Unifol Yüksek Seri Ürünlerle FESPA Londra Fuarı’na Katıldı

Unifol, uluslar arası piyasadaki müşterilerin ürünlere olan ilgisinden son derece memnun. 

Bes Reklam, Unifol markasıyla FESPA Londra Fuarı’na katıldı. Fuarda, Ar-Ge çalışmaları tamamlanan yüksek seri çözümlerini tanıttı. Bes Reklam ortaklarından Birol Çakır, fuara ilişkin yaptığı değerlendirmede, FESPA Londra Fuarı’nın büyük ölçüde beklentilerini karşıladığını ve ziyaretçi ilgisinden son derece memnun olduklarını ifade etti. Yoğun bir şekilde fuar katılımına devam edeceklerini ifade eden Çakır, FESPA Avrasya, Sign İstanbul, VİSCOM Düsseldorf ve Duabi Fuarı’na katılacaklarını söyledi.

Birol Çakır, fuarın ardından görüşlerini ve önümüzdeki döneme ilişkin Unifol’ün projelerini paylaştı. 

Unifol markasıyla FESPA 2013 Fuarı’na katılarak ülkemizi başarıyla temsil ettiniz. Genel olarak FESPA Fuarı nasıl geçti?

Birol Çakır: FESPA 2013 Fuarı profesyonelleri ağırlayan oldukça yoğun katılımın gerçekleştiği fakat 5 günlük uzun bir etkinlik olarak karşımıza çıktı. Kıta Avrupa’sında yapılan fuarlardan farklı olarak yurtdışı kurumsal firma katılımının ve ziyaretinin yüksek, lokal ziyaretçilerin ise görece olarak daha az olduğu bir fuardı. Her bir ziyaretçimiz ile bire bir ilgilenerek taleplerini ve bu taleplere en uygun ürünümüzü tanıtmaya çalıştık. Firmamıza ve sunduğumuz ürünlere ilgi her fuarda artarak devam ediyor. Buda bizleri ziyadesiyle memnun ediyor. 

Fuar beklentilerinizi karşıladı mı? Hedeflerinize ulaştınız mı?

Birol Çakır: Fuar beklentilerimizi büyük ölçüde karşıladı. Çok sayıda ziyaretçimiz vardı. Standımız fuar boyunca ziyaretçilerin akınına uğradı. Yıllar süren Ar-Ge çalışmalarımızın nihayetlenmesi neticesinde ziyaretçilerin yeni piyasaya çıkaracağımız yüksek seri ürünlerimizi görmeye ve sunumlarını dinlemeye geldiklerini düşünüyorum. Hedeflerimiz arasında hem yeni müşteriler hem de mevcut bayilerimizle buluşmak vardı. Bu hedefe büyük ölçüde ulaştığımızı düşünüyorum. Hem bayilikler düzeyinde hem de bireysel firma ihtiyaçlarının giderilmesi yönünde ciddi talepler aldık. 

Fuarda hangi ürünlere yönelik tanıtım gerçekleştirdiniz? Bu noktada yaptığınız anlaşmalar oldu mu?

Birol Çakır: Fuar boyunca Ar-Ge çalışmaları bitmiş ve halen devam etmekte olan bir takım ürünlerimizin sunumlarını gerçekleştirme fırsatı bulduk. Bunlar arasında Cast Folio, Stone Guard Folio, Solvent bazlı Vitray Folio ve araç kaplaması için özel olarak üreteceğimiz 65 micron Polymer Solvent Folio sıralanabilir. 

Avrupa pazarının beklentileri nelerdir? Bu beklentilere yönelik ne tür çözümler sunuyorsunuz?

Birol Çakır: İnsanlar kaliteyi her yerde görmek ve rekabetçi fiyatlarla satın almak isterler. Bu olgu Avrupa’da da böyledir. Bizde UNIFOL olarak onlara en iyi hizmet politikasıyla, en iyi fiyatlarla, en iyi ve en yeni ürünlerle, en etkili bayii kanalı ile hizmet vermekteyiz. Avrupalı üreticilerin bazılarının ürün gamlarında sadece yüksek seri folyolar bulunurken bazılarında ise yüksek seri folyolar hiç bulunmamaktadır. Biz ise UNIFOL olarak sektörün seyrini belirleyen uluslararası büyük üreticiler gibi ürün gamımıza yüksek seri ürünleri de ilave ederek kullanıcılarımıza daha kompakt, entegre ve eksiksiz çözümler sunmaktayız. 

Piyasadaki rekabette sizi ön plana çıkaran etkenler nelerdir? Kullanıcı neden Unifol ürünlerini tercih etmelidir?

