Vira Dijital, çözüm odaklı ürünleriyle SIGN İstanbul’a katılıyor

Barkın Övünç: SIGN İstanbul 2022’nin oldukça verimli geçeceği inancı ile hazırlığımızı yaptık. Pandemi sonrası uyum sürecini artık sektör olarak tamamladık diye düşünüyorum. Beklentimiz katılımın da hatırı sayılır oranda yüksek olacağı yönünde. Bu oranda fayda sağlayacağımızdan hiç şüphemiz yok.

Vira Dijital, odak noktasındaki yüksek kaliteli dijital baskı boyaları ön planda olacak şekilde SIGN İstanbul 2022 Fuarı’na katılıyor. Uzun yıllara dayanan sektörel tecrübe ve bilgi birikimine sahip olan Vira Dijital, dijital baskı boyalarının yanı sıra satışını yürüttüğü eko solvent ve UV makine modellerini sergileyecek. Ayrıca ithalatını gerçekleştirdiği vinil ve folyolar Vira Dijital standında ziyaretçilerle buluşacak. Fuar katılımına ilişkin Vira Dijital Genel Müdürü Barkın Övünç sorularımızı yanıtladı.

SIGN İstanbul Fuarı’na sayılı günler kaldı. Bu yılda standınızda misafirlerinizle bir araya gelme fırsatı bulacaksınız. 2021 yılında gerçekleşen fuar oldukça başarılı geçmişti. Öncelikle bu seneki fuardan beklentileriniz neler olacak?

Barkın Övünç: SIGN İstanbul 2022’nin oldukça verimli geçeceği inancı ile hazırlığımızı yaptık. Pandemi sonrası uyum sürecini artık sektör olarak tamamladık diye düşünüyorum. Beklentimiz katılımın da hatırı sayılır oranda yüksek olacağı yönünde. Bu oranda fayda sağlayacağımızdan hiç şüphemiz yok.

SIGN İstanbul Fuarı’ndaki standınızı ziyaret eden misafirler, hangi teknoloji ve ürünlerinizi bulacak?

Barkın Övünç: Bizim odak noktamız yüksek kaliteli dijital baskı boyaları ve sektöre sunduğumuz tamamen çözüm odaklı teknik servis hizmetidir. Her iki konuda da kaliteden hiç ödün vermedik. Ayrıca eco solvent ve uv makine satışlarımız da hız kesmeden devam ediyor. Bu yılki fuarda da geçen sene olduğu gibi biri eco solvent diğeri uv olacak sekilde iki adet dijital baskı makinesi sergileyeceğiz. Bunun haricinde tabii ki malzeme tedarikinde de son derece güçlü bir firmayız. İthal ettiğimiz vinil ve folyo guruplarımızın haricinde iç piyasadan tamamladığımız ürünlerimizle de müşterilerimizin ve ziyaretçilerimizin karşısında olacağız.

Ziyaretçilerin büyük bir bölümü fuarda yenilik arayışında oluyor. Pandemi sürecinde ise yenilikten ziyade daha çok hizmet odaklı çözümler ön plana çıktı. Sizin fuara özel sunacağınız yenilikler olacak mı?

Barkın Övünç: Dijital baskı boyaları konusunda her geçen gün yurt sınırları içerisinde ve dışarısında hakimiyet alanımızı genişletiyoruz. Gelişimimizin arkasındaki en büyük faktör, her kafa yapısına özgü boyaları piyasaya sunuyor olmamız. Bu konuda çok ciddi bir çeşitliliğe ulaşmış durumdayız. Bu özelliğimizi stok gücümüzle de birleştirmeye özen gösteriyoruz. Analiz yeteneğimiz, bizi ihtiyaçları belirlemede doğru kararlar almaya sevk ediyor.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sektör üzerindeki etkisi hakkında neler söylemek istersiniz? Fuarın sektör açısından öneminden bahseder misiniz?

Barkın Övünç: SIGN İstanbul son derece önemli bir buluşma noktası. Fuarın uluslararası özelliği, bize kendi ülkemizde dünya genelindeki firmalarla tanışma imkânı sunuyor. Özellikle katılımcıların globalleşme konusundaki vizyonuna artan oranda etki gösteriyor. Artık büyüme ve gelişme hedefindeki herkes yönünü sınır ötesine çevirme şansına sahip. SİGN İstanbul gibi fuarlar, uluslararası alanda boy göstermek isteyen herkese, ticaretin yerel kuralları ile evrensel kurallarını harmanlama ve/veya yeni bir tarz yaratma konusunda fırsat sunuyor.

Dünya tedarik zincirindeki aksamalar neticesinde oluşan fiyat artışlarına, ülkemizdeki döviz kurlarındaki hareketliliğin eklenmesiyle tüm sektörler olumsuz etkilendi. İçinde bulunduğumuz endüstriyel reklam sektörüne ve firmanıza olan yansımaları hakkında neler söylemek istersiniz?

