TNT Display, yurt içi ve yurt dışından gelen misafirlerini ağırladı

“Dünyanın dört bir yanından ziyaretçiler standımıza geldi. Fuarın yabancı ziyaretçi profilindeki zenginliğe katkı sağlaması açısından umut vaat edici bir gelişme olarak değerlendiriyoruz”

TNT Display, imalatını yaptığı display çözümleri ve mevcut ürün yelpazesini SIGN İstanbul Fuarı’nda ziyaretçilerin beğenisine sundu. Fuarın ardından TNT Display’den Derya Hanım sorularımızı yanıtladı.

SIGN İstanbul Fuarı’na katıldınız. Fuar genel olarak nasıl geçti? Fuar öncesi beklentilerinizi karşıladı mı? Fuar sonrasına yönelik beklentileriniz nelerdir?

Ülkemizin içinde bulunduğu ulusal ve uluslararası siyasal gündem doğrultusunda yaşanılan ekonomik durumu da göz önünde bulundurarak öngördüğümüz beklentilerimiz vardı elbette. Fuar organizasyonu ne kadar ince eleyip sık dokunularak yapılsa da bu etkilerin en az her sektörde olduğu kadar bizim sektörümüzde de hissedileceği hepimizce malumdu. Özel sektörün finansal zorluklara göğüs germeye çalıştığı böyle bir dönemde reklam-tanıtım faaliyetleri için yapılan bu tür yatırımlardan daha etkin sonuçlar elde edebilmek arzusu en doğal beklenti. Umarız yaptığımız görüşmelerden alacağımız feedbackler, katılımımızı yalnızca prestij amaçlı katılım görünümünden birkaç adım öteye taşıyarak, reel sonuçlar elde edebilmemize imkan tanır. Fuarın muhtemel yurtiçi potansiyel getirisinden ziyade yurtdışı bağlantılarımızın devamını getirebilirsek beklentilerimizin önemli bir bölümünü gerçekleştirmenin memnuniyetini yaşamış olacağız.

 

Fuarda ziyaretçilere hangi çözümlerinizi aktardınız? Daha çok hangi çözümler ziyaretçilerin ilgisini çekti? Bu noktada satışa dönüşen anlaşmalarınız oldu mu?

Bu yıl standımızda ağırlıklı olarak imalatını yapmakta olduğumuz display grubuna ait standart ürün yelpazemize yer verdik. Bunun yanısıra vizyonumuzu biraz daha detaylı yansıtabilmek adına bazı özel tasarım modelleri de teşhir etmeye çalıştık. Ayrıca daha önce dışarıdan tedarik ettiğimiz bazı ürünlerin imalatını, gerekli uygun değişikliklerle kendimiz yapmaya başladık ve bunları da ziyaretçilerin beğenisine sunduk. Özellikle LED aydınlatmalı akrilik çerçeve grubuyla ilgili aldığımız tepkiler gayet olumlu ve tatmin edici oldu. Ürünlerimizin geneline yönelik olarak fuar esnasında satışa dönüşen görüşmelerimizle birlikte, toptan satış anlaşmaları konusunda devam eden görüşmelerimiz de var.

 

Fuarı ziyaret eden yurt içi ve yurt dışı ziyaretçi oranlarını nasıl buldunuz? Hangi şehir ve ülkelerden ziyaretçiler standınızı ziyaret etti? Sizin için yeterli bir ziyaretçi rakamına ulaşıldı mı?

Yurtiçi ve yurtdışı ziyaretçi sayısını; fuar alanındaki ve katılımcı firma sayısındaki artışla orantılı olarak geçen yıllarla karşılaştırdığımızda, beklentimizin biraz altında kaldığını söyleyebiliriz. Ancak ülke gündemindeki gelişmelerin önlenemez etkilerini göz önünde bulundurmayı da ihmal etmemek gerekiyor tabi. Yurtiçi ziyaretçilerimiz daha çok Trakya ve İç Anadolu Bölgesi’nden gelenlerden oluşuyordu. Yurtdışından gelen ziyaretçilerimiz ağırlıklı olarak Balkan ülkeleri ve Türki Cumhuriyetlere mensuptu. Suriye ve Irak’ tan gelen misafirlerin yanı sıra Fas ve Cezayir’ den de birkaç ziyaretçimizin olmasını, fuarın yabancı ziyaretçi profilindeki zenginliğe katkı sağlaması açısından da umut vaat edici bir gelişme olarak değerlendiriyoruz.

