Yazım Reklam, 2023 yılını başarılı bir şekilde geçirdi

Muharrem Yıldırım: “2023 yılında ürün çeşitliliğimizi artırmaya yoğunlaştık. Bu anlamda da başarılı olduğumuzu düşünüyorum. Bununla birlikte çeşitlenen ürünlerimizle birlikte pazarımızı ve satış grafiğimizi artırmayı başardık”

Yazım Reklam, 23-26 Kasım 2023 tarihleri arasında düzenlenen Fespa Eurasia Fuarı’na katıldı. İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilen fuara katılan Yazım Reklam, satış ve pazarlamasını yaptığı ürünleri ziyaretçilerle buluşturdu. Fuarın ardından Yazım Reklam Genel Müdürü Muharrem Yıldırım, sorularımızı yanıtladı.

Fespa Eurasia 2023 Fuarı’na katılarak ürünlerinizi sergilediniz. Fuara hangi beklentilerle katıldınız? Sonuçları itibariyle beklentilerinizi karşılayan bir fuar oldu mu?

Muharrem Yıldırım: Bu fuarda özellikle ithalatını yaptığımız ve distribütörü olduğumuz adaptörler ve LED ürünlere yoğunlaştık. Yine ithalatını yaptığımız dijital baskı ürünlerinin yanında yerli levha gruplarını da sergiledik. Her zaman söylediğim gibi fuarlar birazda bir araya gelme ve sektörle buluşma platformu vazifesi görüyor. Gerek yurt içi gerekse yurt dışından müşteri ve meslektaşlarımızla bir araya geldik. Beklentilerimizde piyasa şartları gözönüne alındığında olabildiğince karşılandı.

Fuarda süresince hangi ürünlerinizi ziyaretçilerle buluşturdunuz? Ağırlıklı olarak ziyaretçilerin ilgisini çeken ürünler hangileri oldu?

Muharrem Yıldırım: Bilhassa 5 yıl garantili su geçirmez Kore LED adaptörlerimiz ve yağmur korumalı ürünlerimiz fuarda ilgi odağı olmayı başardı. Bu anlamda ilgiden son derece memnun kaldık.

Yerli ve yabancı ziyaretçi noktasında fuarı nasıl buldunuz? Hangi bölgelerden ziyaretçiler standınıza geldi?

Muharrem Yıldırım: Komşu ülkeler başta olmak üzere birçok farklı ülkeden ziyaretçileri standımızda ağırladık. Ülkemizin de pek çok bölgesinden misafirler standımızı ziyaret etti.

2023 yılının tamamlanmasına sayılı günler kaldı. Bu noktada 2023 yılı firmanız açısından nasıl geçti? Hedeflediğiniz satış ve büyüme rakamlarına ulaştınız mı?

Muharrem Yıldırım: 2023 yılında ürün çeşitliliğimizi artırmaya yoğunlaştık. Bu anlamda da başarılı olduğumuzu düşünüyorum. Bununla birlikte çeşitlenen ürünlerimizle birlikte pazarımızı ve satış grafiğimizi artırmayı başardık.

Artan faiz oranları ve mevcut ekonomi politikaları sektöre nasıl yansıyor? Bu noktada atılması gereken adımlar noktasında önerileriniz var mı?

Muharrem Yıldırım: Artan faiz oranları sonucunda nakit para son yılların en değerli konumuna geldi. İşletme giderleri aşırı düzeyde artmış konumda. Fiyat rekabeti yapma noktasında herkesin dikkatli olması gerekiyor. Bu noktada hacmimize göre iş yapıp, riskli yatırımlardan uzak durmakta fayda olduğunu düşünüyorum.

2024 yılına ilişkin beklenti ve hedeflerinizi öğrenebilir miyiz? Bununla birlikte portföyünüze yeni ürünler katmayı planlıyor musunuz?

Muharrem Yıldırım: Son dönemlerde piyasa koşullarının değişmesi ve daralma neticesinde hedef belirlemekte açıkçası zorlanıyoruz. Her zaman olduğu gibi çizgimiz doğrultusunda yeni ürünlerle ürün gamımızı ve müşteri portföyümüzü artırmak başlıca hedefimizdir.

Son olarak endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Muharrem Yıldırım: Sizlerin aracılığıyla fuardaki standımızı ziyaret eden tüm misafirlerimizi ve meslektaşlarımızı teşekkür ediyorum.

Print Friendly, PDF & Email