Birol Çakır: Öncelikle ürün gamımız itibariyle portföyünde uluslar arası kabul görmüş markaların ürettiği hemen hemen ne varsa iş ortaklarımıza bunların çoğunu UNIFOL markası altında bulabilme fırsatı sunuyoruz. Bunun dışında ülkemizin içinde bulunduğu jeostratejik konumu gereği hinterlandımızda bulunan pek çok yurtdışı müşterimize günlerle ifade edilebilecek kısa sürelerde teslimatlar gerçekleştirebiliyoruz. Bu noktada da en önemli tercih edilebilirlilik unsurumuz olan %100 Avrupa menşei üstün kaliteli hammaddeler ile ürettiğimiz ürünlerimizin rekabetçi fiyatlarla kullanıcılara ulaştırıyor olmamız markamızın tercih edilmesinde en büyük etkendir diye düşünüyoruz. 

Endüstriyel reklam sektörünün genel durumunu nasıl görüyorsunuz?

Birol Çakır: Son yıllarda küresel ekonomi ve de bu ekonomide önemli bir yere sahip olan Avrupa kıtasında yaşanan ekonomik durgunluk sektörümüz üzerinde anlamlı etkiler yaşatmakta. Uzun soluklu ve bölgesel oyuncu adayları bu dönemi nekahet dönemi olarak görerek hazırlıklarını bu realiteye göre şekillendirmeli diye düşünüyorum. Endüstriyel Reklam sektörü Endüstrinin genel durumuyla büyük oranda paralellik arz etmekte. Bu minvalde endüstrinin genelindeki hapşırma sektörümüzde gribal enfeksiyon olarak etki yapmakta. Organizasyonların yaşaması adına daha dinamik olunup muhtemel senaryolara hazırlıklı olunmalı diye düşünüyorum. Uluslararası rekabet gücümüzü zorlayan sektörümüzdeki girdi maliyetlerinin yüksekliği ve ülkemizin hazır olmadığı Uluslararası normları dayatmadaki otoritelerin ısrarı reklam sektöründeki üreticilere maddi ve motivasyonel kayıplar yaşatmakta. Sektörümüzün yetkililer ile iletişimde bu ve buna benzer konularda daha aktif olması gerektiğini düşünüyorum. 

Önümüzde fuar takviminde oldukça yoğun bir program görünüyor. Türkiye’de FESPA Avrasya ve Sign İstanbul olacak. Bu iki fuara ilişkin düşünceleriniz ve katılım durumunuz hakkında bilgi verir misiniz? Bunun dışında bir fuar katılımınız olacak mı?

Birol Çakır: Unifol olarak her iki fuara da katılacağız. FESPA Londra Fuarı’na vize sorunu sebebiyle katılamayan Orta Doğu bölgesinden ve Afrika Kıtasından iş yapma potansiyeli yüksek katılımcıların bu iki fuara ayrı bir mânâ katacaklarını düşünüyorum. Ancak bu iki fuarın dışında VISCOM Düsseldorf Fuarı’nın da sonbahar aylarına denk gelmesi yılın son çeyreğini bizler için fuar yoğun bir dönem olarak geçirmemize sebep olacak. Akabinde UNIFOL olarak Ocak 2014 teki Dubai Fuarı’na katılacak olmamız da 5 ay gibi kısa bir süre zarfında 5 tane farklı uluslararası etkinlikte bulunmanın tatlı yorgunluğunu bizlere yaşatacak. 

2013 ve 2014 yılına ilişkin hedef ve projeleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Birol Çakır: UNIFOL olarak büyümemizi ve ticari yatırımlarımızı tüm hızıyla devam ettirmekteyiz. Çorlu Avrupa Serbest Bölgesi’ndeki yeni yatırımımız 2013 ve 2014 hedef ve projelerimizi gerçekleştirme de çok önemli bir yere sahip olacaktır. Uluslararası rekabette UNIFOL’ün elini güçlendirecek bu yeni yatırımımızın itici gücümüz olacağını umuyoruz. İç piyasadaki dominant etkimizi yüksek seri ürünlerimiz ile destekleyip bu seri ürünlerimizle uluslararası iş ortaklarımızın da bizi tercih etmelerinde kendilerini daha fazla cesaretlendireceğimize inanmaktayım. 

Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Birol Çakır: Gerek iç piyasadaki dinamikler, gerekse krizden ve durgunluktan sıkılan yaşlı kıta Avrupa’da çarkların yeniden dönmeye ve ibrelerin kıpırdamaya başlayacak olması sektörümüzün yoğun günlere kendisini hazırlama zorunluluğunu doğurmaktadır. Sektörümüzdeki tüm oyuncuların hedeflerine ulaşmak için büyük resmi görmeleri ve gereklerini yerine getirmek için tüm imkânlarını ve kazanımlarını seferber etmeleri gerektiğini düşünüyorum.

Print Friendly, PDF & Email