 

Ziyaretçilerin fuara daha çok yatırım ve alım için geldiklerini söyleyebilir miyiz? Standınıza gelen misafirlerle ilgili bir analiz yapabilir misiniz?

Evet söyleyebiliriz. Standımıza gelen ziyaretçilerin ortalama %85’ i alım amacıyla gelenlerden oluşuyordu. Katılımcı profilinde bu kadar çok imalatçı ve tedarikçi yer alan bir fuara satış yapma amacıyla gelen ziyaretçilerin de misafir olması tabii ki kaçınılmaz bir sonuç.

 

Geride bıraktığınız fuarın ardından endüstriyel reklam sektörünün genel durumunu nasıl buldunuz? İlerleyen dönemde sektörün daha iyi noktalara geleceğini düşünüyor musunuz?

Geride bıraktığımız seçim öncesi piyasaların durumu hepimizin malumu olduğu üzere çok endişe verici öngörülerin etkisiyle oldukça durgun dönemlere sahne oldu. Seçim sonrasını herşeye rağmen umutla ve merakla beklerken ne yazık ki genel tahminlerin çok da ötesine geçilemedi. Çok kısa bir süre arayla gerçekleşecek olan erken seçimin ve ülkemizin ekonomik gelişiminin önünü tıkayan diğer önemli sorunların gidişatına bağlı olarak önümüzü görmeye çalışıyoruz. Bu sıkıntılarla ilgili biraz nefes alma imkanı bulursak, olumlu gelişmeler olabileceği yönünde umutlarımızı sürdürmeye devam ediyoruz.

 

Artan rekabet koşulları ve piyasa şartları doğrultusunda firmanızı ön plana çıkaran ayrıcalıklarınız nelerdir?

Sürekli genişleyen ve ilişkilerimizi gün geçtikçe daha da etkin hale getirdiğimiz yurtiçi ve yurtdışı müşteri portföyümüzün; enformasyonel anlamda bize sağladıkları katkıları tecrübelerimizle birleştirerek, işletme politikamızda, inovasyon ve ar-ge çalışmalarımızda, ürün ve hizmet kalitemizde sürekli kendimizi yeniliyor ve geliştiriyoruz.  Fiyat politikamızı belirlerken, hedef kitlemizin ihtiyaç duyduğu display ürünleri mümkün olduğunca standardize ederek,  teknik olarak en uygun kalitede ama en ekonomik malzemeyi kullanmaya özen gösteriyoruz. Bu da fiyatta rekabet gücümüzü arttırıyor. Standart ürünlerimiz dışında müşterilerimizin talepleri doğrultusunda özel tasarım ürünlerin imalatı konusunda da epey yol kat ettik. Siparişlerimize verdiğimiz kısa süreli terminler ve açıkhava reklam malzemeleri satışlarına başlamış olmamız de tercih edilmemizi sağlayan önemli kriterler arasında yer alıyor.

 

Firmanızla ilgili önümüzdeki döneme ilişkin kısa ve uzun vadede hedefleriniz neler olacak?

Kısa vadede; başında da konuşmuş olduğumuz piyasa koşulları sebebiyle mevcut durumumuzu en iyi düzeyde korumaktan daha önemli bir hedef düşünemiyoruz. Uzun vadeli hedeflerimiz için bu kritik dönemi atlatmayı beklemekle birlikte, ihracat hacmimizi arttırmak, ürün gamımız ve müşteri profilimizle birlikte marka bilinirliğimizi daha üst seviyelere taşımak, müşterilerimizin karşılanmamış ihtiyaçlarını karşılamak üzere yatırımlarımıza devam etmek gibi hedeflerimiz var tabii ki…

 

Son olarak fuarın ardından sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Zor bir dönemden geçiyoruz. Sektörü oluşturan firmalar olarak tek tek üzerimize düşen sorumluluklara dikkat etmekle birlikte, sektör olarak da mümkün olduğunca birbirimizi destekleyerek, ülkemizin içinde bulunduğu sıkıntıları en kısa zamanda atlatmasını, keyifli ve kazançlı çalışmalara hız kazandıracağımız, umutlarımızın boşa çıkmayacağı güzel günlerin çabuk gelmesini diliyoruz. Fuar organizasyonunda emeği geçen herkese, standımızı ziyaret eden tüm misafirlerimize teşekkür ediyoruz. Bize zaman ve yer ayırdığınız için ayrıca size de çok teşekkürler…

Print Friendly, PDF & Email