Xerox Türkiye operasyonunu satın alan Lidya Grup, hedef yükseltti

Türkiye ve EMEA bölgesinde dijital baskı sektöründe lider olan Türk firması Lidya Grup, ofis ve üretim baskı teknolojisinin global liderlerinden Xeroxun Türkiyedeki şirketini satın aldı. Amerika merkezli şirketin ilk defa gerçekleştirdiği bu satış ile Lidya Grup, sektördeki yerini güçlendirerek, yeni pazarlardaki konumunu kuvvetlendirecek.

Dijital baskıda en geniş ürün yelpazesi ile baskı teknolojilerinin ana mucidi olan Xerox, ofis çözümlerinden yüksek üretim çözümlerine, güvenlik yazılımları, bilginin yönetilmesi ve paylaşılması gibi çeşitli alanları içeriyor.

Türkiye ve EMEA bölgesinde dijital baskı sektöründe lider olan Türk firması Lidya Grup, ofis ve üretim baskı teknolojisinin global liderlerinden Xerox’un Türkiye’deki şirketini satın aldı. Amerika merkezli şirketin ilk defa gerçekleştirdiği bu satış ile Lidya Grup, sektördeki yerini güçlendirerek, yeni pazarlardaki konumunu kuvvetlendirecek. İlk etapta 20 milyon dolarlık bir yatırım ile hayata geçen projenin, devam eden 5 yıl içerisinde, hem Türkiye’deki baskı üretimini artırmak, hem de online operasyonu kuvvetlendirmek adına ilave 40 milyon dolarlık yatırım planlanıyor.

Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Xerox Türkiye ve Lidya Grup’un Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz, şunları söyledi: “Lidya Grup olarak, Xerox Türkiye operasyonunu satın aldık ve ilk etapta 20 milyon dolarlık bir yatırımı hayata geçirdik. Devam eden 5 yıl içerisinde, hem Türkiye’deki baskı üretimini artırmak, hem de online operasyonu kuvvetlendirmek adına ek yatırımlara devam edeceğiz. Şu an Xerox’un Türkiye’deki pazar payı yüzde 6 ve yüzde 8 civarındadır. Gelecek 5 yıl içinde Xerox’un ofis grubundaki ve büyük ölçekli baskı makinelerindeki payını yüzde 20’ler seviyesine çıkartmayı hedefliyoruz.” dedi.

 

Ofislerde bilginin güvenli bir şekilde yönetilmesi ön plana çıktı

Özellikle ofislerde bilginin güvenli bir şekilde yönetilmesi ile ilgili alanların ön plana çıktığının altını çizen Bekir Öz, şunları anlattı: “Ofislerde bilginin güvenli bir şekilde yönetilmesi ön plana çıktı. Ayrıca,  hibrit çalışma şeklinin artması sebebi ile aynı güvenlik ve verimliliğin, ofis dışında da bu hizmetlerin sağlanması gibi maddeler büyüme de öne çıkan alanlar olmaya devam ediyor. Günümüzde işletmeler, herhangi bir ürünü satın alırken; sadece satın alma maliyetine değil, toplam sahip olma maliyetine de bakıyorlar. Satın alınan bir ürünün fiyatının yanı sıra; satış sonrası hizmet kalitesi ve yaygınlığı, ürünün ömrü, çalıştırma maliyetleri, enerji tüketimi, insan sağlığına etkisi gibi faktörler değerlendiriliyor. Xerox makinelerinin sürdürülebilir şekilde çalışması, sunulan teknik servis hizmetinin uzman ekipler tarafından kesintisiz ve kaliteli bir şekilde verilmesi ve makinelerin uzun ömürlü olması gibi birçok artılar Xerox’un pazarda yoğun tercih edilmesini sağlamaktadır.” diye konuştu.

 

Dijitalleşme şirketlerin verimliliği ile doğrudan orantılıdır

Dijitalleşmenin, şirketlerin verimliliği ile doğrudan orantılı bir veri olduğuna dikkatleri çeken Bekir Öz, konuşmasına şöyle devam etti: “İşletmelerde verimliliği artırmak için, dijitalleşme süreci destekleyici bir rol alacaktır. Özellikle, hibrit çalışma şeklinin artması ile beraber, ofis ortamındaki verimliliğin, ofis dışındaki çalışma alanlarına taşınması için dijitalleşme önemlidir. Aynı zamanda dijitalleşme bize “Kişiselleşme” yi sağlıyor. Mass yani kitlesel üretim yerine, dijital baskı ile kişiye ve kurumlara özel baskılar yapılıyor. Kısaca, dijital baskı makineleri sektörü, “kişiselleşen ve bireyselleşen” tüketimin desteklenmesi, her zevke ve her ihtiyaca aynı maliyetler ile çözüm sunulmasını gerçekleştiriyor. Dünyada baskı sektörü 800 milyar dolar civarında iken, ülkemizde yaklaşık 9 milyar dolar civarına ulaştı. Dijitalleşme ve kişişelleşmenin hız kazanmasıyla, önümüzdeki 10 yıl içinde print pazarında ciddi bir büyümenin gerçekleşmesi öngörülüyor. Sektör olarak, bilgi birikimimiz, tecrübemiz, yetişmiş insan kaynağımız, teknolojik makine parkımız gibi birçok artılar ile global ölçekte ciddi bir potansiyele sahibiz. Lidya Grup olarak biz 2022 yılında Londra (Birleşik Krallık)’da açtığımız Lydia Digital ltd ile Avrupa’ya pazarına açıldık. Türk basım sektörü de, rahatlıkla girebileceği Avrupa pazarına önümüzdeki süreçte açılıyor olacaktır.” diye konuştu.

