Yazım Reklam, 2019 yılında yurt dışına daha fazla odaklanacak

Muharrem Yıldırım: 2019’da da rekabetçi fiyatı olan ürünlerden vazgeçmeyeceğiz. LED grubunda alternatif LED’ler trafoların çeşitlerinde de arttırmaya gittik yeni yılla birlikte stoğumuzda daha çok çeşit led ürünler ve trafolar bulunuyor.

2018 yılını attığı adımlarla büyümeyle kapatan Yazım Reklam, 2019 yılında da rekabetçi fiyatı ürünlerle pazarda gelişimini sürdürmeyi planlıyor. Yazım Reklam Genel Müdürü Muharrem Yıldırım, 2019 yılına ilişkin sorularımızı yanıtladı.

Endüstriyel reklam sektörü açısından 2018 yılı genel anlamda nasıl geçti? Hem piyasalar hemde firmanız için bir değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Muharrem Yıldırım: 2018 ilk çeyreğinden sonra dövizde yaşanan büyük yükselmeye ve çalkalanmaya rağmen piyasalarda özellikle sektörümüzde hareket devam etti korkulan senaryolar yaşanmadı. Firma olarak doğrusu işlerimizde bu olumsuzluklara rağmen daralma olmadan geçti.

Her ne kadar piyasada bir daralma olsa da iş dünyası süreklilik arz ediyor. Firma olarak hangi özellikleriniz ve avantajlarınızı ön plana çıkardınız?

Muharrem Yıldırım: Geçtiğimiz yılda gerek yeni şube Şube açılışımızla gerek ürün çeşitliliğimizi arttırarak gerekse stoklarımızı arttırarak sektörden hiç kopmadan hizmete devam ettik. Bize has çözüm odaklı ürünlerin ithalatına devam ederken rekabetçi ürünleri de hep takip ederek meslektaşlarımızla buluşturmaya devam ettik.

 2019 yılına yönelik nasıl bir pazarlama stratejiniz olacak? Pazardaki payınızı artırmaya yönelik ne tür çalışmalar içinde olacaksınız?

Muharrem Yıldırım: 2019’da da rekabetçi fiyatı olan ürünlerden vazgeçmeyeceğiz. LED grubunda alternatif LED’ler trafoların çeşitlerinde de arttırmaya gittik yeni yılla birlikte stoğumuzda daha çok çeşit led ürünler ve trafolar bulunuyor. Belki yerel seçimlerin olmasının da etkisi ile viniller, one way visionlar larin ithalatını arttırarak devam ediyoruz. Aynı şekilde kumlama folyo ve mesh ithalatımızda çeşitliliğe gittik.

 Yurt içinde ve yurt dışında hem katılım hem de ziyaret noktasında birçok etkinlik içindesiniz. 2019 yılında hangi fuarlarda yer almayı düşünüyorsunuz? Bu noktada yurt içi ve yurt dışı fuarların performansına yönelik düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Muharrem Yıldırım: Dubai de Ocak ayında fuar var. Ardından sırası ile Çin fuarı ve Fespa Minih Fuarı’nı da ziyaret edeceğiz. Aynı şekilde yurtiçinde de malum fuar katılımlarımız da olacak. Fuar performanslarının birazda firmaların kendi stratejilerine bağlı olduğunu düşünüyorum.

Dijital baskının farklı sektörlerde yaygınlaşması firmanıza bir avantaj sağladı mı? Sizin firma olarak farklı sektörlere ulaşma imkanınız oldu mu?

Muharrem Yıldırım: Muhakkak sektörümüze katma değer sağlıyor. Sürekli farklı pazarları kontrol ediyoruz. Yenilik ve değişimleri hızlı bir şekilde uygulayan bir firma kültürüne sahibiz. Bu hareketlilik bize her zaman avantaj sağlamaktadır.

 Yurt içi piyasadaki satış grafiğinizi artırmaya yönelik olarak bayilik ağınızı genişletme noktasında çalışmalarınız olacak mı?

Muharrem Yıldırım: Bilhassa yurtdışı pazarımızı geliştirmek için gayret gösteriyoruz. 2018’de hedefimize ulaştık umarım 2019 da devam eder.

2019 yılında ağırlıklı yoğunlaşmayı düşündüğünüz ürün grupları olacak mı?

Muharrem Yıldırım: Led teki ithalat çeşitliliğimizi arttırıyoruz aynı şekilde ithalatımızda dış mekan Korea malı trafolar ve iç mekan trafolarda da çeşitliliğimizi arttırıyoruz. Aynı şekilde viniller, one way vision ve mesh, kumlama folyo ithalatın yanında levha grubunda da çeşitlerimizi arttırıyoruz.

Kullanıcıların yatırım noktasındaki tercihlerine yönelik vermek istediğiniz bir mesajınız var mı? Doğru makine ve malzeme seçiminde hangi kritere dikkat etmek gerekir?

Muharrem Yıldırım: Kullanıcılar için bilhassa dövizin yüksek fiyatı ve kredi faizlerinden dolayı yatırım yapmak oldukça zorlaştı diğer taraftan hayat devam ediyor . Böyle olunca piyasa trendlerini çok iyi takip etmek gerekiyor

Endüstriyel sektörünün daha iyi noktalar gelmesi için sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Muharrem Yıldırım: Bu günler daha dikkatli daha titiz davranarak adım atmamızı gerektiren günler. Tüm meslektaşlarımıza iyi bir yıl diliyorum.

Print Friendly, PDF & Email