriyel baskı kafalarına olan ilgiden çok memnunuz.

Hangi ülkelerden ziyaretçiler ürünlerinizle ilgilendi? Ziyaretçi ilgisinden memnun musunuz?

Ürünlerle Dünyanın Doğusu ve Güneyinden ağırlıklı birçok ülke ilgilendi. Bunun yanında Avrupa pazarından da ciddi ilgili firmalar mevcuttu.

Uluslar arası piyasalarda rekabette sizi avantajlı ve ayrıcalıklı kılan özellikler nelerdir?

Türkiye’nin tekstili iyi bilmesi, firmamızın dijital baskı ve inkjet üzerindeki bilgi birikimi ve düşük maliyet ile devamlı aynı kalite verebilmesi bizi ayrıcalıklı kılan noktalarımız ama en büyük farkımız bilgimizi ürünümüzle ve dürüst yaklaşımımız ile sunmamızdır. İtalyan kalitesinde Türk malı tezimiz buradan gelmektedir.

Ürün çeşitliliğinizi artırma noktasında çalışmalar yürütüyor musunuz? Yakın zamanda sunmayı planladığınız ürünler var mı?

Ar-Ge olarak çok ciddi çalışmalarımız olmaktadır. Şöyle söyleyeyim her ay Lab’da Arge çalışmasından en az 1 yeni ürün veya ürün geliştirme çalışmaları aralıksız sunuyor: Yeni ürünlerimiz üzerinde çalışıyoruz bunlar belli seviye ulaşınca tabiki paylaşacağız. Özellikle Endüstriyel Kafalar KYOCERA, MS ve EFI Reggiani makinelerin hali hazırda kullandığı onaylı boyaların aynısının geliştirmesi ve tabi ki Pigment boyada çok ilginç noktalara varmaktayız ama hepsi bir plan ve zaman çerçevesinde pazarda olacak. Hiçbir şey bir anda pazara sunmuyoruz. Geliştirmeler ve denemeler belli noktalara ulaşmadıkça pazara sunmuyoruz ve sunmayacağız.

Tekstil pazarının gelişimini nasıl görüyorsunuz? Pazarın büyüme potansiyeline ilişkin öngörünüz var mı?

Tekstil pazarının Baskı bölümüne ham madde üreten bir firma olarak sektörün dijital baskı kısmında artış inanılmaz noktalara ulaştı. Tabiki artış oranı dünya ekonomisi ve tüketim eğrisi ile hızlanıyor ve yavaşlıyor. Ama her sene ciddi bir artış içindedir. Tabi bu durum inanılmaz bir rekabet ortamı sunmaktadır.

2019 yılının ilk yarısı tamamlandı. Geçtiğimiz yılın aynı dönemi ile kıyasladığınızda piyasaları ve yatırımcının iştahını nasıl buluyorsunuz?

Teksjet olarak 2019 senesi 2018 senesinin aynı dönemine göre çok daha iyi durumda ancak tüm Pazar ve piyasa için aynı noktaları söylememiz zor. Buda ülke ve dünya ekonomisindeki trend ile alakalıdır.

Dijital baskı dünyası çok hızlı bir değişim yaşıyor. Bunun yanında yatırımcı da kendisi için en doğru yatırımı gerçekleştirme arzusunda. Bu noktada yatırımcıya doğru ürüne ulaşma noktasında neler tavsiye edersiniz?

Doğru ürüne ulaşmak isteyen yatırımcının önünde iki engel var. Bunlardan ilki hayalleri çünkü hayali ile gerçek birbirini pazarda karşılamıyor. İkincisi ise finansman durumu buda en zorlayıcı noktalardandır. Doğru ürün için doğru hedefleme yapmak ve doğru adımları doğru insanlarla atmak lazım: Yandaki baskıcı X almış, yada yandaki fabrika Y almış iyiymiş bizde alalım mantığı değişmeli, herkesin doğrusu farklıdır.

Son olarak endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Endüstriyel reklam sektörü bizim yıllarca çalıştığımız bir sektör. Tekstil sektörüne göre çok daha dar bir alanda hizmet verse de, krizlere ilk giren ve krizlerden ilk çıkan sektördür. Doğru uygulamaları yapan firmaların endüstriyel reklam sektöründe doğru yerlerde olduğunu görmekten çok mutluyuz.

Print Friendly, PDF & Email