Yazım Reklam, sektöre yenilik sunmak için dünyanın heryerinde

Yazım Reklam, endüstriyel reklam sektörünün gelişimi ve büyümesi için dünyanın her noktasındaki fuarları yakından takip ediyor. Bununla yetinmeyip çözüm ortaklarının üretim tesislerini ziyaret ediyor.

Yazım Reklam, endüstriyel reklam sektörünün gelişimi ve büyümesi için dünyanın birçok noktasındaki fuarları yakından takip ediyor. Yazım Reklam son olarak 18-21 Haziran tarihleri arasında Çin’de gerçekleştirilen APPPEXPO 2023 Fuarı takip etti. Firma, hem fuar öncesinde hem de fuar sonrasında Çin’in farklı şehirlerinde yer alan fabrikaları ziyaret ederek çeşitli temaslarda bulundu. Ziyaret sonrasında Yazım Reklam Genel Müdürü Muharrem Yıldırım sorularımızı yanıtladı.

Uzun bir aradan sonra Çin’de düzenlenen reklam fuarını takip ettiniz. Fuarla ilgili bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Fuarı genel olarak nasıl buldunuz?

Muharrem Yıldırım: Pandemi nedeniyle verilen aranın ardından yaklaşık 3 yıl aradan sonra Çin’e fuar ve fabrika ziyareti gerçekleştirdik. Kısa bir süre önce Avrupa’da ve Çin’in farklı şehirlerinde sektörle ilgili başka fuarlar düzenlenmesine rağmen bu yılki APPPEXPO Fuarı’na katılımcı ve ziyaretçi ilgisi küçüksenmeyecek kadar iyiydi. Açıkçası katılımcı ve ziyaretçilerin maskesiz hayata bu kadar çabuk uyum sağlamasını beklemiyordum. Katılımcılar her şeye rağmen iyi hazırlanıp fuarda yeni ürünlerini sergilediler.

Geçmiş yıllardaki fuara göre bu seneki fuarın daha başarılı ve güzel olduğunu söylenebilir mi? Uzakdoğu fuarı olmasına rağmen Avrupa ülkelerinden de katılım ve ziyaret oldu mu?

Muharrem Yıldırım: Bu fuar daha öncekilere göre daha başarılı değildi. Bunun birkaç nedeni olabilir. Uzun aradan sonra fuar düzenlenmesi nedeniyle beklentiler, tepkiler farklıydı. Çin dünyanın üretim üssüdür. Böyle olunca birçok kıtadan ziyaretçi vardı. Ancak hemen her katılımcının ifade ettiği gibi Amerika, Rusya ve Avrupa’daki çeşitli sorunlar nedeniyle ticaretin daraldığı görüşü hakimdi. Herşeye rağmen bizim açımızdan güzel verimli bir organizasyon oldu.

Fuardaki ziyaretçi ve katılımcı yoğunluğunu nasıl buldunuz? Fuarda dikkatinizi çeken ürün ve teknolojiler oldu mu? Daha çok hangi konular ön plandaydı?

Muharrem Yıldırım: Değişik şehirlerde birkaç fuar olmasına rağmen bu fuarda 6-7 salon dolmuştu. Katılımcı ve ziyaretçi sayısı bana göre iyiydi. Her fuarda olduğu gibi daha çok makine ön plandaydı. Bizlerde kendi alanımızla ilgili görüşmelerimizi başarıyla gerçekleştirdik.

Firmanız adına ne tür çalışmalar gerçekleştirdiniz? Yeni ürün noktasında sunacağınız yenilikler olacak mı?

Muharrem Yıldırım: Uzun süredir ithalatını yaptığımız dijital baskı vinilleri, folyoları, dekor folyoları, aynalı akrilikler, adaptörler, LED modül çeşitleri başta olmak üzere ürün gruplarımızı gözden geçirdik. Mevcut yenilikleri izledik. Yeni trendlere yoğunlaştık. Daha iyi daha rekabetçi ürünler konusunda temaslarda bulunduk. Yazım Reklam olarak bilhassa LED ve adaptörlerin verimli en son modellerini sektörümüzle buluşturmak için gayret gösteriyoruz.

Sizin seyahatiniz sadece fuar ziyaretiyle sınırlı kalmadı. Fuar öncesi ve sonrasında fabrika ziyaretleriniz oldu. Bu ziyaretleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Muharrem Yıldırım: Fuar başlamadan 5 gün önce Çin seyahatimizi başlattık. Hem öncesinde hem de fuar sonrasında programımıza devam ederek iş yaptığımız veya yapabileceğimiz firmaları yerinde ziyaret ettik. Yüzyüze yaptığımız görüşmeler oldukça verimli ve faydalı geçti. Ar-Ge departmanlarında yürütülen yeni ürünler hakkında bilgiler aldık Fuar esnasında Çin’li üreticilerin yanısıra Koreli LED ve adaptör üreticileri ile yüzyüze görüşmeler gerçekleştirdik. Yakın bir süre önce distribütörlüğünü üstlendiğimiz e-power (Kore) firmasının yeni dış mekan adaptör çeşitlerini inceledik.

Yazım Reklam olarak öncelikli amacımız LED modüllerde daha yüksek performanslı ürünlere yönelirken, ekonomik ürün grubunda kaliteden taviz vermeden ürün çeşitliliğini artıracak aynı zamanda rekabetçi olacak çözümlerimizi artırma kararlılığındayız. Yine uzun yıllardır temsilcisi olduğumuz Smart marka (Kore) trafolarında yeni modellerini bünyemize katacağız.

Ülkemizde de Eylül ayında gerçekleştirilecek SIGN İstanbul Fuarı yaklaşıyor. Bu noktada hazırlıklara başladınız mı?

Muharrem Yıldırım: Fuarlar gerek katılımcılarla gerekse ziyaretçilerle bir araya gelme, yenilikleri görme fırsatı sunuyor. Şimdiden fuarın sektörümüze hayırlı ve bol kazanç getirmesini temenni ediyorum.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Muharrem Yıldırım: Tüm endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörünün geçmiş bayramlarını tebrik ediyor, herkese hayırlı işler diliyorum.

Print Friendly, PDF & Email