Barkın Övünç: Pandemi’nin etkilerinin artık çok ciddi oranda kalktığını düşünüyorum, fakat dünyamızı zorlayan birçok faktörün gölgesi altında yaşamaya ve çalışmaya devam ediyoruz. Global düzeyde kendini gösteren ekonomik sıkıntılar iyiden iyiye etkisini arttırıyor. Öyle bir kuşaktayız ki, ulaşım, haberleşmenin ve ticari boyutta birlikteliğin özellikle teknolojik düzeyde yüksek bir ivme ile seyrettiği bu dönemde, yaşanan her kriz Dünya ülkelerini neredeyse aynı oranda etkiliyor.

Her ne kadar toplum süzgecinde belirgin bir farkındalığa sahip olmasa da, birbiri                                                                ile bağımlı veya bağımsız bütün sektörlerin içerisinde derinlemesine vücut bulan bir sektörüz. Dolayısı ile bizi diğer sektörlerden ayıran bir özelliğimiz, yaşanan her krizin ilk yansımalarını herkesten önce göğüslüyor olmamız.

Bizim nezdimizde tehlikenin karşılığı tedbirdir. Bu nedenle her ortama uyum sağlayabilecek politikalar güdümünde ticari faaliyetimizi sürdürüyoruz. Satış döngümüzü tahsilat dengesi ile gerçekleştiriyoruz. Rastgele ve gözü kara satış politikalarını hiçbir zaman bağrımızda barındırmadık. Bunun neticesinde hizmet kalitemizi hiç sarsmadan, arttırarak sunduk. Bugün geldiğimiz noktada, saha ekibimizin piyasadan bize sunduğu geri bildirimler içerisinde Vira Dijital’in artık bir marka olarak anıldığını görmekten de ayrıca büyük keyif alıyoruz.

Oluşan fiyat artışları müşterileriniz tarafından nasıl karşılanıyor? Bu noktada satışlarda azalma oldu mu? Azalmayı önlemeye yönelik ne tür adımlar atıyorsunuz?

Barkın Övünç: Artık şaşırmak sıradan bir tepki oldu. Maliyet hesabı yaptığımızda, bir zamanlar hayal bile edemediğimiz, dünya yerinden oynasa bu noktaya gelmeyiz dediğimiz seviyelerdeyiz. Dolayısı ile insanoğlunun bir geçeği var ki o da kabullenmek. Kabullenmeyi evrensel bir davranış olarak görüyorum. Netice itibari ile herkes eninde sonunda piyasa koşullarını kabul ediyor ve uyum sağlıyor. Buradan hareket ile belirtmek isterim ki, biz azalan satışları düşük fiyat ve uzun vade politikası ile arttırmaya çalışmıyoruz. Felsefemizin temelini sadık müşteri yaratabilmek oluşturuyor. Bunu sağlayan temel faktör, müşterilerimizi iş ortağımız olarak görüp, bize ihtiyaç duydukları anda ihtiyaçlarına tamamen cevap verebilecek oranda yanlarında olabilmemizdir.

Daha stabil piyasa koşulları ile birlikte yatırım iştahı artacaktır. Bunun oluşması için öngördüğünüz bir zaman dilimi var mı? SIGN İstanbul Fuarı bunun için bir başlangıç olabilir mi?

Barkın Övünç: Zaman dilimi olarak SIGN İstanbul’u bir milat kabul edebiliriz. Fakat bunu sağlayacak en büyük etken kesinlikle sektörün aktörleri. Başlangıç olarak neyi kabul ederseniz edin, yapılması gereken, doğru satış politikaları etrafında birleşerek, sektörün büyüsünü bozmadan ticari faaliyetlerimizi sürdürebilmek. İşin sırrı yıllardır bu sektörde büyüyerek gelişerek varlığını güçlendiren amiral gemilerinde. Piyasamızın stabilitesinin bozulmasını sadece evrensel düzeydeki ekonomik dengesizliklere bağlayamayız. Birçok yeni oluşumlar ortaya çıkıyor, bir bakıyorsunuz yok oluyor. Bizlere düşen, onların yarattığı olumsuz etkilerin rüzgârına kapılmadan, ortak bir zeminde piyasa koşullarımızı belirlemek ve taviz vermeden uyum süreci içerisinde yerimizi almaktır.

Fuar vesilesiyle endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Barkın Övünç: SIGN İstanbul’un, herkese yaşanılan bu kadar zorlu süreçden sonra uğur getirmesini diliyorum. Siz değerli Dijital Teknik Dergisi vasıtası ile sektörümüzün tüm emektarlarına sevgi ve saygılarımı iletmek isterim..

Print Friendly, PDF & Email