Vira Dijital, Sektöre Yeni Çözümler Sunmaya Hazırlanıyor

Barkın Övünç: “Bugüne kadar hizmet verdiğimiz müşterilerimizin bizlerden memnun olduğunu gözlemliyoruz. Verdiğimiz ve söylediğimiz sözlerin hep arkasında durduk. Bu politika bizi başarıya götürdü” 

Vira Dış Ticaret Yöneticisi Barkın Övünç, Çin’de düzenlenen Reklam Fuarı’nı ziyaret etti. Fuarın ardından sorularımızı yanıtlayan barkın Övünç, hem fuarı değerlendirdi hem de önümüzdeki döneme ilişkin projelerini paylaştı. 

Öncelikle fuar nasıl geçti? Beklentilerinizi karşıladı mı? Hangi ürünler ön plandaydı?

Barkın Övünç: Fuarda alanımızla ilgili firmaları ziyaret etmek istedik. Oldukça yoğun bir fuar oldu. Çok büyük bir fuar alanında endüstriyel reklam sektörüyle ilgili geniş bir yelpaze sergilendi. Bizim portföyümüze katmak istediğimiz bazı ürünler hakkında görüşmeler gerçekleştirdik. Bu açıdan bakıldığı zaman ziyaretten dolayı son derece memnun olduk. Makine konusunda Çin’deki üreticilerin oldukça mesafe kat ettiklerini gözlemledim. Ciddi Ar-Ge çalışmaları yapıldığını ve son derece güzel makineler ortaya çıktığını gördük. Solvent ve eko solvent grubunda çalışan makinelerin üretim kapasiteleri oldukça düşüktü. Şu anda saatte 170-180 metrekare baskı yapabilen makineler var. UV alanında ise yüksek kalitede 20-25 metrekare baskıları geçen çok fazla makine yok. Dolayısıyla kaliteyi artırmaya yönelik çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. İlerleyen dönemde Çin’li üreticiler tarafından UV alanında ciddi makineler piyasaya sürülecektir. Avrupa pazarını yakından takip ediyorlar. Geçtiğimiz yıl tekstil alanında öne çıkan makine ve malzemeler bu yıl artarak devam etti. Yine lazer, router ve laminasyon konusunda çok geniş bir yelpazede sergilendi. Çok sayıda üretici ve farklı modeller yer aldı. 

Vira Dijital, dijital baskı alanında ne tür çözümler sunuyor?

Vira Dijital olarak makine konusunda görüşmelerimizi sürdürüyoruz. Uygun pazar koşulları ve güvenilir bir markayla tekstil ve UV alanında makine sunmayı planlıyoruz. Müşterilerimizin solvent ve eko solvent grubundaki makine taleplerini Türkiye’deki distribütörler aracılığıyla karşılamaktayız. İlerleyen zaman içinde teknik servis ekibimizi kurup, distribütörlüğünü üstlendiğimiz makineleri pazara sunmayı amaçlıyoruz. Teknik servis konusunda hızlı hizmet veren firmalar ön plana çıkacaktır. Bizde güçlü bir teknik servisle makine satışında da iddialı bir konuma gelmeyi hedeflemekteyiz. Sektörümüzün en büyük sorunu kalifiye eleman eksikliğidir. ARED’in öncülüğünde teknik liselerden kalifiye eleman yetiştirilmesi konusunda ciddi çalışmalar yürütülüyor. Bu elemanlar gelecekte sektörümüze çok olumlu katkı sağlayacaktır. 

Vira Dijital malzeme konusunda hizmet veren bir firma. Sizi başarıya götüren etkenler nelerdir? Müşterilerinize malzeme dışında makine konusunda çözüm sunmaya devam edecek misiniz?

Uzun bir süre makine satışı yapan bir firmada çalışmalar yürüttüm. Bugüne kadar hizmet verdiğimiz müşterilerimizin bizlerden memnun olduğunu gözlemliyoruz. Verdiğimiz ve söylediğimiz sözlerin hep arkasında durduk. Kimseyi yanlış bilgilendirmedik. Vira Dijital’deki müşterilerimizde malzeme tedarikinin yanında makine konusunda da bizden destek bekliyor. Sağladığımız bu müşteri memnuniyeti ile bugüne kadar doğrudan makine satışı yapmasak bile bu konuda ciddi talepler almaktayız. Hatta yeni işe başlayan müşteriler, hangi ürünü, hangi makineyi hangi malzemeyi tercih edeceği konusunda bize danışıyor. Bizde bu alandaki tecrübe ve bilgi birikimini müşterilerimize sunuyoruz. Böylece müşteri ile aramızda bir çözüm ortaklığı oluşuyor. 

Sektörün yapısını nasıl görüyorsunuz?

Ekonomik anlamda dünya genelinde hissedilen bir kriz yaşanıyor. Bunu Türkiye’deki pazarda da hissediyoruz. Dolayısıyla herkes bildiği ve tanıdığı müşteri gruplarıyla çalışmayı tercih ediyor. Yeni bir müşteri risk olarak görülüyor. Çok büyük bir piyasa içinde faaliyet gösteriyoruz ancak faaliyet içinde olan firma ve isimler aynı. Bu piyasadaki güvensizlik ortamından kaynaklanıyor. Kâr marjları oldukça düştü. Bu marjlara rağmen çok uzun vadelerde ödeme yapılıyor. Bu ortamda firmaların gelişmesini ve büyümesini engelliyor. Firmalar sattıkları ürünün tahsilatını düzgün yapabilmeli. 

Önümüzde sektörümüzle ilgili FESPA Avrasya ve Sign İstanbul Fuarları olacak. Bu fuarlara katılım durumunuz nedir?

Bildiğiniz gibi ürünlerimizde kendi markalarımızı kullanıyoruz. Bu sebeple biz bu yıl ihracatı hedefliyoruz. Belirli ülkelere ihracatımız var. Ancak ihracat rakamlarımızı yukarıya çekmeyi planlıyoruz. FESPA Fuarını da çevre ülke ziyaretçilerinin ilgisini çekecek bir organizasyon olarak görüyoruz. Bu sebeple bu yıl sadece FESPA Avrasya Fuarı’na katılma kararı aldık. Sign İstanbul, uzun yıllardır katıldığımız ve başarısına inandığımız bir fuardır. Bugüne kadar katıldığımız tüm fuarlardan memnun kaldık. Ancak şirket hedeflerimiz doğrultusunda bu yıl seçimimizi FESPA Avrasya’dan yana kullandık. Bu yılın ardından fuar sonuçlarını tekrar değerlendirip, bir fuar ile yolumuza devam etmeyi planlıyoruz. Globalleşen dünyada yenilikleri takip etmek için fuarlar bir fırsattır. Yurt içinde olduğu kadar yurt dışı etkinlikleri de yakından takip etmekteyiz.

Print Friendly, PDF & Email