 

Dijital baskı yapan en iyi markaların distribütörlüğünü yapıyor

Lidya Grup çatısı altında farklı kategorilerde dijital baskı yapan en iyi markaların distribütörlüğünü yaptıklarını belirten Bekir Öz, şunları kaydetti: “Şu an, son kullanıcıya temas eden birçok reklam alanında, promosyon malzemesinde ya da aklınıza gelebilecek baskılı materyalde bizim sunduğumuz ürünlerin imzası var. Bu çeşitlilikten edindiğimiz birikim, strateji ve esneklik ile pazardaki yerimizi Xerox ile daha da sağlamlaştıracağız.  Xerox MPS (Yönetilebilen Baskı Çözümleri)’de, Dünya’da pazar lideri konumu ile bu pazarın oluşumu ve gelişiminde ana oyuncudur. Firma olarak, müşterilerimize verimliliğin artırılması için gerekli tüm bilgi ve desteği vererek, bir nevi danışmanlık hizmeti de üretiyoruz. Ayrıca, Türkiye’de ve EMEA (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) bölgesinde ilk ve tek olan Lidya Grup Dijital Deneyim ve Eğitim Üssümüzü, Mayıs 2022 tarihinde Başakşehir’de açtık. Burada, dijital baskı sektöründeki uçtan uca tüm teknolojileri yerinde görebilme, milyon dolarlık makineleri yakından incelerken fiziki sonuçlarını görebilme ve değişik aplikasyonları deneyerek testlerden geçirme imkanına sahip oluyorlar. A5’den 5 metre ebatına kadar ve 15 santim kalınlığa kadar, ahşaba, metale, cama, kumaşa, kartona, ambalaja, seramiğe, parkeye gibi çeşitli mecralara yapılan baskıları yerinde inceleyebiliyorlar.” dedi.

 

Dijital baskıda tüm ve en geniş çözümleri sunan tek şirkettir

Lidya Grup’un Türkiye’de Xerox ile beraber, Epson, EFI, Duplo, Konsgberg ve kendi markası Sutec ile beraber dijital baskıda tüm ve en geniş çözümleri sunan tek şirket olduğunu ifade eden Bekir Öz, şunları anlattı: “Daima müşterilerimizin yanında yer alarak, hem teknoloji danışmanlığı yapıyoruz, hem proje finansmanı sağlıyoruz, hem çok güçlü olduğumuz satış sonrası servis hizmetimizde çözüm odaklı yaklaşıyoruz. En önemli konularımız, verimliğin artırılması, güvenlik ve maliyet konularının daha iyi yönetilmesi, hibrit çalışma şeklini destekleyecek çözümlerim artırılmasıdır. Ayrıca, online satış kanallarını desteklemektir. Lidya Grup olarak bizler, işimizi çok seviyoruz ve işimizi çok iyi yapıyoruz. Temsil ettiğimiz markalar, bilgi birikimimiz, tecrübemiz, organizasyon yapımız ve finansal gücümüz ile Türkiye ve EMEA (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) bölgesinin lider şirketler grubu olarak konumlanmaktayız. Aynı zamanda, ülkemizde ve sektörümüzde proje finansmanı sağlayan ilk kurumlardan birisiyiz. 2004 yılından itibaren “proje finansmanı” yapıyoruz. Geçen 19 yılda müşterimize 120 milyon dolara yakın proje finansmanı sağladık. Müşterilerimizi iş ortağımız olarak görüyoruz ve bugüne kadar olabildiğince destekledik ve desteklemeye devam edeceğiz. Proje finansmanı verirken, müşterimiz olan işletmelerin iş yapabilme kabiliyetini değerlendiriyoruz. Müşterimiz bir yatırım planladığında bu yatırımın, gelirine, üretkenliğine, cirosuna, karlılığına etkilerinin neler olabileceğini analiz ederek bilgilendiriyoruz ve danışmanlık sağlıyoruz.  Kurulduğumuz günden itibaren dijital baskı sektöründe pazarın büyümesine öncülük ettik ve etmeye devam edeceğiz.” şeklinde konuştu.

Print Friendly, PDF & Email