Yeniliğin ve Kalitenin Takipçisi: Taç Reklam

Sektörde yaşan gelişme ve yeniliklerin takip eden Taç Reklam, son olarak FESPA Londra 2013 Fuarı’ndaydı.

Taç Reklam, sektördeki yenilik ve değişimleri takip etmek için FESPA Londra Fuarı’nı ziyaret etti. Taç Reklam ortakları Numan İskit, Oğuz Demir ve İthalat İhracat Müdürü Nilgün Duman tarafından gerçekleştirilen fuar ziyaretinde, malzeme alanında yaşanan gelişmeler gözlemlendi. Fuarın ardından Taç Reklam İthalat & İhracat Müdürü Nilgün Duman, fuar ziyareti ve önümüzdeki döneme ilişkin sorularımızı yanıtladı. 

Taç Reklam FESPA 2013 Londra Fuarı’nı takip etti. Fuarı nasıl buldunuz? Fuar beklentilerinizi karşıladı mı?

Nilgün Duman: FESPA her yıl takip etmeye çalıştığımız Avrupa markalarında olan yenilikleri ve gelişmeleri birebir takip etmek istediğimiz bir fuardır. Bu yılda belli başlı tüm markaların fuarda yerini aldığını gördük. 2 hollden oluşan fuar küçük izlenimi verebilir ancak holler oldukça büyüktü ve katılımcı sayısı fazlaydı. Ama ziyaretçi açıkçası beklediğimden daha azdı. Bu da muhtemelen İngiltere’nin vize konusunda yaşattığı sıkıntıdan kaynaklanıyor. 

Fuarda farklı ve yenilikçi ürünler var mıydı? Bu noktada bir iş bağlantısı kurdunuz mu?

Nilgün Duman: Dijital baskı olanında yeni ürünler vardı. Bu gelişmeleri ve yenilikleri takip ettik. Birde fuarda büyük bir alanı makinacılar kaplıyordu. Sadece malzeme ithalatı yapan bir firma olarak konumuzla ilgili ürünleri inceledik. Dolayısıyla bizim için verimli bir fuar oldu. 

Avrupa pazarı ile Türkiye’yi kıyasladığınızda farklılık olduğunu düşünüyor musunuz?

Nilgün Duman: Avrupa pazarıyla Türkiye’yi kıyasladığımızda aslında iş hacmi ve sirkülasyon olarak çok daha şanslı olduğumuzu düşünüyorum. Ancak Türkiye pazarında da olmazsa olmaz Avrupa markalarımız var. Bizde bu markalardan bir tanesi olan KEMICA’nın Türkiye Distribütörüyüz. Avrupa pazarının maliyetlerinin satışlarının yakından takipçisiyiz. İthalat olarak fiyatlar maliyetler elbette Türkiye pazarında Çin’in de baskısıyla ciddi bir rekabet oluşturuyor. Ancak markanın güvenirliliği ve devamlılığı sizin seçilmenizde önemli bir etkendir. Bizde bunun için yıllardır temsilcisi olduğumuz Kemıca‘ya önemli bir yer veriyoruz. 

Türkiye’deki endüstriyel reklam sektörünün gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Nilgün Duman: Türkiye endüstriyel reklam alanında oldukça hızlı bir gelişim ve dönüşüm göstermekte. Bu gelişmenin her geçen yıl artarak devam edeceğini düşünüyorum. 

Taç Reklam’ın önümüzdeki döneme ilişkin plan ve hedefleri nelerdir?

Nilgün Duman: Taç Grup Reklam Ürünleri olarak bizim ilkemiz hep kalitenin ve yeniliğin takipçisi olmaktır. Bu anlamda her geçen yıl ürün gamımıza sektörün gereksinimi olan ürünlerini tespit edip bu anlamda ciddi adımlar attık. Bugün için geldiğimiz noktadan da son derece memnunuz. Elbette kendini çok hızlı yenileyen bir sektörün içerisindeyiz. Bu anlamda biz ithalatçı firmalara düşen sorumluluklar için elimizden geleni yapma gayretinde olacağız. 

Fuarlarla ilgili düşünceleriniz nelerdir? Önümüzde FESPA Avrasya ve Sign İstanbul Fuarları var. Bu fuarlara katılım durumunuz hakkında bilgi verir misiniz?

Nilgün Duman: İstanbul’da düzenlenecek olan FESPA Avrasya bu sene katılmayacağız. SIGN ISTANBUL ile aralarında çok az bir zaman olduğu yer almayı düşünmüyoruz. Farklı zamanlarda bir fuar organize edilirse bizde Taç Grup Reklam Ürünleri olarak yerimizi alırız.

Print Friendly, PDF & Email