Yazım Reklam, Yenilikleri Yerinde İzledi

Muharrem Yıldırım: “Ülkemizde her şeye rağmen endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörü durmadan ilerliyor. Her zaman dinamik olan bir sektördeyiz. İşimize odaklanıp devam edersek gelişmemiz ve büyümemiz daha kolay olur”

Yazım Reklam, 31 Mayıs – 3 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilen Fespa Berlin Fuarı’na katıldı. Fuarın ardından Yazım Reklam Genel Müdürü Muharrem Yıldırım, Dijital Teknik Dergisi’nin sorularını yanıtladı.

Yeniden Fespa Global Fuarı’nda dünya pazarı ile buluştunuz. Bu bağlamda fuara ilişkin izlenimlerinizi öğrenebilir miyiz?
Muharrem Yıldırım: Uzun bir aradan sonra yurtdışında bir fuara ziyarette bulunduk. Sanırım herkesin de ortak fikri fuarlar sektörün olmazsa olmazıdır. Fuara baktığımızda sektörde yeniden toparlanma başlamış durumda. Yeni ürünler ortaya çıkmaya başladı. Covid nedeniyle Çin’den katılımcılar yoktu.

Uzun aradan sonra sergilenen yenilikler, gelişen teknoloji ve yenilik noktasında fuarı nasıl buldunuz?
Muharrem Yıldırım: Söylediğim gibi çok azda olsa yenilikler vardı. Bu yenilikler hem malzeme hem de makine noktasındaydı. Az olmasının sebebi bize göre Çin’de katılımın olmamasıydı. Bununla birlikte Kore ve Tayvan gibi ülkelerden de katılım yok denecek kadar azdı.

Türkiye temsilcisi olduğunuz markalarda yaşanan yenilikler ve gelişmeler hakkında bilgi verir misiniz?
Muharrem Yıldırım: Bilhassa LED gruplarında bu yılda ürün çeşitliliğimiz artırmaya devam ediyoruz. Örneğin Kore ithalatı olan Smart su geçirmez adaptörlerin yeni modellerini stoğumuza dahil ettik. Bunun yanında yağmur geçirmez adaptörleri ve iç mekan fanlı ve slim çeşitlerini artırdık. Ekonomik seri LED modüllerin çeşitliliği oldukça arttı. Ayrıca bu yıl Universal markalı LED Neon ürünlerini de garantili olarak getirmeye devam ediyoruz.

Fuara ülkemizden olan ilgiyi nasıl buldunuz? Hem fuar katılımcısı hem de ziyaretçi açısından nasıldı?
Muharrem Yıldırım: Berlin’deki fuara çok sayıda Türk ziyaretçi vardı. Sektör firmalarının bu tarz organizasyonları takip etmesi, sektörün gelişimi ve büyümesi açısından son derece önem taşımaktadır.

Türkiye’deki endüstriyel reklam sektörünün ekonomik gelişmeler ışığında geleceğini nasıl görüyorsunuz? Bu noktada sektörün daha iyi noktaya gelebilmesi için önerileriniz ve tavsiyeleriniz var mı?
Muharrem Yıldırım: Ülkemizde her şeye rağmen endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörü durmadan ilerliyor. Her zaman dinamik olan bir sektördeyiz. İşimize odaklanıp devam edersek gelişmemiz ve büyümemiz daha kolay olur.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?
Muharrem Yıldırım: Tüm meslektaşlarımızın ve müşterilerimizin Kurban Bayramını tebrik ediyorum.

Print Friendly, PDF & Email